Toon posts:

Krell mono eind versterkers

Pagina: 1
Acties:
  • 732 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iemand hier ervaringen met Krell mono eind versterkers ?? kwa warmte , kwa storingen enz...

ik wil eigenlijk mijn eind blokken ( Klaré ) inruilen en Krell of Jadis terug kopen..

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Zelf geen ervaring mee, de ervaringen om me heen,

Kwaliteit, en een hoge prijs.
Iedere klassa A bak wordt warm, kunnen ze ook tegen zo lang je ze niet isoleerd.
Als je geen klassa A neemt wordt het uiteraard ook niet warm.

Wat voor speakers heb je?
Vele mensen vinden andere merken namelijk veel mooir klinken, en krell is leuk als je ook echt power nodig hebt.

Verwijderd

mooi spul hoor. Sound moet je aanspreken dat wel. Vooral oudere series werden warm, maar wat wil je met meer dan >100 watt classe A vermogens. Je electriciteits leverancier zal blij zijn met zo 'n klant. Later via "sustained biasing" bereikten ze toch nog steeds volledig klasse A , alleen zonder groot aantal nadelen ervan. Laatst nog naar een complete set van krell kunnen beluisteren icm de wilson watt/puppy 7 speaker. Dan wordt je stil, heel stil, en kun je alleen nog maar luisteren...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb als speakers martin logans en vanhull kabels maar ga as zaterdag de krell hier thuis testen en volgende week zaterdag een setje jadis mono blokken :D

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

als ej dat verschil wilt (qua smaak)
probeer eens een standaard koperkabel... ik heb mijn vdHUL ook gedumpt.. butdingen.. laat veel te veel detail weg op mijn set...

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 12:11:
ik heb als speakers martin logans en vanhull kabels maar ga as zaterdag de krell hier thuis testen en volgende week zaterdag een setje jadis mono blokken :D
Val Garmtz eens lastig, die zit hier op het forum en is mod op HiFi.nl. Die heeft ook Martin Logans en redelijk dure aansturing. Zal me niets verbazen als hij ook een keer een Krell oid. op zijn ML's heeft gehad :) . Hij speelt nu overigens met Chord. Misschien ook een idee?

Music Addicted

Verwijderd

Topicstarter
hmm chord is ook nog wel een optie ja :D heb zelfs over Chello gedacht :D eens goed na gaan denken dan maar.

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:38

Oceria

I've been in between....

Ik heb ooit eens een krell eindversterker kortsluiting zien maken over de luidspreker kabels (eigenaar had de speaker losgekoppeld terwijl het systeem nog aanstond; de connectoren rolden naar elkaar toe). Omdat hij een aparte groep had voor zijn systeem viel er verder niks uit kwa licht enzo, maar hij moets wel even een nieuwe stop erin draaien. Daarna speelde het systeem weer probleemloos verder.....
Ik heb er weinig ervaring mee, maar het lijken me allemaal prachtige versterkers, een van de weinige merken die Martin Logans goed kunnen aansturen. Ze leggen echter allemaal de zwakke plekken in je geluidssysteem bloot: je moet dus zorgen dat je front-end en bekabeling ook perfect in orde is. Verder moet je er geen wonderen van verwachten als de acoustiek van je luisterruimte zut is.
Hoe dan ook, veel luister plezier! :)

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Verwijderd

Topicstarter
/me gaat vandaag zijn krell halen :D

FPB 700cx << die maar eens uitproberen ..

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Oceria schreef op 06 mei 2004 @ 11:23:
Ik heb ooit eens een krell eindversterker kortsluiting zien maken over de luidspreker kabels (eigenaar had de speaker losgekoppeld terwijl het systeem nog aanstond; de connectoren rolden naar elkaar toe). Omdat hij een aparte groep had voor zijn systeem viel er verder niks uit kwa licht enzo, maar hij moets wel even een nieuwe stop erin draaien. Daarna speelde het systeem weer probleemloos verder.....
Ik heb er weinig ervaring mee, maar het lijken me allemaal prachtige versterkers, een van de weinige merken die Martin Logans goed kunnen aansturen. Ze leggen echter allemaal de zwakke plekken in je geluidssysteem bloot: je moet dus zorgen dat je front-end en bekabeling ook perfect in orde is. Verder moet je er geen wonderen van verwachten als de acoustiek van je luisterruimte zut is.
Hoe dan ook, veel luister plezier! :)
Alle versterkers (echte zooi daargelaten) zijn prima kortsluiting beveiligd, daar hoef je geen krell merkje voor op je amp te hebben. Het nadeel van 'high end' spul is dat het nogal veeleisend is, amps kunnen vaak alleen op 8ohm of hoger draaien, als er dus een high end speaker met flinke (slordige!*) impedantiedalen op aangesloten wordt gaat het niet altijd goed.

