Toon posts:

Horizontale strepen op tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg sinds een aantal maanden voornamelijk in de avonduren 5 horizontale witte strepen op de tv. Volgens UPC zou ik dikke kabel moeten nemen, maar die heb ik al.
De versterker geeft +13dB. Zou het verholpen zijn met een krachtigere versterker?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Of het verholpen is met een krachtigere versterker daar zou ik niet meteen vanuit gaan.
Heb je het signaal al nagemeten?
Probeer eerst eens een andere tv op die kabel en kijk wat die doet. Als die het ook heeft licht het aan je kabel. Of het signaal wat UPC bij jou aanlevert. En dan moet je hun dus inschakelen.
Hoeveel tv's zitten aan die versterker van jou? En hoelang is de kabel die ertussen zit?
Dat zijn ook nog allerlei factoren waar je aan moet denken. Een krachtigere versterker is echt niet nodig. Met een versterker van +13dB en goeie kabel is alles goed te krijgen. Hoeft dus niet zwaarder te zijn. Maar controleer je signaal eerst eens even.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
horizontale witte strepen, echt fel wit, wil wel eens een te sterk signaal zijn, waardoor de ontvanger wat overstuurd raakt.
Probeer (als je een regelbare versterker hebt) de versterker wat lager te draaien, of er even tussenuit te halen.