Nieuwe 19"....... welke???

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Hellow,

Kben op zoek naar een nieuw beeldkanonnetje. Ik maak best veel gebruik van m'n pc, maar hoef niet per definitie een superdure monitor. Ik wil gewoon een scherpe monitor die niet al te duur is (sjees.. .daar heje d'r weer een die voor een kwartje op de eerste rij wil zitten.... ;)).
Kep momenteel een Relisys 17". Ook een goedkopere monitor. Scherp beeld, met als enige nadeel dat het beeld een klein beetje verschuift als hij warmer wordt (of kouder)... Als hij net aanstaat, staat het beeld 3 mm lager dan wanneer hij een tijdje draait... maar dat maakt mij niets uit... verder strak beeld, en daar gaat het mij om.
Nu heb ik eens gezocht bij 3 wat bekendere ketens die niet al te duur zijn (funprice, Norrod en Memo... (deze laatste begint trouwens wel duurder te worden :'()
Maar ik heb mijn oog laten vallen op deze drie monitoren... welke zou jij nemen?
fl 940,- bij Norrod Samsung 950 PThttp://www.samsung.nl/S_F_A2ind.htm
fl 949,- bij Memo Iiyama S900MT1 [url="http://www.%20iiyama.nl/pages/index2.html"]http://www.%20iiyama.nl/pages/index2.html[/url]
fl 909,- bij Funpricehttp://www.belinea.nl/include/zeigemonitor.asp?monitorid=41&sprachid=23&landid=23&lang=1
En waarom?
Ik hoor bijvoorbeeld veel goede verhalen over Iiyama... mja... geldt dat ook voor deze relatief goedkope versie.....

Please help me out....

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
No-one?

Verwijderd

et zullen allemaal wel leuke monitortjes zijn
Die goedkope iiyama, ik kan je alleen zeggen dat ik (na wat twijfelen) toch maar 300 piek meer uitgegeven heb aan de a901ht. Topdingetje en ben heel blij dat ik die andere niet genomen heb
Maargoed als je budget het niet toelaat....

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

A901HT voor 1300.-
of
A902MT voor 1400.-

Beste 19"'s

Don't You stare there, Operate!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Moooooooi zijn ze inderdaad :9~ maar... ehm... toch net iets te hoog gegrepen voor mij...... ;( Dat is dus de reden waarom ik naar de goedkopere types kijk.... Max fl 1000,-

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Kijk eens naar de LG995E dat is ook een 19" voor onder de 1000 piek. En hij wordt op veel plaatsen als erg goed beschreven zoek maar eens op www.reviewbooth.com. Zou ik zeker in overweging nemen.

• Binnetie
  • Laatst online: 12-06 11:00
Neem de Liteon
Is een niet zo bekend merk, maar levert uitstekende branders, enz

Die 19" monitor is als beste uit de test gekomen voor 799,-

Verwijderd

NEC FE950 19" DiamondTron (vlakke buis). Kost 1217,- pieken, ben er zelf erg tevreden mee. Plaatje:

http://tweakers.net/zooi.dsp?Action=Images&ID=1953

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-08 15:14

johnwoo

3S-GTE

Ik heb tot voor kort ook een Relisys 17" gehad (dat was twee jaar geleden een van de goedkoopste 17" monitors ;)). Dat beestje staat nu bij m'n moeders computer.
Zelf heb ik nu een Iiyama Vision Master Pro 452 (MA901U, 19"), en daar ben ik heel tevreden mee. De andere 19" modellen waren net iets te prijzig, maar deze doet het ook prima. Hij heeft alleen iets lagere refreshrates (85Hz op 1280x1024, de aanbevolen resolutie) en er zit geen on-voet audio of USB hub op, maar who needs that! ;)
Deze monitor staat nu voor 1160 in de pricewatch.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Seppie en Robin, daar HEEFT die jongen toch
NIKS aan?? (aan deze mail ook niet, naja)

Verwijderd

Op dinsdag 19 december 2000 18:49 schreef wfvn het volgende:
Kep momenteel een Relisys 17". Ook een goedkopere monitor. Scherp beeld, met als enige nadeel dat het beeld een klein beetje verschuift als hij warmer wordt (of kouder)... Als hij net aanstaat, staat het beeld 3 mm lager dan wanneer hij een tijdje draait... maar dat maakt mij niets uit...
Naar mijn bescheiden mening mag ik uitdragen dat dit voorkomen een feit is wat bij vrijwel alle beeldschermen plaatsvindt; althans, bij degene die ik in de loop der jaren heb gehad. Momenteel bezit ik zo'n platte Sony G400 :) en zelfs bij dit beest verschuift het beeld. Sterker nog: als hij nog 'koud' is, is de geometrie niet echt goed te noemen. Dat wordt 'ie pas na een minuut of twintig :Z