*= Zuigkringen en dergelijke zijn een ramp voor eindversterkers, ik ken de door jou genoemde speaker niet maar het zou me niet verbazen als vrij uitgebreid gefilterd worden (inc. zuigkringen rond de resonantiefrequenties van de drivers). Allemaal heel leuk en aardig een luidspreker die een tot op de 0,1dB vlakke responsecurve heeft maar de ruimte gooit toch wel roet in het eten.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb al gekozen :D KRELL IT IS !!!! over 2 weken wordt hij geleverd !!!

/me is blij

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

ik was als totale Krell fanaat even hier aan het rondkijken en moet toch even een reactie geven op wat mm zegt ivm het het omage.

Dit is juist bij Krell NIET zo. De meeste Krell's zijn onvoorwaardelijk stabiel tot een half ohm ! ik heb zojuist mijn 200s verkocht, haal woensdag een 300s op en het mooie van die bakken is dat ze in vermogen verdubbelen als het omage halveert.

maw een 300s geeft 300 watt puur klasse a bij 8 ohm, 600 bij 4, 1200 bij 2 en jawel 1200 bij 1 ohm. Dit kan hij ook echt leveren aangezien er een 5 kva voeding in ligt.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Omage ? Was dat voor woord ? Ik ken ohm, impedantie en weerstand, maar omage ? :D

Anyways, het klopt wel. Krell kan bijna-kortsluiting situaties aan :+ :Y)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

JT schreef op 01 november 2004 @ 22:06:
Omage ? Was dat voor woord ? Ik ken ohm, impedantie en weerstand, maar omage ? :D
Jah, je moet natuurlijk wel je advanced-word-recognition modus aanzetten ;)

omage -> omega -> eenheid van hoeksnelheid -> frequentie * 2 pi

Verwijderd

Moderne Class A high-End versterkers van Krell, Mark Levinson, ..., etc zetten tegenwoordig echt niet meer kilowatts in warmte om, ze hebben tegenwoordig een variable ruststroom. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 13:31:
Moderne Class A high-End versterkers van Krell, Mark Levinson, ..., etc zetten tegenwoordig echt niet meer kilowatts in warmte om, ze hebben tegenwoordig een variable ruststroom. :)
Inderdaad, en ze leveren dus ook niet 300W vermogen in klasse A. Alleen de eerste 30 - 100 Watt is in klasse A. Ook al wordt er vaak anders beweerd (vooral door bezitters van .... :)).

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Ik vind de Krell en Mark Levinson specs wat betreft power consumption altijd erg leuk :D . 50W en 60W in standby is toch te sneu voor woorden! Dat verbruikt mijn beest niet eens, en die heeft niet eens een standby. Die verbruikt 5W als hij idle is.

'Stroomrekening ahoy', dat gevoel is het eerst dat me bekruipt als in deze namen hoor :) .

Music Addicted

Verwijderd

Ook bij hoge vermogens werken ze nog steeds in Class A. Het traditionele nadeel van Class A dat ook zonder versterking een hoge ruststroom loopt en de stoormverbruik / warmte welke hiervoor nodig is verhinderd dat er echt enorm veel vermogen gegenereerd kan worden, wordt vermeden doordat de ruststroom aan de hand van het gemeten ingangs-signaal en de aangesloten last automatisch aangepast wordt. Hier een kleine toelichting afkomstig van Krell's conculega Mark Levinson:

"Given the need to have both a reasonably low quiescent current at idle and a high level of bias at high signal levels, the simplest solution is to modulate the bias level as a function of the input signal. By causing the bias level to track the input voltage proportionally, it would seem that you could have the best of both worlds: relatively low bias under low signal conditions and progressively higher bias as the signal demands.
Unfortunately, variable bias amplifiers have rarely lived up to expectations. In our investigations, it became clear that many of their limitations could be traced to power supply inadequacies. In effect, the varying current requirements of the output stage bias circuitry introduced variations in the power supply. This instability, in turn, wreaked havoc in the sensitive voltage gain stages of the amplifier. With better power supply isolation between different portions of the amplifier, many of these shortcomings can be avoided.

