Toon posts:

IRCD server in linux wil niet starten...

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil op mijn linux server een IRC server laten draaien. Hiervoor heb ik IRCD gedownload.

De de manual staat dat ik de CONFIGURE file moet opstarten dan dat ik daar alles in kan configgen...

Echter als ik in de shell ga en het prog wil opstarten ( ./configure ) krijg ik de melding:
Failed to determine your OS/host type, mayB you should give it up manually.

Hoe kan ik dit zelf opgeven?

Ik gebruik Mandrake 10.0...

Ik ben best ene linux naab dus uitleggen mag ;)

Bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 11:31 ]

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:36
Echter als ik in de shell ga en het prog wil opstarten ( ./configure ) krijg ik de melding:
Failed to determine your OS/host type, mayB you should give it up manually.
./configure is niet de naam van het programma maar om het voor te bereiden om te compilen

Je moet iets hebben als ./ircd als het geinstalleerd is.
Anders moet je ./configure --help doen en het compilen.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:40
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 11:29:
ik wil op mijn linux server een IRC server laten draaien. Hiervoor heb ik IRCD gedownload.
De eerste vraag zou zijn waar, welke en welke versie? Er zijn verschillende irc-servers.

Voor de rest is het denk ik een goed idee als je eens wat algemene linux-handleidingen gaat raadplegen, want de vraag die je stelt laat het er op lijken dat je gewoon eerst wat meer ervaring met Linux moet krijgen voor je je met dit soort dingen bezig gaat houden.

Een IRC-server draaien is sowieso niet triviaal, kun je niet beter een kanaaltje maken op een bestaande server?

Anyway, in de NOS Policy staat een groot aantal links waarmee je meer kunt leren over Linux. Zonder dat je eerst wat meer weet gaan we er namelijk toch niet uitkomen, daarom doe ik dit topic dan ook dicht.

Dit topic is gesloten.