Maar ja, voor de rest maakt me dat niks uit: als ik maar krijg wat ik hebben wil :+

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Moch....
Ik moet zeggen dat met de melding van die LG en Lite-ON de keuze niet gemakkelijker is geworden :?
Mgoed... dat geeft niets... uiteraard zijn ervaringen met andere 19" monitoren (bij voorkeur dus maximaal 1000 gulden) ook welkom. Ik heb gewoon 3 zaken eruit gepikt die voor mij goed bereikbaar zijn. Maar als ik de testresultaten van die LG lees (ben hem inderdaad op meerdere sites tegengekomen), dan is dat absoluut ook een interessant fotonenkanon.....
Kben er nog niet uit, maar dat er een moet komen is duidelijk.... als ik nu op m'n server bezig wil, moet ik de kabel van m'n 17"een eind opzij trekken (en eerst diep onder m'n bureau kruipen) om weer beeld te krijgen.... kvoel me zonder die monitor aan m'n server soms net Stevie Wonder 8-)

Ik wacht denk ik nog een weekje om nog meer commentaar/tips/aanbevelingen/ervaringen van anderen af te wachten :)

Posters.... thanx so far.....

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op dinsdag 19 december 2000 20:30 schreef seppie het volgende:
A901HT voor 1300.-
of
A902MT voor 1400.-

Beste 19"'s
Hmm, wel eens van Eizo gehoord, of niet te vergeten, de duurdere Sony modellen.

Niks tegen IIyama hoor, prima dingen, maar het zijn absoluut niet de beste monitoren die je kan krijgen. IIyama zijn gewoon degelijke monitoren met een hoge kwaliteit voor zijn prijs.

[/off topic]

de betaler vervuilt

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Zelf in het bezit van de Philips 109S, perfect dingetje voor een redelijke prijs.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
ik zou nog even doorsparen voor een betere monitor dan 1 van 1000 piek, ik denk dat je daar spijt van krijgt.
Ik had zelf ook een relysys 17 " en ik heb daarna een sony 420 gs gekocht dawn wat een vooruitgang zeg! Maar je moet het zelf weten

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:18

fv

-------------------> hiero

Of koop een tweedehands 21" monitor op de PCdump dag in A'dam. Ik heb er daar een gekocht voor Fl. 650,- *D. Je kon hem daar testen. Top ding!!!! Ze hadden verschillende merken in de aanbieding oa. Eizo, Radius (Mitsubishi)

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• Dr Nix
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Heb je ook wel eens van de prijs van EIZO's gehoord :) f 1647.- , goedkoopste model in pricewatch.

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• Binnetie
  • Laatst online: 12-06 11:00
Harryslinger

Als je 3 monitoren testen leest en de Liteon doet het ieder keer weer het beste
(2 van de 4 keer wel)
En dat voor Fl 799,-

Nou dan had ik het wel geweten ik ga morgen de Liteon bestellen!!!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op dinsdag 19 december 2000 22:08 schreef harryslinger het volgende:
ik zou nog even doorsparen voor een betere monitor dan 1 van 1000 piek, ik denk dat je daar spijt van krijgt.
Ik had zelf ook een relysys 17 " en ik heb daarna een sony 420 gs gekocht dawn wat een vooruitgang zeg! Maar je moet het zelf weten
Ik moet niet verwend raken.... ;)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op dinsdag 19 december 2000 22:10 schreef B2000.5 het volgende:
Heb je ook wel eens van de prijs van EIZO's gehoord :) f 1647.- , goedkoopste model in pricewatch.
He, I know, maar dan moet ie ook niet als een kip zonder kop gaan lopen roepen dat dat de beste 19-ers zijn ;)!

de betaler vervuilt

Verwijderd

Op dinsdag 19 december 2000 21:38 schreef Binnetie het volgende:
Neem de Liteon
Is een niet zo bekend merk, maar levert uitstekende branders, enz

Die 19" monitor is als beste uit de test gekomen voor 799,-
Waar kun je die kopen dan?????????????

• harryslinger
Ik heb genoeg van dat liteon spul gehad maar ik ben er totaal niet over te spreken.
Maar dat zegt natuurlijk niet dat ze slecht zijn, het is net wat je er zelf van vind.
Sommige mensen vinden iiyama top, sommige de monitoren van vobis, ik zelf vind sony top!

Verwijderd

Ik moet niet verwend raken....
Maar hij heeft wel gelijk, voor een relatief klein extra bedrag heb je heel wat meer kwaliteit. Als het écht niet kan is het jammer, maar als je nog effe kan sparen zou ik het zeker doen.

