Toon posts:

[WIN XP] Computer schakelt zich niet uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn computer thuis. Nadat ik de computer via "start-uitschakelen-uitschakelen" uit wil zetten functioneert deze de 1e x niet. Pas nadat ik meteen daarna nogmaals de procedure volg schakelt deze zich uit.

Het lijkt erop dat Windows bij de 1e x shutdown geven wel wat services en processen kilt maar verder gebeurt er niks.

Mijn configuratie:
Win XP Professional
2 Firewalls
1 application firewall
Win XP firewall aan.
ADSL verbinding. (router)
P 4 3.0 Ghz. 1024 Intern.

Ik heb al gekeken of het wat uitmaakt als ik alle firewalls en virusscanners eerst handmatig uitschakel maar dit maakt niks uit. Ook zet ik dan de XP firewall uit.

Is dit probleem eerder voorgekomen? Of is het nieuw. Ik heb btw geen extra hardware geinstalleerd en heb mijn pc nog vers van de pers. Ook heb ik bijna geen extra applications draaien als service (behalve MySQL) en deze heb ik ook al handmatig uitgezet.

Hoop dat er een oplossing is..

Verwijderd

Anders neem je 4 firewalls ofzow.. 8)7 Sinds wanneer heb je dit probleem? Al een spyware scanner over je pc gehaald? :)

Het kan heel goed zijn dat die firewalls elkaar in de weg zitten en dat ie daarom niet goed afsluit. Dit heb ik ook een keer gehad bij een kameraad. :r

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 08:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen graantje spyware\adaware op mijn computer.. (maar toch vast wel iets ;) )Ik heb diverse scanners en ook mijn firewalls blocken om de 5 sec. weer zo'n rot ding. Dus het ligt al in ieder geval niet aan Spyware.

De firewalls zitten elkaar niet in de weg want zoals je hebt kunnen lezen heb ik deze eerst uitgeschakeld en functioneert het dan nog niet. Maar ja als je mijn post niet leest kun je ook moelijk goed antwoord geven he...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Btw ook nog Adwatch draaien. Dit pas sinds kort. Kan zijn dat het probleem na installatie van deze is begonnen. Echter wanneer ik in services kijk zie ik deze er niet bij staan. Wel word deze automatisch gestart (te zien in msconfig)

Echter wanneer ik deze kill voordat ik een shutdown geef werkt het soms wel en soms niet.

Heeft er iemand ervaring met Adwatch van adaware. Ik draai het pas sinds een week omdat ik Adaware hiervoor nog niet licensed had..

Alvast bedankt.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Begin eerst eens met het handmatig afsluiten van wat firewalls voordat je Windows afsluit. Vier stuks, dat kan nooit echt lekker zijn en kunnen elkaar dwars liggen. Dit is gewoon kwestie van er even voor gaan zitten en pen en papier pakken.

Schrijf alle non-windows processen op die actief zijn, sluit telkens één proces af voordat je windows afsluit en kijk of het probleem verholpen is. Dan kom je vanzelf bij het proces wat voor problemen zorgt :)

btw: als je gewoon één goeie firewall gebruikt, één goeie up-to-date virusscanner en een non-microsoft browser en mailclient dan haal je het zelfde resultaat: 0 spyware en geen virussen

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Merely schreef op 04 mei 2004 @ 11:10:
Begin eerst eens met het handmatig afsluiten van wat firewalls voordat je Windows afsluit. Vier stuks, dat kan nooit echt lekker zijn en kunnen elkaar dwars liggen. Dit is gewoon kwestie van er even voor gaan zitten en pen en papier pakken.

Schrijf alle non-windows processen op die actief zijn, sluit telkens één proces af voordat je windows afsluit en kijk of het probleem verholpen is. Dan kom je vanzelf bij het proces wat voor problemen zorgt :)

btw: als je gewoon één goeie firewall gebruikt, één goeie up-to-date virusscanner en een non-microsoft browser en mailclient dan haal je het zelfde resultaat: 0 spyware en geen virussen
Wat betreft die firewalls afsluiten..Dat had ik dus al geprobeerd. Ik heb inderdaad nog niet geprobeerd om de processen na te lopen. Dit zal ik eens proberen.

Ik ben toch van plan in de toekomst 2 firewalls te blijven gebruiken. 1 gewone en 1 applications firewall. Op deze manier denk ik toch meer te kunnen afschermen. Maar alvast bedankt voor de moeite. Ik zal kijken hoever ik kom zo..

btw. wat versta jij onder een goeie virusscanner??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 12:07 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 12:06:
btw. wat versta jij onder een goeie virusscanner??
Tja, dat is vaak persoonlijk. Maar wat ik wel belangrijk vind van een virusscanner is dat wanneer er een nieuw virus uit komt, er snel een update van de database van je virusscanner beschikbaar is. En daarom vind ik de volgende scanners één van de besten:

Kaspersky
AVG Anti virus

[ Voor 5% gewijzigd door Han op 04-05-2004 12:13 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1