Gisteren posste ik al een thread waarin ik aan gaf problemen te hebben met mijn dit bord. Het probleem was dat dit bord niet met mijn geheugen samen wilde werken. Ik heb zowel PQI als Kingston geheugen geprobeerd (beiden PC2700 CL 2.5). Het installeren van Windows is onmogelijk, het starten van MemtestX86 veroorzaakt onmiddelijk een reboot en MS Windiag (ook een geheugen test) start wel maar geeft na een minuut al duizenden geheugen fouten.
Vandaag heb ik nieuw geheugen gehaald: PC3200 van Infineon (CL3). Wat ik ook hiermee probeer, de problemen blijven gelijk.
Mij lijkt de conclusie duidelelijk te zijn: er is niets mis met mijn geheugen! Waar het probleem echter wel zit, dat wordt me ook niet echt duidelijk....
Mijn systeemspecificaties:
- MSI K8T NEO FIS2R mobo
- Athlon 64 3000+
- 2x WD Raptor 36Gb en 2x 120Gb Diamond plus 9 van Maxtor
- Radeon 9700
- 350W voeding (TSP, volgens mijn bios zijn al mijn lijnen meer dan stabiel zat... de grootste afwijking zit in de 12V lijn die op 11.82 loopt, maar dat moet geen probleem zijn)
- Dynalink ISDN kaart
- 4x optische drive
En that's it....
Iemand een idee wat ik kan doen?
Ik heb reeds mijn BIOS geupdate, VDDR alle mogelijkheden geprobeerd, alle CAS latencies geprobeerd, koeling nagekeken, voeding nagekeken etc etc... ik heb geen flauw benul meer!
Vandaag heb ik nieuw geheugen gehaald: PC3200 van Infineon (CL3). Wat ik ook hiermee probeer, de problemen blijven gelijk.
Mij lijkt de conclusie duidelelijk te zijn: er is niets mis met mijn geheugen! Waar het probleem echter wel zit, dat wordt me ook niet echt duidelijk....
Mijn systeemspecificaties:
- MSI K8T NEO FIS2R mobo
- Athlon 64 3000+
- 2x WD Raptor 36Gb en 2x 120Gb Diamond plus 9 van Maxtor
- Radeon 9700
- 350W voeding (TSP, volgens mijn bios zijn al mijn lijnen meer dan stabiel zat... de grootste afwijking zit in de 12V lijn die op 11.82 loopt, maar dat moet geen probleem zijn)
- Dynalink ISDN kaart
- 4x optische drive
En that's it....
Iemand een idee wat ik kan doen?
Ik heb reeds mijn BIOS geupdate, VDDR alle mogelijkheden geprobeerd, alle CAS latencies geprobeerd, koeling nagekeken, voeding nagekeken etc etc... ik heb geen flauw benul meer!