Verwijderd

Ik heb zelf een 19"/0.26 whitelabel LG. Ik heb dat ding eind '99 bij de groothandel gehaald voor 750,- en meer is ie ook niet waard! Ik spreek dus uit eigen ervaring dat je voor F1000,- hoogstens bij een groothandel een enigzins goede 19" kan krijgen.
De belangrijkste spec om op te letten is een lage (liefst constante) dotpitch, dus < 0,24!! En is het aan te raden om er een te nemen die op 1 reso hoger dan aanbevolen nog een fatsoenlijke refresh aankan (min. 75Hz op 1600x1200 voor een 19"). Laatste punt: laat je niet teveel verleiden door al dat opgehemel van Trini/Diamondtron. Een "normale" bijna platte buis geeft ook perfect beeld. Bekijk maar es een Hitachi 813/814ET 21" :9, dan wil je geen VMP510 meer!!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Flat=nice, maar hoeft voor mij niet.... ik ben gewoon op zoek naar een 19" van max 1000 gulden, minimaal 75 Hz (vind ik acceptabel) op 1600x1200 (bij voorkeur 85 of hoger). Een rustig, strak beeld met fraaie kleuren, dat zijn mijn belangrijkste eisen (en de prijs dus)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op dinsdag 19 december 2000 22:46 schreef wfvn het volgende:
max 1000 gulden,
minimaal 75 Hz (vind ik acceptabel) op 1600x1200 (bij voorkeur 85 of hoger).
Ja! Een 19inch die 1600x1200 op 85 Hz trekt is meestal niet onder de 1000,- |:(

Zal je toch even de gouden-tip geven:

Hansol 920 D

http://www.hansol.nl/nl/920d.html

CRT Size 19" Diagonal
Dot Pitch 0.25mm
Viewable Size 18"
Shadow Mask INVAR (is dus geen conventionele vissekom maar een vlakke buis, is ook geen diiamond/trinitron by the way..)
Resolution Maximum 1600 x 1200@ 85Hz
Optimum 1280 x 1024 @ 85Hz

Pricewatch:
http://tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=13746
Leverancier Rembours Prijs Update
Lowerland Trade Company FL 1029
ASCO Automatisering FL 1048
IT Devices FL 1093

Geen dank. :)

[edit url]

de betaler vervuilt

Verwijderd

Belinea maakt gewoon goeie monitoren, is helemaal niks mee.
en 909 is zeker geen slechte prijs voor zoiets, gewoon doen

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op dinsdag 19 december 2000 23:27 schreef GA!S het volgende:

[..]
Ja! Een 19inch die 1600x1200 op 85 Hz trekt is meestal niet onder de 1000,-
Owkee... weer wat wijzer...
Scheelt dus niet veel om van een 75Hz naar een 85Hz te gaan met als limiet 1000 gulden... klein beetje bijleggen dus... hm....
Geen dank?
Thanx dan maar :-)

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 16:43
Tis jammer dat je budget niet net iets hoger ligt.. Die Philips 19" 109P DiamondTron (Pricewatch: 1439) is namelijk super stoer!

Maja, die gewone Philips 19" 109S (Pricewatch: 1099) is ook zeker niet verkeerd! We hebben er een stuk of 6 staan op mijn werk en het zijn goede buisjes!

Ik baal sowieso niet van Philips

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 16:43
Oja, zorg dat je sowieso 85 hertz trekt bij 1280x1024, maja dat snap je wel! :7

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Tis jammer dat je budget niet net iets hoger ligt.. Die Philips 19" 109P DiamondTron (Pricewatch: 1439) is namelijk super stoer!
Hmm, zit er op mijn werk ook achter, is op 1280 best een "geinige" monitor (dikke aanhalingstekens ;)), maar op 1600x1200 vind ik hem persoonlijk een beetje tegen vallen. Kan ook door de bijgeleverde kabel komen. Verder inderdaad een leuke buis.

Die andere Philips buizen (Brilliance etc)... Tja, als ik een vissekom wil koop ik weel een iMAC.
(Hebbben dus een "ouwe" Brilliance terug gestuurd aangezien dat ding niet meer leesbaar was (zelfs niet op 800x600!!!) staan er nu nog 3 en die vind ik ook om te huilen. Als ik ze vergelijk met een Vision Master (dus niet de pro) vind ik die Philipsen maar bar en bar slecht. Ja de OSD is erg fijn, maar daar hoef ik geen hele dag naar te kijken!.)

de betaler vervuilt

Verwijderd

Een NVidia GTS kaart moet je niet opzadelen met een standaard goedkoop recht toe recht aan 19" monitortje maar die moet je VERWENNEN met een lekkere, sappige Diamondtron/Trinitron beeldbuis (die dan ietsie duurder kost........).

