Toon posts:

L2TP via Smoothwall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een probleem met het maken van L2TP verbindingen.
Ik wil gebruik maken van L2TP, zodat ik geen onnodige software hoef te installeren.

Als Firewall gebruik ik Smoothwall Corporate Server 3.0 met Smoothtunnel 3.1 module. Ik heb de stappen gevolgd zoals deze beschreven stonden. Dat wil dus zeggen:
- Windows update Q818043 geinstalleerd (L2TP oplossing)
- Certificaten gemaakt, geexporteerd en geimporteerd, eerst met de wizard en toen dat niet werkte, via Certificaten module in het MMC.
- Mijn certificaten staan in de certificatenlijst van de Lokale Computer, zo zou het ook moeten.

Ik krijg wanneer ik verbinding wil maken (in Windows) een foutmelding 792, met als beschrijving: "De L2TP verbindingspoging is mislukt omdat er tijdens het onderhandelen over de beveiliging een tim-out is opgetreden.".

En als ik dan in de Firewall logs kijk kom ik deze melding tegen: "Informational Exchange message is invalid because it is for incomplete ISAKMP SA".

Volgens mij zit er dus wat fout met de certificaten, maar ook als ik ze allemaal opnieuw aanmaak wil het niet werken.

Heeft iemand enige ervaring hiermee en weet iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Tja, dit is bekend met het standaard Smoothwall pakket kun je geen L2TP verbinding maken!

Als je een Casema Kabel Wanadoo abonnement hebt dan zou ik "even" de helpdesk bellen ze kunnen je modem om zetten naar DHCP dan hoef je niet meer in te loggen.

Anders zou ik als je niet zoveel kaas hebt gegeten van Linux Freesco gebruiken met L2TP erin gebakken (stuur maar een mailtje als je hem wilt hebben).
Ik geloof dat ik ergens heb gelezen dat je zelf L2TP ook in Smoothwall kan installeren maar dit heb ik zelf nog niet geprobeerd. Dus als er nog iemmand is die weet hoe dit moet ....???

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt inderdaad dat je in een standaard smoothwall geen L2TP verbinding kan maken, maar met de Smoothtunnel 3.1 module kan dit wel, dan kun je een L2TP roadwarrior maken en instellen.