Yet power supply refinements alone could not address a fatal weakness in the implementation of variable bias: merely causing the bias level to track proportionally with the input signal doesn't work.

The simplistic approach of tracking the input signal ignores a crucial element in the circuit-namely, the loudspeaker. In addition to its role as transducer, the loudspeaker load dictates the current required from the amplifier for any given output voltage. With low or complex impedances, even a proportional sliding bias scheme such as described above can easily be forced to shut down the current sink transistors, since the higher current required creates a higher-than-proportional voltage across the sourcing emitter resistor. The resulting reversion to Class B operation reintroduces the crossover distortion that the complex sliding bias circuitry originally sought to avoid.

In designing the next generation of Mark Levinson amplifiers, we felt it essential to take into account both the input signal and the load being driven, since both affect the operational condition of the output devices. The result is a circuit that implements the optimal bias at all times between predetermined minimum and maximum levels by including the output current demanded by the loudspeaker in the bias control system."

Waar bij traditionele Class AB versterkers bij hogere vermogens & lastige impedanties wel van Class A naar B geschakeld moet worden, blijven deze nieuwe versterkers dus altijd in Class A mode werken. Zelfs bij extreem hoge lasten, zo kan een Mark Levinson N°33 maar liefst 2400 watt continu aan 1 Ohm leveren.

Verwijderd

Boekster schreef op 02 november 2004 @ 16:35:
Ik vind de Krell en Mark Levinson specs wat betreft power consumption altijd erg leuk :D . 50W en 60W in standby is toch te sneu voor woorden! Dat verbruikt mijn beest niet eens, en die heeft niet eens een standby. Die verbruikt 5W als hij idle is.

'Stroomrekening ahoy', dat gevoel is het eerst dat me bekruipt als in deze namen hoor :) .
In testen van het Duitse Hifi tijdschrift Stereo werd altijd braaf gemeten hoeveel een apparaat in de diverse modi verbruikt. Ik herinner mij nog een test halverwege de jaren '90 toen tapedecks nog interessant waren (als deze opmerking mij maar geen flames van Nakamichi & Revox bezitters gaat opleveren):

Pioneer CT-S830S

Ingeschakeld: 11 Watt
Standby: 11 Watt !
Power Off (jawel, m.b.v. de Power-knop op het apparaat zelf): 11 Watt !!!

Sindsdien vraag ik mij af wat het nut is van een Standby knop op een afstandsbediening en een Power knop op het apparaat zelf als de voeding van het betreffende apparaat meteen het normale vermogen slurpt zodra de stekker in het stopcontact zit.

8)7 |:( 8)7

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Mijn receiver wordt toch echt wel warmer als ie aanstaat hoor :P. Als ik zoiets zie denk ik meteen aan een fout in de foutmethode :).
Boekster schreef op 02 november 2004 @ 16:35:

50 a 60 Watt is standby is idd echt sneu. Waarschijnlijk komt dat door audiofiel geneuzel over stabiliteit en dingen die warm moeten blijven enzo.

