Toon posts:

System Upgrade, nodig ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk d8 ik best een goed systeem te hebben, maar nu er een nieuwe generatie games voor de deur staat zit ik te denken de videokaart te gaan vervangen.
De Geforce 4 ondersteund geen PixelShading, een techniek waar veel nieuwe games om vragen.
Aan de andere kant, draaien games die wel ondersteund worden door de videokaart wel 100% (bijv. Unreal Tour. 2004, zowel onder XP als Linux).

- System:
AMD AThlon XP 2400+ @ 2.2 Gighz
ASUS A7V8X-X Mobo
512 MB DDR
80 gig MAxtor HD (7200 Rpm)
- Nog 2 oude Hd's
NEC 1100A DVD+R/RW
- OS
Dual boot, Windows XP proffesional en Fedora Core 1 met kernel 2.6.5
- Cards :
Leadtek Nvidia Geforce 4 MX 440
Sblive!
3com 100MB Ethernetcard
- Internet
Tiscali Basis via KPN (2 MB down / 1 MB up)

Is een systeem als dit nog goed zat om een jaartje mee door te gaan, wat zou je er zelf instoppen als je gierig bent als ik, en maar 80 euro aan upgrading wil uitgeven ?

>:)

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-04 00:37

d-motion

zow... en dan nu...

Een nieuwe videokaart! Kost +/- 80 euro en je kan weer een jaar spelletjes spelen. Die MX440 is niet van deze tijd.

WWW.RC5.NL

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:56
Een Geforce 4 MX440 is, om het grof te zeggen, prut. De rest van je systeem kan nog wel aardig meekomen, maar die videokaart is inderdaad aan vervanging toe. Alleen door je beperkte budget zal je aangewezen zijn op een Radeon 9600SE en die is ook niet aan te raden. Liever zou ik je dan even aanraden om toch nog wat door te sparen en dan voor een Radeon 9600 Pro/XT te gaan.

The devil is in the details.

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Alleen de grafische kaart upgraden, de rest kan prima mee :)

Maar misschien kan je deze vraag beter stellen in een draadje wat hiervoor bedoeld is: --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

Forza Mucca!

Verwijderd

voor 80 euro krijg je Far Cry bv nog niet ok aan de praat, omdat een fatsoenlijke videokaart heel wat meer kost.... zie pricewatch

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Jup nieuwe videoplank, maarja voor 80 euro geen x800 denk ik :+

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:11

Cyphax

Moderator LNX
December schreef op 04 mei 2004 @ 10:11:
Een Geforce 4 MX440 is, om het grof te zeggen, prut. De rest van je systeem kan nog wel aardig meekomen, maar die videokaart is inderdaad aan vervanging toe. Alleen door je beperkte budget zal je aangewezen zijn op een Radeon 9600SE en die is ook niet aan te raden. Liever zou ik je dan even aanraden om toch nog wat door te sparen en dan voor een Radeon 9600 Pro/XT te gaan.
Ik wil heel even reageren op je opmerking; ik vind die GF4 MX440 nieteens zo'n slechte kaart, als je in je achterhoofd houdt dat het een budget-kaartje is :)
Ik heb zelf ook zo'n ding in een TB1200 en ik kan er in principe mee vooruit (UT2004 draait bijvoorbeeld prima met minder details).
Toch zat ik ook te denken aan een upgrade omdat ie gewoon wel verouderd is (te weinig pipelines, er zijn spellen (PoP) die gewoon niet draaien met dat ding en dan kan je niet anders).

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

80 euro?
als je je mx verkoopt heb je ongetwijfeld net iets meer geld

ik zou toch een 9600pro als absoluut minimum zien.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:56
Voor z'n prijsklasse is het inderdaad een leuk kaartje, maar eigenlijk is ie de naam 'Geforce 4' niet waard, omdat ie totaal niet mee kan komen met de Geforce 4 Ti-reeks :)

The devil is in the details.

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 10:58
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 10:11:
voor 80 euro krijg je Far Cry bv nog niet ok aan de praat, omdat een fatsoenlijke videokaart heel wat meer kost.... zie pricewatch
Ik heb zelfde systeem alleen 1gb ram en een Geforce 3 ti200, en Far Cry is prima speelbaar, kwestie van instellingen :)

Zou als ik jou was nog ff doorsparen en bv een 9600xt kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Jah, ik heb oa. hier gelezen dat die MX 400 serie gebasseerd is op Geforce 2.
Al met al heeft ie prima gepresteerd, en nu ik iedereen over Radeon zie schrijven ga ik daar eens naar kijken. Had me mischien een beetje blind gestaard op Nvidia ?

