Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[edit-functie] geen wijziging, toch elke keer 3%

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik heb net een post geplaatst. Deze wilde ik aanpassen, dus klikte op de edit-knop. Ik bedacht me en heb geen teken gewijzigd/toegevoegd/verwijderd en gewoo op 'verstuur bericht' geklikt (ik had natuurlijk ook de backspace oid kunnen intikken). Toch zie ik staan dat m'n bericht voor 3% gewijzigd is. Een tweede keer hetzelfde geintje gaf weer 3% extra.

Foutje?

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11 09:31
Lijkt mij dat die fout/bug/whatever niet aan GoT ligt, maar aan PHP. :)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik weet niet of het met hetzelfde te maken heeft, maar ik vind het super irritant dat als ik 1 of 2 letters wijzig ivm typo's dat er ook die 3% staat.

[ Voor 3% gewijzigd door Mike Jarod op 05-05-2004 21:55 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 05 mei 2004 @ 21:54:
Ik weet niet of het met hetzelfde te maken heeft, maar ik vind het super irritant dat als ik 1 of 2 letters wijzig ivm typo's dat er ook die 3% staat.
Maar dat is dus niet altijd het geval. Als ik nu een typfout maak en ik verstuur het bericht en edit hem direct, dan bestaat de kans dat er totaal géén edit-bericht verschijnt in je bericht.

[edit]
Klopt; ik had net een typfoud gemaakt en vervolgens die d netjes in een t veranderd; toen bericht weer verzonden en bekeken; geen edit zichtbaar. Nu zal er ongetwijfeld WEL een edit staan omdat ik nu een flinke lap extra erbij heb gerammeld.

[ Voor 25% gewijzigd door WFvN op 06-05-2004 16:39 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De berekening is een PHP functie en ja, de uitkomst lijkt soms wat raar.

Maar als je 1 letter wijzigt, komt die bereking mogelijkerwijs op 1 of 2%. En dan wordt het gewijzigd-regeltje niet weergegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 06-05-2004 16:53 . Reden: Iets toegevoegd, dus die 3% is niet voor niets :P ]

{signature}

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:06

André

Analytics dude

Volgens mij komt het door een ' ofzo, die word geparsed als " en op het moment dat jij opnieuw op versturen drukt vergelijkt hij ' met ".

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
André schreef op 06 mei 2004 @ 17:07:
Volgens mij komt het door een ' ofzo, die word geparsed als " en op het moment dat jij opnieuw op versturen drukt vergelijkt hij ' met ".
helemaal niet zo'n gek idee als mogelijke verklaring

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 14:05

intermusic

Marc Hoekstra

Ik heb iets uitgevonden.
Idd als je 1 letter veranderd komt er geen edit bij te staan.
Echter komt er wel een edit bij te staan als je 10 spaties doet en die dan weer weghaald met backspace. Dan komt er in eenkeer 2 % edit extra bij (nadat ik er al 4% had).
Er wordt dus gekeken hoeveel tikken er zijn gehanteerd in een tekstveld bij een edit functie en niet dat het verschil in tekst bij de submit vergeleken wordt.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
intermusic schreef op 07 mei 2004 @ 13:38:
Ik heb iets uitgevonden.
Idd als je 1 letter veranderd komt er geen edit bij te staan.
Echter komt er wel een edit bij te staan als je 10 spaties doet en die dan weer weghaald met backspace. Dan komt er in eenkeer 2 % edit extra bij (nadat ik er al 4% had).
Er wordt dus gekeken hoeveel tikken er zijn gehanteerd in een tekstveld bij een edit functie en niet dat het verschil in tekst bij de submit vergeleken wordt.
Er komt iets bij te staan als je drie procent van je tekst hebt gewijzigd. Dat kunnen in jouw geval dus tien spaties zijn, maar in een langere tekst zul je dus meer moeten veranderen dan tien spaties.

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Harm schreef op 07 mei 2004 @ 13:53:
[...]

Er komt iets bij te staan als je drie procent van je tekst hebt gewijzigd. Dat kunnen in jouw geval dus tien spaties zijn, maar in een langere tekst zul je dus meer moeten veranderen dan tien spaties.
Jah ok... das duidelijk, mijn 'point' was echter dat teksten niet met elkaar vergeleken worden, maar dat er puur gekeken wordt naar het aantal tikken in een tekstveld bij de edit functie... ook al haal je de letters weer weg met backspace.

[ Voor 7% gewijzigd door intermusic op 07-05-2004 14:12 ]

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-11 18:36

ripexx

bibs

intermusic schreef op 07 mei 2004 @ 14:11:
[...]
Jah ok... das duidelijk, mijn 'point' was echter dat teksten niet met elkaar vergeleken worden, maar dat er puur gekeken wordt naar het aantal tikken in een tekstveld bij de edit functie... ook al haal je de letters weer weg met backspace.
http://nl3.php.net/similar-text
Beschrijving
int similar_text ( string first, string second [, double percent])

Deze functie berekent de overeenkomsten tussen twee strings als beschreven in Oliver [1993]. Merk op dat deze implementatie geen stack gebruikt als in Oliver's pseudo code, maar recursieve functie-aanroepen die de snelheid van het hele proces niet altijd ten goede komen. Merk ook op dat de complexiteit van dit algoritme O(N**3) is, waar N de lengte van de langste string is.

Door een referentie mee te geven als derde argument, zal similar_text() de overeenkomstigheid berekenen in procenten. Het geeft het aantal overeenkomende karakters in de strings weer.

Zie ook:
[rml][ BUG] Edit percentage stijgt onnodig[/rml]
[rml][ Vraag] Hoe werkt het wijzigings-percentage?[/rml]
percentage bug bij wijzigen bericht
[rml][ BUG] editpercentage meer dan 100%?[/rml]

Of te wel: http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

buit is binnen sukkel

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

ripexx schreef op 07 mei 2004 @ 14:45:
[...]

http://nl3.php.net/similar-text
Beschrijving
int similar_text ( string first, string second [, double percent])

Deze functie berekent de overeenkomsten tussen twee strings als beschreven in Oliver [1993]. Merk op dat deze implementatie geen stack gebruikt als in Oliver's pseudo code, maar recursieve functie-aanroepen die de snelheid van het hele proces niet altijd ten goede komen. Merk ook op dat de complexiteit van dit algoritme O(N**3) is, waar N de lengte van de langste string is.
Hoe verklaar je dan dat als ik een zooitje spaties typ en deze daarna weer weghaal (dus dat er geen verschil is tussen het nieuwe bericht en oude bericht) er toch een aantal procenten bij gekomen zijn?

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-11 18:36

ripexx

bibs

intermusic schreef op 07 mei 2004 @ 14:58:
[...]

Hoe verklaar je dan dat als ik een zooitje spaties typ en deze daarna weer weghaal (dus dat er geen verschil is tussen het nieuwe bericht en oude bericht) er toch een aantal procenten bij gekomen zijn?
Over welk bericht gaat het dan? Er worden namelijk een aantal dingen automatisch geparsed zonder dat je er erg in hebt ' (single quote) wordt bijvoorbeeld " Dus dan wordt het toch weer netiets anders, verder geeft Chem in een van die berichten ook aan:
:)

buit is binnen sukkel

• chem
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

dus...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.