[OS X] Schijfruimte kwijt

Pagina: 1
Acties:

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 16:56

Unagi

Always aware...

Topicstarter
Ik heb zojuist een map verwijderd op de OS X server (OS X Server 10.1) op m'n werk vanaf m'n OS9 (9.2.2) workstation. Toen ik daarna de prullenbak op m'n workstation wilde legen kreeg ik allemaal meldingen dat ik geen privileges had om de betreffende files te verwijderen. Ik heb toen m'n workstation opnieuw opgestart en m'n prullebak was leeg. nu was er alleen geen extra vrije ruimte op de server :? Ik heb disk utility gedraaid en die vond inderdaad een aantal fouten. Maar de vrije ruimte op de schijf is van 80Mb naar 115Mb gegaan terwijl de map die ik verwijderde zo'n 4Gb was (en 12Gb! op de schijf ivm slack).

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 18:09

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

kijk eens ind e prullmand op de server:
ofwel /Trash ofwel ~/Trash

waarschijnlijk is de folder daarheen verplaatst, echter verwijderen gaat niet
(workstation opstarten is verder irrelavant betreffende bestanden die op de server staan)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 16:56

Unagi

Always aware...

Topicstarter
RM-rf schreef op 04 mei 2004 @ 13:22:
kijk eens ind e prullmand op de server:
ofwel /Trash ofwel ~/Trash
waarschijnlijk is de folder daarheen verplaatst, echter verwijderen gaat niet
de map die ik verwijderd heb staat er niet in, wel n map die een andere keer verwijderd is.
(workstation opstarten is verder irrelavant betreffende bestanden die op de server staan)
workstation opnieuw opstarten was de enige manier om de prullenbak van m'n workstation leeg te krijgen, aangezien ik geen zin had om +/- 6500x op OK te drukken bij de privilege foutmelding ;)