Breek je nek voorzichtig
Counterstrike... Was dat niet een HL-mod? HL heeft minstens A3D 2.0 nodig. De XFire heeft A3D 1.0 (misschien softwarematig 2.0)
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
De XFire heeft A3D 1.0; HL c.q. Counterstrike vereist A3D 2.0. Je kan A3D 2.0 softwarematig op de XFire draaien met de standaard A3D 3.0 drivers van http://www.vortexofsound.com/
Het enige dat je mist is Wavetracing o.i.d.
maar het is in ieder geval beter dan dat f*cking EAX.
Het enige dat je mist is Wavetracing o.i.d.
Geef mij maar een Warsteiner.
dus geen andere kaart halen, dus deze ruilen?
zo ja tegen welke dan?
zo ja tegen welke dan?
Breek je nek voorzichtig
De enige kaart met A3D 2.0 en 3.0 hardwarematig zijn de kaarten met Vortex2 chip erop. Deze zijn én heel moeilijk te krijgen (immers Aureal is failliet) én hebben slechte support voor aantal dingen, waaronder VIA K*133 chipsets en Windows 2000 - deze support gaat ook niet meer komen (immers aureal is failliet
).
Van de overige kaarten met (min of meer) A3D is ééntje met ESS of Canyon3D chipset het beste (waar de XFire ook onder valt).
Download gewoon die drivers, draai Half Life in bijna-A3D 2.0 en dat is het beste wat je op dit moment kunt krijgen. Misschien dat Creative A3D 3.0 in hun nieuwe kaarten gaan gooien, maar dat betwijfel ik en als het al zo is, kun je dan altijd nog een Creative kaart kopen. Voorlopig heb je met de XFire de beste keus.
Van de overige kaarten met (min of meer) A3D is ééntje met ESS of Canyon3D chipset het beste (waar de XFire ook onder valt).
Download gewoon die drivers, draai Half Life in bijna-A3D 2.0 en dat is het beste wat je op dit moment kunt krijgen. Misschien dat Creative A3D 3.0 in hun nieuwe kaarten gaan gooien, maar dat betwijfel ik en als het al zo is, kun je dan altijd nog een Creative kaart kopen. Voorlopig heb je met de XFire de beste keus.
Probeer het eerst met de A3D drivers (dit zijn niet je geluidskaart drivers). Install die en verwijderd (of verplaats, als je me niet vertrouwt
) deze file: A3Dapi.dll (Bij HL staat die in de eerste directory, waar dus ook hl.exe staat). Dit zorgt ervoor dat HL de dll uit jouw systeem directory pakt (die je zojuist installed hebt).
Werkt dit niet, koop een geluidskaart met een Vortex II chip.
Suc6
Werkt dit niet, koop een geluidskaart met een Vortex II chip.
Suc6
De oplossing:
installeer de drivers van terratec en flikker de a3dapi.dll van half-life/countersrike weg, en voila het werkt!
hij neemt dan namelijk de a3dapi.dll uit je geluidskaart driverrommel, en die doet het wel goed, alleen de wavescaling oid word niet ondersteund, naja boeien
van alle tips dus mijn eigen oplossing gebakken.
MZZLS
installeer de drivers van terratec en flikker de a3dapi.dll van half-life/countersrike weg, en voila het werkt!
hij neemt dan namelijk de a3dapi.dll uit je geluidskaart driverrommel, en die doet het wel goed, alleen de wavescaling oid word niet ondersteund, naja boeien
van alle tips dus mijn eigen oplossing gebakken.
MZZLS
Breek je nek voorzichtig
Hmm ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar ik geloof dat er onder Win2K toch niet zo heel veel problemen zijn (tenzij je de achteruitgang ook aan de praat wil krijgen met de MS-drivers)De enige kaart met A3D 2.0 en 3.0 hardwarematig zijn de kaarten met Vortex2 chip erop. Deze zijn én heel moeilijk te krijgen (immers Aureal is failliet) én hebben slechte support voor aantal dingen, waaronder VIA K*133 chipsets en Windows 2000
Pyropath - Je draait nu dus bijna-A3D 2.0
Welk bestand moet ik daar dan halen?Op dinsdag 19 december 2000 19:21 schreef Knakker het volgende:
De XFire heeft A3D 1.0; HL c.q. Counterstrike vereist A3D 2.0. Je kan A3D 2.0 softwarematig op de XFire draaien met de standaard A3D 3.0 drivers van http://www.vortexofsound.com/
Het enige dat je mist is Wavetracing o.i.d.maar het is in ieder geval beter dan dat f*cking EAX.
a3ddrivers312.exe
of iets in die trant
of iets in die trant
Verwijderd
hmm 3d geluid zuigt bij cs. ik wil gewoon het geludi "plat" horen zodat ik beter voetstappen enzo hoor
O? Ik hoor het liever gewoon van achteren komen als er achter me iemand staat, of links, voor of waar dan ook. En met een koptelefoon werkt het echt p e r f e c t, dat a3d in CS (of andere games)Op woensdag 15 augustus 2001 03:08 schreef SuB het volgende:
hmm 3d geluid zuigt bij cs. ik wil gewoon het geludi "plat" horen zodat ik beter voetstappen enzo hoor
Met plat bedoel je stereo?
Verwijderd
Afgelopen weekend zijn er nieuwe drivers uitgekomen voor de Xfire1024 die WEL a3d ondersteunen.
Alleen ik krijg ze bij counter-strike niet fatsoenlijk aan t lopen.
Als ik a3d support aanzet start cs wel op (met een sensaura schermpie tussendoor), maar eenmaal in t spel duurt t misschien een paar seconden en dat is t raak :
cstrike.exe has generated errors en bla bla bla, iets met een error log die gemaakt word, maar die zie ik nergens.
Iemand deze ervaring ook gehad ? Of misschien een idee ?
Systeem ;
MSI-K7t-Pro2a (via kt-133)
AMD Athlon 800
524 MB Ram
Asus V7100 GF2mx
Terratec DMX-Xfire 1024
Alleen ik krijg ze bij counter-strike niet fatsoenlijk aan t lopen.
Als ik a3d support aanzet start cs wel op (met een sensaura schermpie tussendoor), maar eenmaal in t spel duurt t misschien een paar seconden en dat is t raak :
cstrike.exe has generated errors en bla bla bla, iets met een error log die gemaakt word, maar die zie ik nergens.
Iemand deze ervaring ook gehad ? Of misschien een idee ?
Systeem ;
MSI-K7t-Pro2a (via kt-133)
AMD Athlon 800
524 MB Ram
Asus V7100 GF2mx
Terratec DMX-Xfire 1024
Verwijderd
Ja ik heb zelfde probleem als rubber alleen mijn systeem is zo
Systeem :
ECS K7VZA (via kt-133)
AMD Athlon 1200
512 MB Ram
Powercolor geforce2 GTS DDR
Terratec DMX-Xfire 1024
ik draai windows 2000 pro
dus als je Counterstrike opstart en bijna in het level zit boem hl.exe blablabla foutmelding
Als iemand weet hoe je dit probleem moet oplossen plz contact me
Systeem :
ECS K7VZA (via kt-133)
AMD Athlon 1200
512 MB Ram
Powercolor geforce2 GTS DDR
Terratec DMX-Xfire 1024
ik draai windows 2000 pro
dus als je Counterstrike opstart en bijna in het level zit boem hl.exe blablabla foutmelding
Als iemand weet hoe je dit probleem moet oplossen plz contact me
Pagina: 1