Verwijderd

Jag schreef op 02 november 2004 @ 17:21:
Mijn receiver wordt toch echt wel warmer als ie aanstaat hoor :P. Als ik zoiets zie denk ik meteen aan een fout in de foutmethode :).
[...]
50 a 60 Watt is standby is idd echt sneu. Waarschijnlijk komt dat door audiofiel geneuzel over stabiliteit en dingen die warm moeten blijven enzo.
ze laten idd vaak de frontend op spanning staan. En de dikke powerhouses met dynamische bias, zijn in mijn ogen alleen in de eerste paar watts puur klasse A. Op een gegeven moment is er gewoon geen sap meer. Ik weet iig dat veel Krell versterkers overschakelen, volgens een service monteur van Krell. Voor zo ver ik weet zij Pass Labs en Vincent fabriekanten die nog puur klasse A versterkers bouwen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 17:53 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 17:52:
ze laten idd vaak de frontend op spanning staan. En de dikke powerhouses met dynamische bias, zijn in mijn ogen alleen in de eerste paar watts puur klasse A. Op een gegeven moment is er gewoon geen sap meer. Ik weet iig dat veel Krell versterkers overschakelen, volgens een service monteur van Krell. Voor zo ver ik weet zij Pass Labs en Vincent fabriekanten die nog puur klasse A versterkers bouwen.
Als je een beetje nadenkt kan dat ook niet anders, zo'n 1200 W amp zou dan wel een ultra mega giga koelblok moeten hebben om de 1200W Classe A te kunnen verbakken als ie idle is ;). Die aanwezige kloeling is echt niet toereikend voor 1200W!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

deepspace schreef op 02 november 2004 @ 18:09:
[...]

Als je een beetje nadenkt kan dat ook niet anders, zo'n 1200 W amp zou dan wel een ultra mega giga koelblok moeten hebben om de 1200W Classe A te kunnen verbakken als ie idle is ;). Die aanwezige kloeling is echt niet toereikend voor 1200W!
Dat niet alleen, je hebt er ook een gigantische ruststroom voor nodig :).

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 19:26:
Dat niet alleen, je hebt er ook een gigantische ruststroom voor nodig :).
Het een impleceert het ander :) (bij classe A in ieder geval)

Je hebt natuurlijk wel het voordeel dat als het echt puur classe A was, dat de lampen in de kamer niet mee gaan knipperen met de bass als je de amp een beetje open zet ;)

[ Voor 35% gewijzigd door voodooless op 02-11-2004 19:30 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Jag

Jag

deepspace schreef op 02 november 2004 @ 18:09:
[...]

Sja, voor een 1200Watt klasse AB amp heb je ook koelcapaciteit nodig voor die 1200Watt (plus wat die extra nodig heeft). Nou zal de klasse A ook op vol vermogen misschien nog een lager rendement hebben (weet ik niet).

Verwijderd

deepspace schreef op 02 november 2004 @ 19:29:
[...]

Het een impleceert het ander :) (bij classe A in ieder geval)

Je hebt natuurlijk wel het voordeel dat als het echt puur classe A was, dat de lampen in de kamer niet mee gaan knipperen met de bass als je de amp een beetje open zet ;)
Wel eens de elco's van een Krell of Mark Levinson gezien? En inderdaad, toen ik zelf voor het eerst een Mark Levinson eindversterker aanzette, zag ik tot mijn verbazing dat het licht de eerste seconden wat zwakker ging branden... :P

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 00:10 ]

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

[b]
Lol ik denk ik kijk ook eens naar de specs van de versterker die ik momenteel gebruik:

Power consumption: Typically 100W @ idle, 200W @ rated power, 8Ω

Deze is 50Watt bij 8 Ohm dus dat volledig verstoken klopt wel een beetje

Dat ding staat dus 24/7 aan en toch kreeg ik 600 euries terug van de nuon hoera kan ik weer een paar gouden kabels kopen >:)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

KRELL : overpriced, zwaar, warm, wel niet een te slechte versterker :P

kijk eens naar aragons of array , als je datzelfde geld/en minder wilt uitgeven voor een wat betere bak. (prijs/kwaliteitsverhouding)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 03 november 2004 @ 00:13:
KRELL : overpriced, zwaar, warm, wel niet een te slechte versterker :P

kijk eens naar aragons of array , als je datzelfde geld/en minder wilt uitgeven voor een wat betere bak. (prijs/kwaliteitsverhouding)
Aragon is poormans Krell, stookt ook gigantisch. Array is zuiniger met energie is namelijk geen klasse A schakeling.

