Bij vrienden is een gloedjenieuwe pc met een schijf van 200 GB. Wat ze hebben gedaan is eerst Windows 'gewoon' installeren en toen kwamen ze tot de ontdekking dat ze slechts 137 GB tot hun beschikking hadden. Toen hebben ze de Big Drive Enabler van Maxtor toegepast en vervolgens de schijf verder gepartitioneerdo om de volle 200 GB te benutten.
Nu reageert de pc af en toe heel apart met meldingen over dataverlies. Intuitief denk ik dat dit komt vanwege de werkwijze en dat ze juist voor de installatie van Windows hadden moeten werken via Maxblast 3, een stukje hulpsoftware om direct de volledige 200 GB te kunnen partitioneren.
Heb ik dit goed, of maakt het niet uit in welke volgorde er gepartitioneerd wordt? Of is juist nu de MBR eigenlijk beschadigd?
Nu reageert de pc af en toe heel apart met meldingen over dataverlies. Intuitief denk ik dat dit komt vanwege de werkwijze en dat ze juist voor de installatie van Windows hadden moeten werken via Maxblast 3, een stukje hulpsoftware om direct de volledige 200 GB te kunnen partitioneren.
Heb ik dit goed, of maakt het niet uit in welke volgorde er gepartitioneerd wordt? Of is juist nu de MBR eigenlijk beschadigd?
[ Voor 4% gewijzigd door TromboneFreakus op 04-05-2004 14:04 ]