[regulars en LM]IBM introduceert Power5-servers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
IBM introduceert Power5-servers, geen lang draadje, wel scheef, wie helpt ingrijpen?
:*

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

*fietst*

edit:
Maar zes puntjes kwijtgeraakt, vond het eik wel meevallen :)

[ Voor 83% gewijzigd door Rataplan op 04-05-2004 08:49 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Hmmm, daar wordt je schaaf niet bot van inderdaad. Zag er nu best aardig uit. Het valt me alleen bij dit draadje wel erg op wat voor beperkte opvatting de mensen die reageren hebben over servers. Het lijkt net of voor sommigen een server in alle gevallen uit niet meer bestaat dan ¨hun eigen pc plus nog wat extra geheugen en megahertzen¨... :D

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_t
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09-2023
Superdeboer schreef op 04 mei 2004 @ 09:34:
........Het valt me alleen bij dit draadje wel erg op wat voor beperkte opvatting de mensen die reageren hebben over servers. Het lijkt net of voor sommigen een server in alle gevallen uit niet meer bestaat dan ¨hun eigen pc plus nog wat extra geheugen en megahertzen¨... :D
Helemaal gelijk in, superdeboer.
Aan de andere kant zie je ook wel eens reacties van mensen die wel van de ins- en outs van (hele) grote servers afweten, maar die dan weer wat laatdunkend over de 'opgevoerde pc'tjes' doen. En dat is ook weer onterecht.

Beide types hebben geen gelijk in mijn ogen. Ik denk dan altijd maar: ieder soort server heeft z'n eigen bestaansrecht en de mensen die erbij horen ook. Lachwekkender vind ik dan wel de mensen die met hun opgevoerde pc'tjes de meest kritische en/of grootste databases aan denken te kunnen. Maar daar hoef ik geen acht op te slaan want die hebben nog nooit van fallback, redundancy of transactie/logging systemen gehoord.
Kijk: een grote trekker (Volvo Globetrotter XL) heeft 520 PK, sommige sportwagen hebben dat ook. Toch wordt het lastig om met een Ferrari grote zeecontainers over de weg te gaan sleuren :o . Daarmee vergelijk ik het altijd maar; immers sommige pc-enthousiastelingen denken echt 'groot' te kunnen doen met hun pc-systeem met bijbehorend OS.

Leef ermee, want zoals ik al zei: beiden hebben hun bestaanrecht.