Toon posts:

VPN -> Windows 2000 - XP Clients

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben op zoek naar een oplossing voor een volgend probleem.

Heb een aantal gebruikers die inloggen vanaf een remote locatie. Dit middels het vinkje : verbinding maken over inbel verbinding.

Dit gaat allemaal goed gebruikers kunnen over de VPN verbinding inloggen op ons domein. Echter zodra ik de remote computers opnieuw opstart verdwijnt mijn VPN verbinding. Krijg bij het inloggen dan een melding dat er geen VPN inbelverbinding bestaat op deze machine. Nu moet ik op dit station lokaal inloggen als administrator de verbinding aan maken afmelden en vervolgens kan er weer over de VPN verbinding gewerkt worden. :Z

Moet er dus voor gaan zorgen dat de VPN verbinding in windows niet verdwijnt na herstart. Weet iemand of dit mogelijk is via een policy, script of instelling. Tevens had ik graag het vinkje: verbinding maken over inbelverbinding bij opstarten van de remote lokatie standaard aan. iemand een idee? :P

Mogelijk zijn er VPN adm files of standaard microsoft oplossingen die mij op moment nog onbekent zijn. heb al behoorlijkte tijd gezocht maar kan geen goede oplossing vinden.

Wie heeft de oplossing? :7