Toon posts:

Abit KX7-333 POST niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam gisteren terug van vakantie, en m'n pctje doet het niet meer :(. Ik zet hem aan, de fans gaan draaien, en daarna piept hij alleen maar. 2 seconden piepen, daarna 5 seconden stil, en daarna weer piepen. Abit claimed dat er een Award bios in zit, maar er zit een Phoenix stikker op. Deze piepcombinatie kan ik alleen nergens vinden.

Ik heb de stekker er uitgetrokken een week voordat ik op vakantie ben gegaan, dus het enige wat ik aan de PC 'verandered' heb is dat hij een tijdje zonder stroom stond.

Het is een Abit KX7-333 Mobo met een Athlon XP 2000+. Ik heb er 512MB Crucial DDR 2100 geheugen in zitten, met een Chaintech Geforce 4 Ti 4800SE. Deze combinatie heeft altijd stabiel gewerkt.

Ik heb een andere CPU op het moederbord geprobeerd, een andere graphische kaart en ander geheugen, en verschillende combinaties met nieuw en oud spul er in. Heel vaak de CMOS resetten helpt ook niet. Ik heb alle andere PCI kaarten en IDE kabels er uit getrokken, maar nog steeds POST hij niet. Ik heb een andere PSU geprobeerd. Ik heb zelfs mijn Athlon, Geforce en ram sticks in een andere PC met het zelfde moederbord geprobeerd, wat prima werkte, maar m'n eigen moederbord POST gewoon niet meer met de zelfde spullen.

Heeft iemand ooit een soortgelijk probleem gehad? Is er nog iets wat ik kan proberen om m'n moederbord weer werkend te krijgen? Heb ik nog iets gemist tijdens het troubleshooten?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 21:14
Award bios en AMI bios heb je. Abit gebruikt dacht ik voor die plank de Award! Phoenix is volgens mij gewoon de standaard productnaam van v6.0. ftp://ftp.asuscom.de/pub/...BEEPCODE/award_phonix.zip hier staat de complete uitleg over Award Phoenix bios biepjes code.

Verwijderd

Bios batterij leeg misschien??

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal er de batterij van het andere Mobo er in zetten, kijken of dat helpt. Ik geloof dat een PC nog gewoon werkt met een lege batterij, dan onthoud hij z'n settings alleen niet, dus dan krijg je een soort CMOS reset effect elke keer als hij uitgaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het inmiddels geprobeerd, maar hij doet nog steeds niks. Ik heb ook geprobeerd het CMOS chipje over te zetten, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid los :S.

Ik denk dat het moederbord gewoon dood is... Tenminste een goed excuus om naar een mooie Althon 64 te upgraden :-)