Toon posts:

audio maar 1 richting laten gaan mbv schakeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn autoradio heeft audio uitgang, maar deze zijn ook te gebruiken als audio ingang.

Met mn walkman werkt t perfect, maar wil mijn dure discman niet mollen, dus nog niet op aangesloten. Mollen??? hoezo. Nou kijk de autoradio zal wel een signaal sturen vanuit deze out line, die vangt mijn walkman/discman op. Lijkt me dat dit na verloop van tijd schade aan kan richten, hoeft niet perce.

Dus weet iemand een schakeling die signalen vanuit de radio tegenhoudt en vanuit de walkman/discman door laat gaan.

Zal zo een rode diode (1n1448 oid) al meer dan zat zijn voor deze functie, of moet ik toch aan iets geavanceerder denken?

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 14:46
Een diode zal niet lukken, audio is namelijk wisselspanning en diodes hebben bovendien ook nog een doorlaatspanning. Ik denk dat je eerder een spanningsvolger met een kortsluitvaste uitgang tussen discman en radio moet zetten.

Wat je dan nodig hebt voor stereo is twee opamps (of 1 dual opamp), en een paar condensatoren en weerstanden. Er zijn zat schema's te vinden met Google denk ik.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-08 08:51
Waarschijnlijk heeft die radio al een ingebouwde schakeling die bepaald of de aansluiting een input of een output moet zijn.
Dus als jij je discman erop aansluit zal de radio een spanning detecteren waardoor het een input wordt.
Het lijkt me dus absoluut geen kwaad kunnen voor je discman.
En anders zou je het met een zenerdiode kunnen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik geprobeerd, maar waarop moet ik zoeken. kreeg allemaal vreemde resultaten

• Snoeiman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-07 08:25

Snoeiman

Snoeien maar!!!

Kan geen kwaad!

Je vergeet dat je autoradio precies hetzelfde "probleem" heeft! Zoals ik begrijp ben je bang dat je Discman het gaat begeven... je mag dan net zo bang zijn dat je autoradio het gaat begeven... Die "autosensing" poorten op die apparatuur zijn echt wel goed gemaakt...

Het wordt tijd de modificaties van de aanpassingen bij te stellen!

Verwijderd

Topicstarter
daar zeg je me wat :)

je hebt gelijk, volgens mij kan t geen kwaad. Anders was t spul al wel kapot geweest
Pagina: 1