Toon posts:

electronica m.b.v pc,hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Lezer,

Ik heb een aantal 6V relais aangeschaft,
maar nu weet ik inmiddels dat die niet rechtstreek op parallele port (dat wil ik nl,port interfacing) kan worden aangesloten (te weinig spanning of stroom) moest een transistor tussen? om wel relais te laten werken ? Software is geen probleem,alleen electronica kant weet ik niet zo veel vanaf (helaas :) kan iemand me helpen wat voor transistor er tussen moet en hoe ? Evt andere oplossing? Bedankt alvast!
:?

Verwijderd

bel een electronica winkel. Das het beste. Ik snap niet precies wat je wil. Maar als je geen goede weet is VAN ESSEN aan de MOLENSTRAAT in APELDOORN een hele goede. Mischien kunnen zij je helpen.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik zou toch zweren dat ik in die andere draad wat links en tips heb gegeven?
Van Essen heeft ook Velleman-spul enzo...

Verwijderd

Oke....

Je pakt een willekeurige transistor (lees, zo duur mogenlijk) ,buigt de 3 pinnetjes 90 graden naar buiten.

De platte kant is achter. Je neemt nu de fase van een 230 ~ volt stekkerdoos, zet die op het middenste pootje.

Het linker pootje gaat naar het relai en de rechter naar je com poort uitgang. de andere ingang van je relai gaat naar de min van je compoort.

Daarna pak je je lastransformator uit de schuur en zet 1 pool aan de kast zelf, en 1 aan een willekeurig pootje van het relai.

Wat ook goed helpt is een hot-mix (lees: Diesel met een mix van olie, wasbenzine, en een beetje water)

Zet de pc met de voorkant op de grond en giet je mix in dat gat met die ventilator erachter, zet dat rode knopje op 110 (MHz) en druk de stekker in de PC.

Nu heb je "the hottest PC man can buy"

Verwijderd

het is geen 110 mhz maar VOLT

en dan nog iets hoe wil je de fase pakken van de stekkerdoos als het WISSEL spaning\stroom is

pnp of npn tanrsistor want bij de ene gaat de spnnig naar de parralle poort en bij de andere naar de relais

>:)

Verwijderd

het is geen 110 mhz maar VOLT.
Tuurlijk niet volt ! , met die schakelaar stel je de Motherboard difider factor in.
23000 / 230 = 100 Mhz FSB
23000 / 110 = 230 MHz. <== Zo draait je systeen 2X zo snel.
en dan nog iets hoe wil je de fase pakken van de stekkerdoos als het WISSEL spaning\stroom is
Heel simpel. met wisselspanning heb je 1 draad gelijk aan aarde (ongeveer) en 1 draad wisselt van spanning. Van + naar - en terug, enz enz enz.

Kan je testen met zon schroevendraaiertje met lampje erin (bedoelt voor 230 V natuurlijk he!) . in het ene gaatje doet ie nix (null dus) en de andere licht hij op (zou dat dan de fase zijn???)

Verwijderd

Aantal foutjes in het schema, maakt niet uit de schakeling werkt waarvoor het bedoeld is.
Dat kan je van sommige OS'en niet zeggen *D

Verwijderd

het is wel volt want die 220/110 sahkelaar is voor europees amerikaans gebruik

220 nu 230 is europees
110 is amerikaans

|:( |:(

Verwijderd

Shhhhhhht..... niet zeggen, dan is de lol eraf! ;)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:22

Klippy

Still Game

Tuurlijk is 't volt.
En dat noemt zich ook dan ook nog TweaKERs :P
Niet zo intelligente opmerking he |:(

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:22

Klippy

Still Game

ah, te lang getypt, hij wordt slim. Ik d8 dat hier iemand serieus was, maar 't valt alweer mee ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Hey! ik heb nognooit een voeding opgeblazen!
Laat staan door aan dat knopje te zitten.

Dit kunnen we van de gemiddelde tweaker op GOT niet zeggen als je het forum "wat heb je alemaal opgeblazen" leest.

:p

Nu jij weer :)
Pagina: 1