hoe innerHTML legen in IE5?

Pagina: 1
Acties:

• pulse80
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 08:11

pulse80

we weten niks

Topicstarter
ik heb een probleempje met het legen van mijn innerHTML dat (voor zover bekend) enkel voorkomt op IE5 (mac).

ik heb op deze website deze code bij een onMouseOut voor een plaatje.
code:
1
onMouseOut="MM_swapImgRestore(), document.getElementById('one').innerHTML =' ';"

aan de rechterkant verschijnt dan in een tabel (twee kolommen) links tekst en rechts een image. de bedoeling is dat bij onMouseOut alles weer leeg wordt gemaakt.
Dit werkt prima in Safari en Firefox (mac) en op mijn explorer (pc) maar weigert de tekst + image terug te swappen in IE5 voor Mac. Nou wordt IE niet meer ontwikkeld door Microsoft maar voor de OS9 gebruikers zou ik wel graag willen dat het werkt.

Ik vind het vreemd dat de onMouseOver nl. wel werkt. Dreamweaver geeft wel aan dat 'innerHTML' niet door IE5 wordt ondersteund? Is er een alternatief hiervoor? of een andere oplossing?

dit is de code van de column waarin de tekst verschijnt:

code:
1
<td width="150" height="150"><div id="one"></div></td>

i'm not here this isn't happening

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:33

André

Analytics dude

Kun je niet beter die , vervangen door ; tussen die 2 functies?

• pulse80

pulse80

we weten niks

Topicstarter
mmm.. maakt geen verschil

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Dan zou hij het moeten doen he. innerHTML werkt gewoon in IE 5.0 en hoger. Dus ergens zal je script verkeerd staan en wat André zegt is iig de fout die hier te vinden is.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

macIE had ooit een hele rare innerHTML bug waarbij je er wat \n'etjes omheen moest zetten om het iets te laten doen;

JavaScript:
1
bla.innerHTML = '\n' + contentHier + '\n';

dit is echt serieus, geen bullshit, en heeft iig voor mij vaak het probleem opgelost.
En zeg aub "maakt niet uit" of "er is geen verschil tussen". Ik ben geen taalpurist, maar iets kan echt geen "verschil (uit)maken".

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik weet niet in hoeverre MAC-IE DOM ondersteuning biedt, maar als het alleen om het aanpassen van tekst in een divje gaat zou ik sowieso geen innerHTML gebruiken; dat is net zoiets als een mug met een kanon doodschieten:

JavaScript:
1
document.getElementById('one').firstChild.nodeValue = '';

Intentionally left blank

• pulse80

pulse80

we weten niks

Topicstarter
tnx, maar werkt allebei niet in mijn code in IE5. ik laat het nu maar zo. ik ben er al bijna twee hele dagen mee bezig en naar op zoek en ik vind het wel best zo. dan maar niet.

edit: ik heb het opgelost mbv dit script: http://www.technorealm.co.uk/scripts/mouseovershowtext.html

[ Voor 25% gewijzigd door pulse80 op 04-05-2004 12:03 ]

Pagina: 1