Hoi 
Ik heb een oude machine (dell poweredge 2450 met ECC memory) met 256 MB geheugen. Er zat 512 in maar er ging wat uit omdat 'ie niks deed. Nu loopt 'ie alleen vol en heeft 'ie elke morgen een load van 40 of iets in die richting.
Als ik 'free' tik zie ik inderdaad dat het geheugen vol zit, maar ook dat de swap niet gebruikt wordt. De swapfile is maar 133mb (te klein eigenlijk), maar het lijkt me dat hij niet vol zal lopen als 'ie die swapfile gewoon gebruikt. Dan kan ik op mijn gemakje geheugen shoppen.
Als ik 'm reboot kan 'ie er vanzelfsprekend weer even tegenaan.
Ik merk tevens op dat kswapd half loopt te hangen omdat 'ie <defunct> is.
Kan ik mijn swap-partitie repareren, of is er misschien iets anders aan de hand?
Dank!
Linux-2.4.26 / RH 7.0 (brak, maar werkt al jaren. Wel updates gehad, krijgt snel debian)
Ik heb een oude machine (dell poweredge 2450 met ECC memory) met 256 MB geheugen. Er zat 512 in maar er ging wat uit omdat 'ie niks deed. Nu loopt 'ie alleen vol en heeft 'ie elke morgen een load van 40 of iets in die richting.
Als ik 'free' tik zie ik inderdaad dat het geheugen vol zit, maar ook dat de swap niet gebruikt wordt. De swapfile is maar 133mb (te klein eigenlijk), maar het lijkt me dat hij niet vol zal lopen als 'ie die swapfile gewoon gebruikt. Dan kan ik op mijn gemakje geheugen shoppen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| [root@audrey5 /root]# free -m
total used free shared buffers cached
Mem: 250 246 3 0 3 220
-/+ buffers/cache: 22 227
Swap: 133 0 133
[root@audrey5 /root]# cat /etc/fstab
LABEL=/ / ext2 defaults 1 1
LABEL=/boot /boot ext2 defaults 1 2
/dev/cdrom /mnt/cdrom iso9660 noauto,owner,ro 0 0
/dev/fd0 /mnt/floppy auto noauto,owner 0 0
LABEL=/var /var ext2 defaults 1 2
none /proc proc defaults 0 0
none /dev/pts devpts gid=5,mode=620 0 0
/dev/sda6 swap swap defaults 0 0 |
Als ik 'm reboot kan 'ie er vanzelfsprekend weer even tegenaan.
Ik merk tevens op dat kswapd half loopt te hangen omdat 'ie <defunct> is.
Kan ik mijn swap-partitie repareren, of is er misschien iets anders aan de hand?
Dank!
Linux-2.4.26 / RH 7.0 (brak, maar werkt al jaren. Wel updates gehad, krijgt snel debian)
[ Voor 8% gewijzigd door jep op 04-05-2004 09:27 ]