Toon posts:

Gezocht: OGG converter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ga me komend weekend de Iriver IHP 120 HD MP3 Player halen, en wou me stilaan al wat voorbereiden door mijn mp3-collectie om te zetten naar OGG-vorbis. Ik heb een heel poosje gesurfd naar een goed programma, maar heb nog steeds niets degelijks gevonden. Weet iemand misschien een goed programma om MP3, WAV eventueel om te zetten naar OGG? Programma mag wat kosten, maar liefst niet TE veel :)

Freeware ofzo zou ook handig zijn :)

Alvast bedankt!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hey daar hallo, welkom bij GOT.

Beter dat ik de eerste ben, dan dat je nog 5 man hebt die het telkens anders zal formuleren:

-> Heb je zelf al gezocht?
(zie ook de FAQ van Audio, Video & HiFi forum. of "Lees voordat je post")

Dit is hier niet het forum van webwereld.nl ofzo hoor; bedoeling is wel dat je hier concretere vragen stelt en niet iets in de aard van dit:
"Zoek eens dit voor mij; doe eens dat. Help me eens bij mijn huiswerk. Is mijn VB programma wel leuk ?"

Kan natuurlijk zijn -echt?- dat je het over het hoofd hebt gezien: Google.be en www.ogg.org www.vorbis.org al eens geprobeerd ?

[ Voor 32% gewijzigd door Mizitras op 04-05-2004 10:29 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Active WMA Studio 1.2 (google ???), converteert tussen WAV, WMA, MP3 en OGG.
Settings zijn vast te zetten, ik werk er zelf mee, eerug makkelijk !
Crack kun je vast wel ergens vinden !

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:36

BoAC

Memento mori

Dat kost toch alleen maar kwaliteit van je geluid --> Zou ik nooit doen!

mp3 to ogg ;)

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BoAC schreef op 04 mei 2004 @ 10:27:
Dat kost toch alleen maar kwaliteit van je geluid --> Zou ik nooit doen!

mp3 to ogg ;)
'kost kwaliteit', oké, 100% juist in alle vormen.
Maar wat is kwaliteit en diens verlies als je een 256kbps MP3, gecodeerd met FastEnc of LAME bv. zou omzetten naar een (minder omvrangrijke) 128kbps OGG ?
Misschien wel enkele honderden kilobytes minder omvangrijk; en zeker nog even goed.

Alleen, als jij een ogg download, hoop je natuurlijk ook niet dat dat komt van een ge-upsampelde 96kbit MP3 met een oude XING-encoder, die jij nu als 160kbit VBR OGG zou aantreffen hé. ;)
Zo'n toeren zie ik nog gebeuren als mensen hun mp3-collectie spontaan gaan omzetten.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02-2025
Van mp3 naar ogg moet je nooit doen. Maar als je een wave of de originele cd kan rippen naar ogg dan zou ik het zeker doen. Hou je mp3 in mp3 tenzij je dus aan het origineel kan komen.

http://cdexos.sourceforge.net/ is een programma wat van cd kan rippen maar ook bestandjes op je HD kan omzetten. Het is een Opensource programma.

Verder raad ik de www.foobar2000.org player aan. De special versie kan ook formaten omzetten in bijv. ogg.

Verwijderd

Ik gebruik altijd Audio Conversion Wizard voor OGG-MP3, volgens mij kan het daarmee ook andersom...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle replies :)
Ik had inderdaad al gezocht maar de meeste programma's was ik niet mee tevreden. Als ik het goed begrijp heeft het dus totaal geen nut (buiten het verminderen van filesize) mijn mp3-tjes om te zetten naar OGG. Ik denk dus wel dat ik mijn CD's kan rippen naar OGG en mijn vinyl rechtstreeks kan opnemen naar OGG (heb ik al wel een programma voor)?
Pagina: 1