Toon posts:

SB128 PCI probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem deed zich eergisteren voor:

Mijn PC:
1GHz Duron
ASUS A7A266 Mainboard
GeForce FX5600 (Asus)
512 MB DDR
SB128 PCI
Windows XP pro sp1

Ok, ik had eerst een AOpen Aeolus GF4 Ti4200 (128MB) en deze heb ik verwijderd uit mijn systeem. Tijdelijke vervanging was een TNT2 kaartje. Alles werkte nog prima. Nu heb ik in veilige-modus alle videokaart software verwijderd, inclusief drivers etc, en ingesteld met Standard VGA adapter en uitgeschakeld. Hierna de nieuwe FX5600 vcard erin, en opgestart. Nu kapte m'n geluidskaart er ineens mee. Ik heb al alle drivers verwijderd en zelfs via hardware de Creative bende uitgeschakeld. Hierna installeert winXP de kaart correct, maar er komt geen geluid uit. Ik kan ook geen conflicten vinden...

Weet iemand of dit probleem (SB128PCI kapt ermee i.s.m. FX5600) vaker voorkomt, of weet iemand een oplossing? Ik vind het maar vreemd.

• watzie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 16:26
Misschien is je directX vernaggeld is, waardoor je geluid niet meer werkt? Probeer directX eens te reinstallen..

[ Voor 58% gewijzigd door watzie op 04-05-2004 09:58 . Reden: beetje te negatief :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ook al geprobeerd. Jammer genoeg kan je niet DirectX eruit rammen, anders had ik dat al lang gedaan. Hij geeft daar idd een probleem op.

Trouwens, er stond idd software voor de 4200 op. Er is ook een ander verschil: de 4200 had een TV-IN en de FX5600 die ik nu heb niet. Maar daar kan het imho niet aan liggen.

Iemand een idee hoe een een vernaggelde versie van DirectX eruit kan krijgen?

Verwijderd

Voor DirectX kun je eens zoeken naar het programma DirectX buster. Uit eigen ervaring kan ik je echter wel vertellen dat hiermee je Windows flink verstoord kan worden.

Het is trouwens veel beter om bij het verwijderen van hardware VAN TE VOREN de drivers te de-installeren en daarna pas de hardware te verwijderen...
Succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ook eerst de drivers verwijderd.

Verwijderd

Zit de 128PCI toevallig naast je AGP-slot? Je kan ff andere PCI-sloten proberen voor je 128PCI. Wil nog wel eens helpen omdat sommige videokaarten storen.
Pagina: 1