Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vraagjes]keukenklok---> LCD voor CPU temp en mobo temp

Pagina: 1
Acties:

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Ik heb dus een oud keukenklokje uiteen gevezen van mijn moeder. Nu is alles er nog,LCD en al enkel de behuizing is weg. Ik zou graag van dit ding in een 3.5" bay,een LCD weergave maken die gewoon als eerste 2 charcters de CPU temp moet weergeven en de 2 andere characters moet de mobo temp komen

Dus:
als je alle tekens aanzet zou je zoiets krijgen=
00:00
Je hebt dus 4 tekens ter beschikking en die ":" zou gewoon een afscheiding moetten zijn
dus als de CPu temp: 45°C is en de moederbord temperatuur=25°C
Dan zou het er zo moetten opkomen op het LCD:

45:25
Niets meer
Ik heb alle chipjes en zo nog allemaal

Kzal straks of morge screens posten van het ding als men webcam gerepareerd is(lensje moet opnieuw afgesteld worden,moeder heeft'm laten vallen en de lens was verschoven)

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Als je in de Faq kijkt onder LCD kan je zien dat de meeste LCD's uit nieuwere apparaten niet te gebruiken zijn voor dit soort toepassingen. Misschien dat je wel te tijd erop kan laten zien (ik heb ook een klokje uit een telefoon voor in m'n nieuwe case) maar temperaturen zijn erg moeilijk..
Je kan wat pics posten, misschien kunnen sommigen hier er iets voor de paralelle poort voor schrijven maar ik heb niet veel hoop..

Nooooh! Stahp!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
Voor dit soort dingen moet je idd zelf een controller gaan bouwen, dit word erg moetlijk omdat de "pinnetjes" van die lcd's heel dicht bij elkaar zitten zoals je waarschijnlijk hebt gezien bij het openmaken van het ding (nergens iets waar je op kan solderen) dus zoals hier ook gezegd word kan je beter een schern pakken wat hiervoor bedoeld is, en dus al een controller heeft...