Toon posts:

Geen wireless bij wired connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell Latitude D800, met een Truemobile 1300 wireless kaartje.

nu ben ik erg benieuwd hoe ik ervoor kan zorgen dat wanneer ik een Wired lan verbinding heb (utp) deze door windows XP de voorkeur krijgt bij het kopieren van bestanden over het netwerk.

nu is het dus zo dat als ik thuis zit, en ik heb een wireless verbinding, EN ik heb de laptop in het dockingstation staan (dus ook utp verbinding) hij bij het kopieren van een film vanaf mn server dit via het wireless netwerk gaat doen, wat dus 10X zo lang duurt.

BVD! :>

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:52
Wat zijn de IP adresjes van de twee kaarten? wellicht dat je iets met static routes kan doen, maar dan moet ik toch echt even IP informatie hebben.

Ik heb zelf mijn wirelessje op 192.168.2.x En mijn wired kaarten op 192.168.0.x (Crosswire tussen PC en Laptop, dus geen gateway) Zo kan ik dus als ik wireless ben connecten naar 192.168.2.x en als ik wired ben naar 192.168.0.x, terwijl ik mijn wireless nog steeds kan gebruiken voor internet

edit:

Bedacht me net het 2e stuk, lijkt mij al de oplossing ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Archie_T op 04-05-2004 12:43 ]

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kan je dan niet bij je wireless connectie, je bestandsdeling uitvinken, en bij wired aanvinken? Of is dat geen optie?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
@ Archie_T: ze krijgen allebei van dezelfde dhcp server een ipadres, wel 2 verschillende. een andere range is geen optie..

@ Br@m: als ik alleen wireless connectie heb wil ik nog wel bestandsdeling hebben, dus eigenlijk ook geen optie.

note: ik heb wel gehoord dat er programmas zijn van bepaalde wirelesschipset fabrikanten die bij een lanconnectie de wireless chipset uitschakelen, maar heb nog nix kunnen vinden voor de dell truemobile :'(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 13:13 ]

• Archie_T
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 13:11:
@ Archie_T: ze krijgen allebei van dezelfde dhcp server een ipadres, wel 2 verschillende. een andere range is geen optie..
Dan moet je eerst even proberen je wired kaart als eerste te zetten en als dat niet werkt
ROUTE ADD <IP PC> <MASK> <Wired kaart> en als je niet wired ben
ROUTE DELETE <IP PC>. Das het enige wat ik dan kan bedenken.

Ik heb zelf een Dell, alles blijf gewoon aan hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door Archie_T op 04-05-2004 13:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
mwah, dan moet ik toch nog gaan prutsen en gaat het niet automatisch, dan kan ik net zo goed zoals nu blijven werken: nl gewoon de wireless chipset disablen als ik wired ben...

wel raar dat hier niet over nagedacht is door dell..

• Archie_T
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 13:20:
mwah, dan moet ik toch nog gaan prutsen en gaat het niet automatisch, dan kan ik net zo goed zoals nu blijven werken: nl gewoon de wireless chipset disablen als ik wired ben...

wel raar dat hier niet over nagedacht is door dell..
jij geeft snel op... heb je al de wired kaart als eerste gezet?
Network Connections - Advanced - Advanced settings. Lijkt mij eigenlijk ook al genoeg. Bij mijn Dell D600 staat de wireless namelijk standaard boven de gigabit adapter.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

je kan toch gewoon de metric instellen? dat is toch precies hiervoor bedoeld? hoe hoger de metric hoe minder voorkeur de verbinding heeft.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
De metric was idd de oplossing, ze stonden allebei op auto, ff hard instellen en het werkt.

Thnxz!
Pagina: 1