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

80 euro aan upgraden is niet veel, als je er nog eens 80 bij kan vinden ben je met een "oude" 9600 pro geholpen, ook kan je zoeken naar een 9800se, die zag ik in de pricewatch voor 139 euro.

En als je niet zoveel meer leest over Ati kaarten is 1 jaar makkelijk te halen, vraag is hoeveel je dan wilt uitgeven. :+

Je internet upload is niet correct volgens mij:

Tiscali ADSL-Basis via KPN 2048/320 Kbit/s

[ Voor 20% gewijzigd door Flame17 op 04-05-2004 10:22 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.paradigit.nl/pdf/10006935v.html

Wat denken jullie dan van die kaart ?
Kost op de kop af €85,-

:Y)

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Ik denk niks, lees eens een test van deze kaart, die je kan vinden via Google.

Verder is het wat je zelf wilt in deze, iedereen zijn mening vragen over diverse kaarten, dan wordt het dus een opsomtopic, alles wat je wilt weten staat al vaak hiero beschreven, je moet wel even zoeken.

even een quote van Hardware info:

Echt gelukkig kunnen we van de nVidia GeForce FX 5500 niet worden. Zoals wel blijkt uit de benchmarks zijn moderne DirectX 9 games gewoon onspeelbaar op deze nieuwe 3D-chip. Huidige games gebaseerd op DirectX 7 of 8 technologie draaien prima zolang als je de resolutie beperkt houdt tot 1024x768 en Full Scene Anti-Aliasing en Anisotropische Filtering laat voor wat het is. Toegegeven, de kaart is lekker goedkoop, maar kijken we naar de prijs/prestatie-verhouding, dan doet de ouwe trouwe GeForce FX 5200 het een stuk beter. Met prijzen rond de 70 Euro zijn de 5200 kaartjes nog een stuk goedkoper, en de prestaties zijn zoals we hebben gezien slechts een fractie lager. De conclusie is duidelijk: als games niet belangrijk zijn en je op zoek bent naar een goedkoop videokaartjes, dan is de GeForce FX 5200 een betere keuze. Wil je wél aan de slag met 3D-games, dan is er eigenlijk maar één advies: spaar nog even door en koop daarna voor circa 200 Euro een GeForce FX 5700 Ultra of 5900 XT. Zoals de benchmarks bewijzen kun je met deze kaarten wél aan de slag bij moderne 3D-games.

linkje: http://www.hardware.info/reviews.php?id=458

[ Voor 68% gewijzigd door Flame17 op 04-05-2004 10:45 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Misschien is er nog iets leuks te vinden in tweakers v/a :?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
Okay, Flame je heb gelijk.

Het antwoord is duidelijk, de kaart is toe aan vervanging, welke ?
Dat kan ik idd zelf wel uizoeken.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 10:33:
http://www.paradigit.nl/pdf/10006935v.html

Wat denken jullie dan van die kaart ?
Kost op de kop af €85,-

:Y)
Beter dan wat je er nu in hebt, maar ik vind de hele FX Serie niet geweldig presteren. Ik heb zelf heel even de FX5600 erin gehad en die kon Vice City niet trekken, dus HEEL LANGZAAM lopen, of snel maar dan met allemaal blokken in het beeld. Daarna de 9700 erin gezet, en beviel me prima, nu de 9800 Pro, en die is echt geweldig, maar dan moet je even doorsparen, kost 200Euro. Maar de FX 5500 zou ik daarom zelf niet nemen. Maar het is wel beter dan wat je nu hebt. Ik zou gewoon even doorsparen, en dan een betere erin zetten _/-\o_

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 16:11
Je kunt eens bij de Dixons of V&D gaan kijken voor een Geforce 4Ti 4200 64 mb kost 89 Euro. Is wel 9 Euro meer, maar het is alleen maar DirectX 8.1 videokaart.

Nog iets of Vice City. Ik speelde het spel met mijn Hercules 8500 LE 128 MB videokaart op de resolutie 1024x768 en werkte vloeiend. Ik snap niet dat een Geforce FX 5600 hert niet trekt. Inmiddels heb ik mijn Hercules vervangen door een Ati Radeon 9800 Pro van Sapphire.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de ati radeon 9600 net gekocht, met 256 MB aan board (was 14 euro duurder dan de 128 mb versie)

Was in totaal 129 euro kwijt... als die prijs erg gaat zakken de komende 2 weken, mag ik hem terug komen brengen bij paradigit !
Pagina: 1