Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fan loopt aan

Pagina: 1
Acties:

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 14:22
beste tweakers.

ik heb in mn antec plusview 1000 AMG 2 harddisks zitten. daarachter zit een fanhoudertje voor een 80 mm cooler.. dat zijn 2 van die "haakjes" waar je de fan achter "klikt" ... nu heb ik dus al een paar x meegemaakt, dat de fan midden in de nacht |:( |:( gaat aanslepen.. dat denk ik ten minste.. de fan heb ik vanochtend even uit het houdertje gehaald om te kijken of dat de oorzaak nou is. hoe kan ik nou voorkomen, dat dit blijft gebeuren..? het is heel vaag, want hij doet het gewoon perfect. en dan midden in de nacht krijg je het gelazer. nog een klein detail.. de harddisks zitten in zo een "removable hd tray dinges".. zo een kooitje, waar je je harddisks in monteerd, en zo je computer inschuift. als mn fan dus die herrie maakt, haal ik dus het kooitje beetje los, en duw em weer terug. dan is meestal het probleem opgelost. maarja. zo moet het natuurlijk niet. kan iemand me helpen?
ik heb een tijdje geleden ook de stof ervanaf gehaald. kan de fan nu uit balans zijn? en hoe kan je het beste de stof van een fan afhalen zonder risico te lopen?

/edit typo

[ Voor 3% gewijzigd door BootVluchteling op 04-05-2004 09:20 ]

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 11:38

Ajunne

Uitje

Ik heb ook een Antec bak, ook met twee harde schijven in zo'n kooi, en een 120mm fan ervoor in van die klikhoudertjes. Dat de fan lostrilt heb ik persoonlijk nog niet voorgehad, ben je wel zeker dat hij er volledig langs alle kanten ingeklikt is?

Het enige wat ik wel al heb meegemaakt is dat de schroeven van de harde schijf lostrillen. Dat zijn speciale schroeven die extra lang zijn omdat ze passen in een rubber schroefhoudertje om de schokken van de HD's op te vangen. Als die niet goed vast zitten maken de HD's wat meer lawaai dan gewoon. Gewoon even vastschroeven en probleem opgelost.

• BootVluchteling
ik heb vanochtend die fan losgehaald, en toen zat de fan gewoon goed vastgeklikt. bij mij kan ik max een 80 mm cooler erin hangen. ik heb geen last van lostrillende schroeven. die wil ik wel een x aanschaffen (de langere schroeven bedoel ik he :P) zodat ik er rubbertjes tussen kan doen. maar hij zat dus wel goed vast.

• BootVluchteling
kan niemand mij nou helpen???

Verwijderd

Fan niet meer gebruiken.. :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 08:25:
Fan niet meer gebruiken.. :+
Dan is het ook over ja.

Wat je nog kan proberen is dat je wat tape om je fan heen wikkeld zodat hij wat strakker in de houder zit.

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-11 04:30

MadMan

What the....

Misschien word je fan een beetje scheef geduwd als hij in de houder zit? Dit kan ook zulke problemen veroorzaken.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik denk gewoon dat het je fannetje is, maak hem nog eens schoon en spuit wat contactspray of naaimachine olie in het motortje. Anders moet je gewoon een nieuw fannetje kopen, want het ligt echt niet aan je case hoor ;)

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

BootVluchteling schreef op 04 mei 2004 @ 09:16:ik heb een tijdje geleden ook de stof ervanaf gehaald. kan de fan nu uit balans zijn? en hoe kan je het beste de stof van een fan afhalen zonder risico te lopen?
Fan schoonmaken gaat veiligst met spuitbus met als inhoud samengeperst neutraal gas. Airduster of zo. Het kan krachtig blazen en zo heb ik mijn fans met een makkie stofvrij gemaakt. Wel buiten doen, want stof dwarrelt nu wel in het rond.

Een fan dat lawaai maakt is meestal oorzaak van slechte/versleten lager. Een goede fan draait (bijna) helemaal trilvrij, dus ook als ie niet vast zit.
Het gaat wel ergens aanlopen als je op verkeerde manier vastzet. De wieken komen dan tegen de buitenrand aan. Een soort geratel is dan te horen.
Als het veel gedraaid heeft, kijk dan even of lager in orde is en stof niet in de weg zit.
Pagina: 1