Toon posts:

Het TCP/IP-netwerktransport is niet geïnstalleerd

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje. Heb deze vraag al aan verschillende mensen, ook helpdesk van mijn computer, gesteld, maar tot op heden heb ik geen antwoord.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Probeer thuis met 2 computers een netwerkje te maken. Beide computers hebben XP. Ik heb ADSL met een USB. Er zit een crosscable in de beide netwerkkaarten. Als ik computer 1 met de wizzard een netwerk laat maken krijg ik de volgende foutmelding. "Het TCP/IP-netwerktransport is niet geïnstalleerd". Ik kan dan vervolgens ook niet meer op het internet. En moet met systeemherstel dan weer terug. Heb ook windows onderdelen van netwerk nog extra geinstalleerd. Ik weet het niet meer. Hopelijk kan iemand mij helpen. :(
_/-\o_

Verwijderd

Verkeerde plaats, onder professional networking and servers valt niet het verbinden van twee thuispc's.
Probeer het eens in network troubleshooting.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

is idd een vaag probleem.

Gebruik: "netsh int ip reset resetlog.txt" in een dosbox om je tcp/ip naar standaard instellingen te zetten, waarschijnlijk werkt het dan weer 'normaal' :)

Eventueel kan je nog ff alle netwerkonderdelen weg gooien en je nics deinstalleren en restarten (wordt alles ff vers geinstalleerd), maar is meestal niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is "netsh int ip reset resetlog.txt"

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:26

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

dat exacte commando moet je even in een dosbox (start->uitvoeren->cmd) invoeren (zonder de aanhalingstekens natuurlijk). ik kan je nie helpen met de betekenis, maar ik begreep uit je reactie dat je geen idee had wat er mee te doen dus bij deze ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 04-05-2004 20:35 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

C:\Documents and Settings\fish>netsh int ip /?

The following commands are available:

Commands in this context:
? - Displays a list of commands.
add - Adds a configuration entry to a table.
delete - Deletes a configuration entry from a table.
dump - Displays a configuration script.
help - Displays a list of commands.
reset - Resets TCP/IP and related components to a clean state.
set - Sets configuration information.
show - Displays information.

:z

Iperf

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Is het niet mogelijk een virus die tcp/ip protocol verwijderd heeft? Ik meen dat die er zijn namelijk//

Verwijderd

Ga eens naar je configuratiescherm/netwerkverbindingen en klik met je r muisknop op lanverbinding en kies eigenschappen.
Maak eens een screenshot of plaats hier wat daar staat

Verwijderd

Topicstarter
Op alle raad opgevolgd. Maar niets helpt. Heb nu een andere netwerkkaart er in maar nu krijg ik elke keer als ik opstart de foutmelding. Het is een kadertje met bovenin in het blauwe kader de tekst "Eigenschappen Mobiele apparaten"

In het kader staat een rode bol met een wit kruis. Daarnaast de tekst "Het TCT/IP-netwerktransport is niet geïnstalleerd" Deze foutmelding kreeg ik eerst alleen als ik een netwerk installeerde. Ik kan als ik deze melding heb ook niet meer op internet. Hij maakt wel verbinding maar hij kan de server niet meer vinden.

Wie heeft raad.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 23:10:
Op alle raad opgevolgd. Maar niets helpt. Heb nu een andere netwerkkaart er in maar nu krijg ik elke keer als ik opstart de foutmelding. Het is een kadertje met bovenin in het blauwe kader de tekst "Eigenschappen Mobiele apparaten"

In het kader staat een rode bol met een wit kruis. Daarnaast de tekst "Het TCT/IP-netwerktransport is niet geïnstalleerd" Deze foutmelding kreeg ik eerst alleen als ik een netwerk installeerde. Ik kan als ik deze melding heb ook niet meer op internet. Hij maakt wel verbinding maar hij kan de server niet meer vinden.

Wie heeft raad.
Doe een clean install, scheelt een hoop tijd als je alleen loopt te kloten.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost na grote schoonmaak, zonder problemen netwerk. Dank allen
Pagina: 1