Let wel: iedere minuut dat je achter je PC-tje zit, staar je naar die monitor! Zorg dat je dus een GOEDE neem!
:Y)

• harryslinger
helemaal mee eens

Verwijderd

Oneens, een GF2 mag je wel opzadelen met een B-merk monitor, aangezien een GF2 ook redelijk bagger beeld geeft, zeker op de hoogste resoluties.

• harryslinger
met een bagger monitor wordt het dan alleen nog maar baggerder :)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Hangt er van af hoe bagger je bagger monitor en hoe bagger je bagger videokaart is. Als je bagger videokaart baggerder is dan je bagger monitor krijg je natuurlijk bagger beeld, maar als je bagger monitor nou baggerder is dan je bagger videokaart krijg niet automatisch nog een baggerder beeld dan je met je bagger videokaart al kreeg.
Bagger + Bagger is nie altijd baggerder dan bagger.

Bagger je?

Groetjes van baggersmurf.

de betaler vervuilt

• harryslinger
bagger:)

Verwijderd

IIyama VM Pro 450.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
In het Decembernummer van de c't (dit is niet hetzelfde als de C!T) stond een test van 28 19" monitoren.

Aanbevelenswaardig vond men de Eizo T761, de IBM P96, de Nokia Pro446, de Sony G400 (Hfl 1674), de Acer P911, de Eye-Q 650 en de Mitsubishi Pro920.

Met slechts geringe achterstand een tweede groep schermen: CTX PR960F (Hfl 1360), Elsa Ecomo 520, Samsung 900IFT (Hfl 1285) en 900NF (hfl 1299).

Prijzen uit pricewatch

Opvallend is dat de Iiyama VM Pro451 wel is getest, maar het niet echt bijster goed deed. Niet zozeer slecht, maar minder dan bovengenoemde schermen. Was echter wel een van de goedkoopsten in de test.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op woensdag 20 december 2000 15:48 schreef ijdod het volgende:
In het Decembernummer van de c't (dit is niet hetzelfde als de C!T) stond een test van 28 19" monitoren.

Aanbevelenswaardig vond men de Eizo T761, de IBM P96, de Nokia Pro446, de Sony G400 (Hfl 1674), de Acer P911, de Eye-Q 650 en de Mitsubishi Pro920.

Met slechts geringe achterstand een tweede groep schermen: CTX PR960F (Hfl 1360), Elsa Ecomo 520, Samsung 900IFT (Hfl 1285) en 900NF (hfl 1299).

Prijzen uit pricewatch

Opvallend is dat de Iiyama VM Pro451 wel is getest, maar het niet echt bijster goed deed. Niet zozeer slecht, maar minder dan bovengenoemde schermen. Was echter wel een van de goedkoopsten in de test.
HELD! Dit nummer heb ik net de hele stad voor afgelopen!!! Was nergens meer te vinden, ik wilde ff de testuitslagen hebben. :)

Dank je wel. Heb zelf net (mede door deze test) de CTX besteld. Morgen is ie er :) :) :)

de betaler vervuilt

Verwijderd

Koop een iiyama, ctx sony of nec. Dan weet je zeker dat je monitor het over 4 jaar nog doet. De testen waarin bijvoorbeeld een lite-on al beste uit de bus komt zeggen niets, omdat duurzaamheid niet getest wordt. Voor niks gaat de zon op, dus goedkopere monitor= goedkopere onderdelen (elektronica).

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Thanx all...

Ik heb vanmiddag eens een paar monitoren 'live' bekeken. Ook het verschil tussen de duurdere en de goedkopere monitoren... (bv. tussen de 'bolle' beeldbuis-monitoren en de duurdere 'platte'beeldbuismonitoren. Ik heb m'n keuze toch laten vallen op de goedkopere Iiyama. Voor mij goed genoeg. Ik vind het beeld op de hoogste resolutie bij een frequentie van 75 Hz strak genoeg. Ik heb dus gekozen voor de Iiyama S900MT1.

Ik ben het gedeeltelijk eens met het berichtje waarin stond dat een GF2 een dure monitor verdient. Mogelijk dat de duurdere monitoren een scherper (?) beeld hebben, maar als je een scherp beeld wilt hebben bij games, moet je niet voor een GF gaan maar voor een Matrox.... (G450??)... Mgoed.. ik begrijp de aanbeveling (net als een Ferrari met Opel Kadetmotor... hoewel dat hier niet het geval is... de GF2 heb ik meer voor de snelheid dan voor de strakke plaatjes...)
In windows kan ik nu lekker werken.

Wat betreft die 1280x1024 met 85 Hz... mee eens.. kan deze monitor gelukkig ook wel aan :)

Thanx again.... and greetz to all....
Pagina: 1