Mijn probleem is als volgt :
Via google liep ik tegen een goed scriptje aan voor mijn stage bedrijf, die willen namenlijk barcodes gaan printen op de artikelstickers.
Op deze site kwam ik het scriptje tegen.
Ik de source gedownload, de GD2 Lib enabled in mijn php.ini.
Maar het eniste resultaat was een mooi rood kruisje.
URL van het kruisje rechtstreeks in m'n browser ge-c/p'ed
krijg ik de melding "Need bar code type ex. C39"
Maar die module staat er gewoon.
Mijn PHP info geeft de volgende info over GD :
GD Support enabled
GD Version bundled (2.0.15 compatible)
FreeType Support enabled
FreeType Linkage with freetype
GIF Read Support enabled
JPG Support enabled
PNG Support enabled
WBMP Support enabled
XBM Support enabled
Zelfs na het aanzetten van
krijg ik alleen maar notices, geen warnings or errors.
voor de duidelijkheid hier de notices
Ik denk dat het aan mijn configuratie ligt van GD, omdat het scriptje werkend te zien is op de bovengenoemde site.
Stappen die ik ondernomen heb om GD werkend te krijgen :
- Un-commenten van de extension line in php.ini
- Extension path in php.ini veranderen naar waar de ddl zich bevind.
- Apache restart gegeven.
PHP versie 4.3.4.
Het Zipje met de scriptjes kunnen jullie downloaden van deze link. Scriptjes zijn te groot om hier te posten, maar mochten er bepaalde stukjes code van belang zijn dan wil ik ze hier graag posten. Er zijn geen wijzigingen aan de code door mij aangebracht anders dan de toevoeging van
Alvast bedankt
Via google liep ik tegen een goed scriptje aan voor mijn stage bedrijf, die willen namenlijk barcodes gaan printen op de artikelstickers.
Op deze site kwam ik het scriptje tegen.
Ik de source gedownload, de GD2 Lib enabled in mijn php.ini.
Maar het eniste resultaat was een mooi rood kruisje.
URL van het kruisje rechtstreeks in m'n browser ge-c/p'ed
krijg ik de melding "Need bar code type ex. C39"
Maar die module staat er gewoon.
Mijn PHP info geeft de volgende info over GD :
GD Support enabled
GD Version bundled (2.0.15 compatible)
FreeType Support enabled
FreeType Linkage with freetype
GIF Read Support enabled
JPG Support enabled
PNG Support enabled
WBMP Support enabled
XBM Support enabled
Zelfs na het aanzetten van
PHP:
1
| error_reporting(E_ALL); |
krijg ik alleen maar notices, geen warnings or errors.
voor de duidelijkheid hier de notices
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Notice: Use of undefined constant __TRACE_ENABLED__ - assumed '__TRACE_ENABLED__' in E:\Intranet\Apache2\htdocs\barcode\sample.php on line 21 Notice: Use of undefined constant __DEBUG_ENABLED__ - assumed '__DEBUG_ENABLED__' in E:\Intranet\Apache2\htdocs\barcode\sample.php on line 22 Notice: Use of undefined constant __DEBUG_HOST__ - assumed '__DEBUG_HOST__' in E:\Intranet\Apache2\htdocs\barcode\debug.php on line 28 Notice: Use of undefined constant __DEBUG_PORT__ - assumed '__DEBUG_PORT__' in E:\Intranet\Apache2\htdocs\barcode\debug.php on line 29 Notice: Use of undefined constant __TRACE_HOST__ - assumed '__TRACE_HOST__' in E:\Intranet\Apache2\htdocs\barcode\debug.php on line 31 Notice: Use of undefined constant __TRACE_PORT__ - assumed '__TRACE_PORT__' in E:\Intranet\Apache2\htdocs\barcode\debug.php on line 32 Notice: Use of undefined constant __TIMEOUT__ - assumed '__TIMEOUT__' in E:\Intranet\Apache2\htdocs\barcode\debug.php on line 34 Notice: Undefined variable: border in E:\Intranet\Apache2\htdocs\barcode\sample.php on line 45 Notice: Undefined variable: drawtext in E:\Intranet\Apache2\htdocs\barcode\sample.php on line 46 Notice: Undefined variable: stretchtext in E:\Intranet\Apache2\htdocs\barcode\sample.php on line 47 Notice: Undefined variable: negative in E:\Intranet\Apache2\htdocs\barcode\sample.php on line 48 Notice: Undefined variable: StarSize in E:\Intranet\Apache2\htdocs\barcode\i25object.php on line 94 |
Ik denk dat het aan mijn configuratie ligt van GD, omdat het scriptje werkend te zien is op de bovengenoemde site.
Stappen die ik ondernomen heb om GD werkend te krijgen :
- Un-commenten van de extension line in php.ini
- Extension path in php.ini veranderen naar waar de ddl zich bevind.
- Apache restart gegeven.
PHP versie 4.3.4.
Het Zipje met de scriptjes kunnen jullie downloaden van deze link. Scriptjes zijn te groot om hier te posten, maar mochten er bepaalde stukjes code van belang zijn dan wil ik ze hier graag posten. Er zijn geen wijzigingen aan de code door mij aangebracht anders dan de toevoeging van
PHP:
1
| error_reporting(E_ALL); |
Alvast bedankt
... MMORPG Addict.