Toon posts:

[W2K] NTFS Partitie Vergroten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een unattended install gemaakt van Windows 2000, alleen de partitie waar deze wordt geinstalleerd wil ik groter maken. Is er een methode waardoor ik dit automatisch kan laten gebeuren.

Ik heb nu een script waardoor alle programma's automatisch geinstalleerd worden. Ik zou graag zien dat ik een command line er aan toevoeg waardoor de partitie vergroot wordt.

Ik heb zelf al wat gezocht op GOT en Google maar helaas zonder resultaat.
Zouden jullie mij hiermee kunnen helpen?

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:53

UTM

Download Trail versie van Partition Magic. Hiermee kan je schrijfgrotes veranderen of gewoon nieuwe schijven aan maken :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je bedoelt vergroten na de installatie of voor de installatie van Windows?

Verder - geef altijd even aan waar je op gezocht hebt, en wat je dan wel gevonen hebt (je vindt altijd wel iets, toch? :P )

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:22

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

w03f schreef op 04 mei 2004 @ 12:36:
Download Trail versie van Partition Magic. Hiermee kan je schrijfgrotes veranderen of gewoon nieuwe schijven aan maken :)
Dat kan inderdaad.

Maar ik denk dat als de TS een unattended install uitvoert, dat de partities ook automatisch mee worden geresized...

* Outerspace weet niet als dat kan, omdat als jij je computer moet rebooten, mislukt die install ook!

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Nadat alles is geinstalleerd, wil ik de harde schijf resizen.....
Door middel van een script zodat ik niet meer alles moet instellen.

In dat script zou ik bijv. een programma kunnen aanroepen en dat ik er dan
bepaalde flags achterzet zodat hij partitioneerd zonder tussenkomst van de
gebruiker.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 13:28 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25
Je kunt ExtendOemPartition gebruiken vanuit UnAttend.txt of SysPrep.inf :
ExtendOemPartition
Specifies whether to extend the partition on which you install Windows.

Syntax ExtendOemPartition = 0 | 1 | extra_size_in_MB
Values 0
Setup does not extend the partition.

1
Setup extends the partition to fill out the hard disk.

extra_size_in_MB
Setup increases the current partition size by this amount. This is useful if you want to configure more than one partition on the hard disk.
Of je kunt een scriptje maken voor diskpart die extra partities aanmaakt in de overgebleven ruimte. Resizen hiermee kan dacht ik niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Nielson op 04-05-2004 14:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op 04 mei 2004 @ 14:51:
Je kunt ExtendOemPartition gebruiken vanuit UnAttend.txt of SysPrep.inf :
[...]
Of je kunt een scriptje maken voor diskpart die extra partities aanmaakt in de overgebleven ruimte. Resizen hiermee kan dacht ik niet.
Het is zo dat je alleen ExtendOemPartition kan gebruiken als je een Unattended install doet vanaf een Windows 2000 cd. En ik installeer alles unattended vanaf een netwerkshare.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 15:38:
[...]
Het is zo dat je alleen ExtendOemPartition kan gebruiken als je een Unattended install doet vanaf een Windows 2000 cd. En ik installeer alles unattended vanaf een netwerkshare.
Ow, heb alleen ervaring met XP, en daar maakt het in ieder geval niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op 04 mei 2004 @ 16:11:
[...]

Ow, heb alleen ervaring met XP, en daar maakt het in ieder geval niet uit.
Ik kan het natuurlijk altijd wel proberen. Maar kan ik eventueel ook niets doen in een commandline of iets dergelijks voor Schijvenbeheer van Windows 2000.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 16:15:
[...]
Ik kan het natuurlijk altijd wel proberen. Maar kan ik eventueel ook niets doen in een commandline of iets dergelijks voor Schijvenbeheer van Windows 2000.
Dan zou je er een dynamische schijf van moeten maken en hem dan vergroten, maar ik weet niet of/hoe dit zou moeten doormiddel van een commando/script.

Wat Nielson oppert is in mijn ogen een goede oplossing. Het kan van de netwerkshare worden gehaald plus je berijkt wat je wil berijken.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
the_shadow schreef op 04 mei 2004 @ 17:58:
[...]

Dan zou je er een dynamische schijf van moeten maken en hem dan vergroten, maar ik weet niet of/hoe dit zou moeten doormiddel van een commando/script.

Wat Nielson oppert is in mijn ogen een goede oplossing. Het kan van de netwerkshare worden gehaald plus je berijkt wat je wil berijken.
De hierboven genoemde oplossing is dat er een extra partitie wordt bijgemaakt, maar dat is juist wat deze organisatie niet wilt (ik weet de reden zelf niet). Ze willen gewoon 1 partitie.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 18:17:
[...]
De hierboven genoemde oplossing is dat er een extra partitie wordt bijgemaakt, maar dat is juist wat deze organisatie niet wilt (ik weet de reden zelf niet). Ze willen gewoon 1 partitie.
Een dynamische schijf maken betekend niet automatisch dat je een partitie er bij maakt, hoor. Je converteerd een gewone schijf naar een dynamische schijf en vanaf dat moment kan je partities die op de dynamische schijf aanwezig zijn naar believen vergroten en verkleinen zonder zelfs maar het systeem opnieuw op te hoeven starten.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1