[TVhome] Welke ontvanger?

Pagina: 1
Acties:

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb TVhome (www.tvhome.nl) en heb daar een of andere simpele ontvanger bij (Sagem ICD 4000). Ik vind het zappen nogal traag en hij loopt wel eens vast, dus ik zou graag een andere ontvanger willen hebben hiervoor. Maar is dat ook mogelijk? Kan ik gewoon elke satelietontvanger hier op aansluiten? En zoja, waar moet ik dan op letten en (zonder al te duur te worden) welke zou je me aanbevelen?

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Je had beter even kunnen wachten en een abo met die panasonic kunnen nemen. Of je er zomaar een andere op aan kunt sluite nweet ik niet, maar heb ik ook wekl interesse in om te weten :) zit zelf ook met een sagem.

fotoblog

• Cybex
  • Niet online
Even een schopje, er is toch wel iemand die hier meer van weet?

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Ik denk niet dat je "zomaar" een andere kan aansluiten, dit zijn speciale kastjes, net als de ontvangers van digitenne bijv. Ik heb de afgelope 2 jaar eerst satteliet gehad, nu digitenne, digitenne is errg langzaam, maar je went eraan...

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Je kunt er iig GEEN satelliet ontvanger voor gebruiken. DVB-cable vereist een andere tuner in de receiver nl. Verder is van belang welke encryptie door jouw kabelmaatschappij gebruikt wordt, vermoedelijk is dat Viaccess.

In dat geval kun je uitkijken naar een kabelreceiver met viaccess encryptie. Ook zou je kunnen experimenteren met CAMs uit de satelliet wereld. Bijv een viaccess black-of redcam. Dit in combinatie met bijv. een Humax 5100c kabelreceiver.

Maar ik ben daar niet in thuis, weet meer van satellietspulletjes.

• Cybex
  • Niet online
Bedankt voor de reacties. Ik weet nu dat ik een speciale receiver nodig heb. Ik heb nu een kaart van TV home die viaaccess ondersteund, volgens de TV home website is er ook een panasonic receiver, maar die ondersteund Irdeto. Dus ik ga nog even vogelen (zoeken naar meer info) :)

Thanks nogmaals!

Verwijderd

weet iemand ook wat de vertraging is bij het zappen? ik wil eigenlijk net zo snel kunnen zappen als via de gewone kabel, verschilt dat per decoder? Klopt het dat de Nokia af en toe sync problemen heeft? En hoe zapt de samsung? (was leuk geprijsd bij de mediamarkt)

ik ben er zelf ook nog niet over uit welke ontvanger ik eigenlijk het beste kan nemen,
dus wellicht dat er meer mensen hun ervaringen over hun ontvanger wat uitgebreider hier kunnen posten,

de nokia cinemaster 119c of de samsung of panasonic.
Pagina: 1