[ISP] Chello maakt geen backup van websites?

Pagina: 1
Acties:

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Ik hoor net tot mijn grote verbazing dat chello geen backups maakt van de webspace van de gebruikers...ik vraag me af of jullie hier allemaal van op de hoogte zijn en zo ja wat jullie hiervan vinden.

Een vriend van mij heeft dat zojuist te horen gekregen en ik vind dit werkelijk ONVOORSTELBAAR. Ze hebben ONTERECHT zijn webspace leeggegooid en vraag me af of dat ze dit wel mogen doen.

LET OP!!! de acties die chello heeft gedaan die waren onterecht...wat zou je hier tegen kunnen doen...(data is weg...simple as that...dat kan ie vergeten)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Wat staat er in je overeenkomst met Chello? Als daar geen backup-garanties of restricties op de inhoud van homepages in staan, tja. Het zomaar leeggooien van homepages is niet echt netjes te noemen, maar ik zou altijd voor een lokale backup zorgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Wokschotel op 04-05-2004 13:44 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

mikevanrooijen schreef op 04 mei 2004 @ 13:41:
Ik hoor net tot mijn grote verbazing dat chello geen backups maakt van de webspace van de gebruikers...ik vraag me af of jullie hier allemaal van op de hoogte zijn en zo ja wat jullie hiervan vinden.

Een vriend van mij heeft dat zojuist te horen gekregen en ik vind dit werkelijk ONVOORSTELBAAR. Ze hebben ONTERECHT zijn webspace leeggegooid en vraag me af of dat ze dit wel mogen doen.

LET OP!!! de acties die chello heeft gedaan die waren onterecht...wat zou je hier tegen kunnen doen...(data is weg...simple as that...dat kan ie vergeten)
Je zou zelf een backup kunnen maken..

Waarom chello het zou weggooien :?
misschien stonden er een hoop illegale links + progs tussen en aangezien je waarschijnlijk aan een contract gebonden bent , hebben ze hem dus leeggehaald.

Ik zou zeggen stuur een mailtje naar chello!

Wauw, een sig!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

mikevanrooijen schreef op 04 mei 2004 @ 13:41:
de acties die chello heeft gedaan die waren onterecht...
Zoiets wordt al snel geroepen maar zolang niet wordt aangegeven wat er precies gebeurt is en waarom zal ik de uitspraak dat het onterecht was niet geloven :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik denk toch dat het een beetje ISP afhankelijk is je moet het natuurlijk ook niet zien als pro hosting. Je zou eens kunnen kijken in de voorwaarden van je provider etc.

Als je slim bent maak je zelf ook backups tussen door ;)

[ Voor 37% gewijzigd door _MaLa_ op 04-05-2004 13:49 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:46

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Doet @home ook niet weet ik uit ervaring (lees, ik verhuis, aansluiting verhuist, abbo verhuist niet... nee, dat wordt opgezegd en meteen opnieuw aangemaakt, en ja daarbij sneuvelde dus de webspace ;)).

Is het klote? Ja. Kun je ze er op aanspreken? Nee.
Dus zelf backups maken of 'echte' hosting zoeken.

• Bergen
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Ze gooien de webspace vast niet zonder reden leeg... Er zit echt niet een admin daar van: "Heej, welke webspace zal ik vandaag voor de grap eens leeggooien?"

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 12:40

Whuzz

Dodgeball!

Bergen schreef op 04 mei 2004 @ 14:27:
Ze gooien de webspace vast niet zonder reden leeg... Er zit echt niet een admin daar van: "Heej, welke webspace zal ik vandaag voor de grap eens leeggooien?"
Dat lijkt me ook niet. Al zou het me bij Chello serieus niet verbazen, ik kijk daar letterlijk nérgens meer van op...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Bergen
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Nouja, zo erg is het toch niet? Iedereen heeft z'n webpagina toch op z'n eigen pc staan; daar bouw je hem toch? Ik zie het probleem dus niet zo. Gewoon ff opnieuw uploaden en klaar is Kees. Er zijn wel ergere dingen in de wereld...

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
even kort uitleggen het gaat over een administratieve fout met een rekening die niet betaald is....neem nou van mij aan dat de fout bij chello ligt en dat hij dus ONTERECHT is afgesloten geweest voor een uur en omdat ie afgesloten is is ook zijn webspace geleegd...ALLES weg en er wordt niets gebackupt door chello dus pech. Dat ie zelf backup moet maken ok ok dat klopt maar daar draait het hier ff niet om.

ik vind het echt BULLSHIT dat ze alles weggooien zonder enige melding van opzegging...aanmaning, waarschuwing zodat ie eerder had kunnen bellen om het recht te zetten....nogmaals het is niet zijn fout maar de rekening die niet betaald is is een fout van chello...

ik vond het dus echt belachelijk.

Verwijderd

Ach jah, zoals eerder gezegd zijn ze geen pro-hoster en tentweede heeft vrijwel iedereen wel zijn website offline staan.
Je kunt gewoon niet verwachten dat ze die al die hostjes elke nacht gaan backuppen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Over waarom Chello de webspace leeggemaakt heeft, valt niet zoveel te discussieren. Doen ze heus niet zomaar.

Verder: eigen schuld, had je maar een backup moeten hebben. Situatie is vergelijkbaar met een systeemcrash @ Chello ;)

[ Voor 17% gewijzigd door roelio op 04-05-2004 19:42 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1