Toon posts:

XP netwerk traag 1 kant op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een xp-netwerkje met 2 pc's en een sitecom dc-202 router die de internetverbinding regelt.
De ene pc is een AMD 1,1Ghz met Win XP professional (pc A), de andere is een Pentium 4 3.0Ghz met XP home (pc B ).
Ik heb het volgende probleem: bestanden overhalen van pc a naar pc b gaat supersnel maar de anderekant op dus van pc b naar pc a is supertraag !! De internetverbinding is op beide pc's snel.
Ik heb al vanalles geprobeerd en de zelfs alle firewalls op de pc gedeinstalleerd maar het blijft de ene kant op ontzetend traag !
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ??

Chris

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 15:25

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Misschien heeft 1 pc wel een 10 MBit NIC en de ander een 100 MBit NIC?

(voor i-net is een 10 MBit lijntje al ruim voldoende, voor bestandsoverdracht is dat toch te weinig tegenwoordig)

edit:
goedemorgen GoT :O

[ Voor 55% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 04-05-2004 08:38 ]

An Explanation of l33t Speak

• JvZ
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-04 14:55

JvZ

Buzz_Lightyear schreef op 04 mei 2004 @ 08:36:
Misschien heeft 1 pc wel een 10 MBit NIC en de ander een 100 MBit NIC?

(voor i-net is een 10 MBit lijntje al ruim voldoende, voor bestandsoverdracht is dat toch te weinig tegenwoordig)
dan zou het verzenden van a naar b ook niet snel moeten gaan natuurlijk ;) maar misschien staat ie op half-duplex o.i.d. ??

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ze hebben beide een 100 MBit NIC. Het vreemde is dat het de ene kant op wel supersnel gaat en de andere kant niet. In beide gevallen worden beide NIC's gebruikt. Of ze beide op full duplex staan weet ik niet zeker maar dan zou het de andere kant op ook traag moeten gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 08:49 ]

Verwijderd

schijf dma wel aanstaan. heb dat namelijk ook wel eens gehad, en de fout lag bij mij toen aan de dma setting

Verwijderd

Je verbindt dus 2 pc's rechtstreeks via een UTP kabel? Een cross neem ik aan?

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-05 11:32
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 09:03:
Je verbindt dus 2 pc's rechtstreeks via een UTP kabel? Een cross neem ik aan?
Hij heeft een router dus direct op de router.

Inderdaad kijk es naar DMA lijkt er niets mee te maken te hebben maar kan nog wel eens schelen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de pc's zijn verbonden met een sitecom dc-202 router.
Heb net het volgende artikel gevonden, misschien dat het helpt ?

I had a similar problem. It only delayed things about a minute and I believe it was only the first time I tried to access. But anyway, I found something that said to delete the following Registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace
Key to delete: {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

I deleted it and the delay was gone.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ik zou zeggen, probeer het en post het resultaat! suc6

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-05 11:32
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 09:10:
Nee, de pc's zijn verbonden met een sitecom dc-202 router.
Heb net het volgende artikel gevonden, misschien dat het helpt ?

I had a similar problem. It only delayed things about a minute and I believe it was only the first time I tried to access. But anyway, I found something that said to delete the following Registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace
Key to delete: {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

I deleted it and the delay was gone.
Ik dacht dat deze zou kunnen helpen als het doorzoeken van het netwerk traag was niet voor het versturen van bestaden.

Maar jah je kan het proberen als je een restore point maakt he.

Verwijderd

Topicstarter
jbcyber schreef op 04 mei 2004 @ 09:15:
[...]

Ik dacht dat deze zou kunnen helpen als het doorzoeken van het netwerk traag was niet voor het versturen van bestaden.

Maar jah je kan het proberen als je een restore point maakt he.
Ja daar heb je misschien ook weer gelijk in ;) Naja kan het vanavond pas proberen, ben niet thuis :'(

Verwijderd

Al een andere poort van de router geprobeerd? Misschien dat 1 poort brak is? En router geeft meestal wel aan of je verbinding 10 mbit of 100 mbit is en full of half duplex. Misschien dat dit je helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, heb vanalles geprobeerd. Zonder succes. De registry key verwijderd, de instelligen gecheked, alles staat op 100Mbit full duplex.
Heb wel nog een verschil ontdekt, weet niet of het ermee te maken heeft, pc a heeft fat 32 filesystem, pc b ntfs.

Weet iemand nog wat ?

Verwijderd

Ik heb ooit een vergelijkbaar probleem gehad. De communicatie tussen een PC met een Broadcom nic (WinXP) en een Realtek RTL8139 nic (Win98) liep ook eenzijdig traag. Bij mij lag het aan de Realtek drivers. Na het installeren van de (toenmalige) laatste versie was het probleem weg :)

Post eens wat meer info over je nic's, drivers, etc. Nu blijft het zo gokken.

• Manis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2023

Manis

a4

't Is misschien een gokje,

Maar je zou even kunnen kijken onder "Administrative Tools" in "Local Security Policy". Zoek vervolgens naar "Security options" onder "Local Policies". Vervolgens check je de security setting bij:

"Microsoft Network Client: Digitally sign communications (always)"

Wanneer deze op "enabled" staat is het netwerk verkeer vanaf het betreffende werkstations een stuk trager.
Pagina: 1