• Ray

Ray

Whaa wat een geneuzel over krell. Geloof me dat Krell echt door gaat in klasse A tot het uiterste. En ja dat kost een boel stroom, en ja dat stookt een boel warmte. Maar met een voeding van 5000kva en 6 supervette koelblokken en het complete metalen chassis wat de hitte af kan voeren wordt dit toch echt werkelijkheid.

hieronder mijn schatje :)

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~r.tebeest/ksa300s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~r.tebeest/ksa300inside.jpg

Frequency Response : 20Hz-20KHz +0.01/-0.1db
Distortion : 1KHz, full out <.1%,20KHz,full out <3%
Slew Rate: 100v.ms
Input Sensitivity :2.6 Vrms
Gain : 26dB
Transformer : 5,000va
Dimensions: 8.5" H x19"W x 24"D
Weight : 85kg

Het is niet voor niets dat voor dat de bias / inschakel vertraging geintroduceerd werd het vrijwel onmogelijk was een krell op een normale 16 amp huisgroep in te schakelen. Die van mij heeft dan ook een eigen 20 amp groep. Enja het standby houden dient ervoor om het apparaat op temperatuur te houden zodat het sneller op op klank komt bij gebruik. Het is wel zo dat als de ksa300s koeling boven de 80 graden komt, dus de koelribben zelf, hij geen gebruik meer kan maken van de bovenste 2 bias levels totdat de temp gedaald is. Dit niet omdat de versterker niet meer aan kan maar uit het oogpunt van gebruikersvriendelijkheid :) je zou je eens ernstig kunnen verbranden

[ Voor 44% gewijzigd door Ray op 26-11-2004 18:44 ]

Verwijderd

tja ik heb de info van Krell engineers, die versterkesr schakelen over op een andere mode. En daarmee zeg ik heus niet dat het dan slecht is. Ik prefereer Pass Labs.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Erg mooie bak! Weegt ook flink wat zeg :D . Maar dat ''op temperatuur houden voor de klank'' is natuurlijk dikke onzin ;) .

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Ray

Ray

@Barry, dat ben ik dus niet met je eens. Je hoort echt het verschil tussen koud en warm bij deze versterker. Als je hem de hele dag uit hebt gehad heeft hij 3 uur nodig om redelijk op klank te komen. Vergelijk het met een oude buizenversterker die ook die opwarm tijd nodig heeft. Ik zou zeggen kom een keer luisteren :) alleen even niet deze week want morgen moet hij helaas naar de dokter :( ik heb blijkbaar zoveel stroom daar de speakerrelais gejaagd dat deze is gaan "lassen" en nu aan elkaar gebakken zit.........

zie ook Krell KSA - S / speaker relais probleem ??

[ Voor 7% gewijzigd door Ray op 26-11-2004 19:13 ]

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:02:
tja ik heb de info van Krell engineers, die versterkesr schakelen over op een andere mode. En daarmee zeg ik heus niet dat het dan slecht is. Ik prefereer Pass Labs.
Ik heb mijn info niet intern, dus het zou best zo kunnen zijn dat er wellicht wat gebeurd op hoge levels wat je als consument niet verteld wordt. Ik heb wel regelmatig contact met Krell usa maar ik geef toe dat deze wellicht niet alles aan mij zullen vertellen. Als je strikt rekent kan het ook niet helemaal kloppen. De ksa 300s zou bij 1 ohm 2 x 2400 watt in klasse A moeten geven. De voeding is 5 kva dus dat zou een rendement van bijna 100% betekenen wat natuurlijk niet kan.

• Jag

Jag

Goh, je zou toch zeggen dat ze er een fatsoenlijk relais in zouden moeten kunnen stoppen voor zo'n prijs :).

Ik vind het behoorlijke verspillerij versterkers die zoveel energie verstoken, zelfs in stand by. Maar goed, ik hoef de energierekening gelukkig niet te betalen :P.

• Ray

Ray

ach ik hoefde maar 240 euro bij te betalen :( Trouwens idle verbruikt hij maar 135 watt, dat is een stuk minder dan de gemiddelde pc die 24/7 aanstaat. Okz de rest van de set slobbert idle ook nog 150 weg maar daar moet je maar niet aan denken.......tja het rare van dit relais is dat hij pas 4 maanden oud is verdorie. de hele bak heeft net 4 maanden geleden nieuwe mosfets / condensators / elco's en relais gekregen. Ik gok dus op een constructie foutje.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:18

BoAC

Memento mori

ff zonder grap:
Ga je nu voor je plezier naar zoveel power luisteren :?
Of gebruik je zoiets voor een party oid?

