Toon posts:

[Iexplore 6 SP1] unattended Installation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijd gezocht te hebben, vind ik geen relevante informatie over mijn vraag, maar die zal ik eerst uitleggen:

Op dit moment draaien we hier Internet Explorer 6 (build 2600) en we willen deze upgraden op de clients (windows 2000 SP3/SP4) naar Internet Explorer 6 SP1 met de laatste cumulative fixes.

Wat moet er gebeuren:

Installatie: Internet Explorer 6 SP1 en laatste cumulative fixes.
Distributie: Unattended via SMS 2.0

Nu vind ik hierover zeer weinig op het net. Ik heb er toch een paar vragen over:

Wanneer ik een batch file maak, dan merk ik dat meteen na de installatie van Internet Explorer de machine herstart, dit vond ik ook in de documentatie.
Is het mogelijk om een installatie te maken die niet herstart en waarmee je ook die cumulative fix installeert met qchain?

Hoe lossen jullie het feit op dat je met admin rechten moet inloggen na de installatie?

Bedankt alvast jongens..

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:22

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

In het volgende topic wordt uitgelegd hoe je de installatie kan downloaden
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/215759/

De installatie moet je geloof ik automatisch laten gaan met de optie /Q:A /R:N

(maar daar ben ik niet zeker van)

[ Voor 4% gewijzigd door mduijvendijk op 04-05-2004 12:34 ]

Sometimes human's are...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over Internet Explorer zijn beter op z'n plek in Software Algemeen - ik ga je topic eventjes verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 11:37:

Wanneer ik een batch file maak, dan merk ik dat meteen na de installatie van Internet Explorer de machine herstart, dit vond ik ook in de documentatie.
Is het mogelijk om een installatie te maken die niet herstart
Je hebt ook de IE6 IEAK (Administration Kit) bekeken?
Je kan wel opgeven dat er niet gereboot moet worden.. heeft alleen in jouw geval weinig nut.
en waarmee je ook die cumulative fix installeert met qchain?
Welke hotfixes, je post-ie6sp1 install IE hotfixes, of ....
nou ja, je begrijpt wel wat ik bedoel ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker, ik wil er dus meteen de POST SP1 hotfixes bij installeren van Internet Explorer 6 SP1.

Mmm, dat topic wat net wordt genoemd voor Internet Explorer 6 is niet echt handig. Daar wordt alleen vermeld hoe je Internet Explorer 6 volledig download, maar ik heb die dus al (met SP1 erin)

Het gaat ermij om om die silent te installen/upgraden (zonder reboot)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 19:57 . Reden: Reden van edit. ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand die me hier een tip kan geven of zo?

Verwijderd

Topicstarter
kick

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:20
Het antwoord is toch al gegeven ?
mduijvendijk schreef op 04 mei 2004 @ 12:32:
De installatie moet je geloof ik automatisch laten gaan met de optie /Q:A /R:N

(maar daar ben ik niet zeker van)
en

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen, allemaal gelukt, waarvoor mijn dank. Maar heb toch nog een kleine vraag.

Ik heb met IEAK ervoor gezorgd dat na de installatie van Internet Explorer er gewoon een normale user mag inloggen. De installatie na de eerste reboot werkt dan gewoon onder zijn (normale user) account.

Ik heb ook een script gemaakt voor silent deploy van SP4 voor Windows 2000.

Wanneer ik beide scripts nu samenvoeg tot één werkt ineens die feature niet meer van het aanloggen met een normale user. Dan ben je dus weer verplicht aan te loggen met een admin.

Dit is het scrippie wat ik gebruik:

ECHO Installing Windows 2000 SP4
call w2ksp4_en.exe /Q /Z
ECHO DOne

ECHO Installing Internet Explorer 6 SP1
call ie6setup.EXE /Q:A /R:N

Heeft iemand een idee hoe ik beiden tegelijk installeer en daarna gewoon mag rebooten en inloggen met een gewone user (zonder admin rechten).

Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:54

Duinkonijn

Huh?

http://www.winguides.com/registry/display.php/13/

automatisch laten toevoegen... en laten verwijderen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Kan op zich handig zijn in de toekomst, maar het autologon werkt al als het Internet Explorer stukkie apart geinstalleerd wordt. Als dit met Windows 2000 SP4 gedaan wordt (zie script hierboven) dan lukt dit niet.
Pagina: 1