• Ray

Ray

BoAC schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:39:
ff zonder grap:
Ga je nu voor je plezier naar zoveel power luisteren :?
Of gebruik je zoiets voor een party oid?
hehe, die power valt wel mee. Ik bedoel uuuhh het gaat met deze versterkers niet om het absolute vermogen maar om de dynamiek die ze hebben omdat ze dus die overkill aan kunnen spreken. Bovendien hebben mijn speakers maar een rendement van 86 db en dus een boel stroom nodig. Vaak zie je deze versterkers dus in ook in deze combinaties

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:18

BoAC

Memento mori

StuiTeR schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:45:
[...]
hehe, die power valt wel mee. Ik bedoel uuuhh het gaat met deze versterkers niet om het absolute vermogen maar om de dynamiek die ze hebben omdat ze dus die overkill aan kunnen spreken. Bovendien hebben mijn speakers maar een rendement van 86 db en dus een boel stroom nodig. Vaak zie je deze versterkers dus in ook in deze combinaties
Kun je van die speakers es specs en pics posten zodat ik er een beeld van kan vormen ;)
En wat klinkt er nu precies anders dan de gangbare (betaalbare) versterkers :?

• Ray

Ray

Wel boac de meerwaarde zit hem vooral in defenitie, plaatsing en controle. Simpel gezegd het zo natuurlijk / echt mogelijk neer zetten van de muziek.

de Dynaudio confidence 5

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~r.tebeest/conf5.jpg

Confidence 5 Technical Specifications

Sensitivity (2.83V/1m):
86 dB
Impedance (Nominal):
4 ohms

Impedance (20-200Hz):
4.6 - 9.2 ohms

Impedance (200-20kHz):
5.0 - 7.7 ohms

Impedance HF (200kHz):
5.4 ohms

Phase Shift (20-200Hz):
-19.6% - 18.7%

Phase Shift (200-20kHz):
-5.1% - 15.1%

Frequency Response (+/- 3 dB):
40 Hz - 21 kHz

IEC Long Term Power Handling:
> 250 Watts

Crossover Frequencies (Three-way):
1080Hz/4kHz - 6dB

Dimensions (W x H x L):
8.2" x 47" x 14.8"

Weight:
90 lbs. each

Internal Cabinet Volume:
20 + 22 liters

Bass Principle and Resonance:
Compound / 40 Hz
Connection:
WBT Gold Binding Posts & OCOS
Recommended Amplifier Power:
Medium size rooms: > 120 Watts
Large size rooms: > 240 Watts

Recommended Speaker Placement:
Floor, free standing.

Driver Complement:
28mm Soft Dome, state-of-the-art, custom version ESOTAR Tweeter with Magnaflux-damped, pure aluminum wire voice coil.

52mm Soft Dome, state-of-the-art, custom version ESOTAR Midrange with Magnaflux-damped, pure aluminum wire voice coil.

20cm Magnesium Silicate Polymer (MSP) one-piece cone Woofer with100mm pure aluminum wire voice coil and dual-magnet system. Die cast basket. Compound loaded by internally mounted 17cm MSP Woofer with 75mm pure aluminum wire voice coil and dual-magnet system.

Comments:
The crossover is impedance corrected at the input and at the drivers. Internally wired with OCOS cable. Includes select, high quality metal-foil polypropylene capacitors. Only high quality, low tolerance, custom multi-core air coils are used. Crossover wired point-to-point. Multi-layer, multi-division sandwich enclosure, with damping. Spikes are included.

Verwijderd

Sjieke set heb je daarmee zeg. Moet wel lekker klinken :9 . Ik zou ook wel eens zo'n dure eindbak willen proberen op mijn speakers. Wie weet wordt dat de volgende upgrade? Oh nee ik zou niks meer kopen O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 23:49 ]

Pagina: 1