Toon posts:

TNT2 !!!!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een TNT2 Non-Ultra. Het probleem is dat als ik een game speel er na een tijdje uit wordt gegooid.

Ligt dit aan mijn drivers!!

Wie weet de oplossing want ik heb al heel veel drivers geprobeerd maar toch nog wordt ik eruit gegooid.

HELP!!

Verwijderd

In princiepe werken je drivers wel (je spellen doen het), maar word je er na een tijdje uitgegooit... dit heeft veel weg van een oververhittings of memoryleak probleem... hoe warm is je processor

Verwijderd

Topicstarter
Mijn proc is 32 C.. Niet echt warm.. Maar morgen komen er 3 case fans bij. Ik heb 128 Mb mem.. Zit denk wel allemaal goed.

Verwijderd

ik heb ook een tnt2-non ultra... van diamond... ik ben er nog nooit uitgegooid... wat bedoel je met eruit gegooid? als je online aan het gamen bent? heb ik ook nog nooit last van gehad... maar indien je een amd systeem heb moet je wel die via 4 in 1 one drivers erbij installeren heb je dat gedaan...

by the way. Nightwish is goeie band.. als ze in nederland komen ga ik er zeker heen... maar je ziet er op je foto niet echt uit alsof je van gothic-metal houdt moet ik zeggen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een Diamond. Maar wat bedoel je met die drivers. Die erbij geleverd worden.. Die heb ik als laatste hoop maar weer geinstalleerd. Maar via 4 in 1?? Leg uit..

En ja Nightwish Rulez.. mag ik er wel niet uit zien als een liefhebber maar toch is het zo :)

Met uitgooien bedoel ik als je zit te gamen ga je of door een enorme crash automatisch op de reset knop drukken of je wordt bruut naar windows gedeponeerd!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Het kan van alles zijn, maar ik gok op te heet omdat ie je na een tijdje eruit gooit.

Heb je hem overclocked? Zo ja, zit er een degelijke fan op de videochip ?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:59
Ik heb het sterke vermoeden dat je L2 cache te hoog is geklokt, dan wordt je altijd weer in windows gegooid bij een fout, je merkt er verder niets van!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem iniedergeval nog niet overgeclockt. Dus daar ligt het denk niet aan.. Er zit weliswaar geen fan op. Alleen heatsink.

Dit klinkt misschien dom maar de L2 cache van mijn AMD of die van TNT2!

• Frank Timmer
Alleen een CPU heeft L2 cache (niet altijd)!

• Frank Timmer
Als je een Athlon 700 hebt, die heeft externe cache chips van minimaal 350MHz, jij draait het cache nu op 850/2=425MHz en dat is waarschijnlijk net te hoog. Probeer de cache multiplier terug te zetten naar 2/5, dan heb je 850/5*2=340MHz, dus blijven ze mooi binnen de specificaties!

Verwijderd

Topicstarter
Wil het best doen.. Moet je dit in de bios doen? Weet wel de multplier aantepassen maar die is het denk ik niet...(weet het denk wel zeker). Dus gaarna mij te zeggen met wat of hoe en waar te doen. :) Thx

• Frank Timmer
Heb je een slotA Athlon Classic of een socketA Athlon Thunderbird! Als je die laatste hebt, dan moet je je hele CPU terug klokken, daar zit je L2 cache op de processor!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb een Amd Athloh classic.

Slot A dus.

• Frank Timmer
Je kan dan de cache multiplier instellen in je BIOS, met je GFD of met een proggie onder windows, ik weet er verder niet zoveel vanaf (geen ervaring mee)!

Veel suc6 in iedergeval!

Verwijderd

Topicstarter
Ja iniedergeval bedankt. Ik ga ff verder rommelen. :)

Maar je cache multyplier is dat net zoiets als: 100*8,5=850. Dus die 8,5 moet lager worden?

• Frank Timmer
Kan, maar dan wordt je CPUcore ook lager geklokt, dat is de multiplier "FSB x multiplier = CPU snelheid". Je moet de multiplier van "CPU snelheid x multiplier = L2 cache snelheid" veranderen! Die laatste multiplier kan op 1/2, 2/5 en 1/3. Voor jou overgeklokte CPU is 2/5 het beste (zie mijn eerdere post)!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog ff in mijn bios gekeken en ik kwam de volgende dingen tegen aangaande cache:

Internal cache | Writeback/Disable
External cache | Writeback/Disable
L2 cache ECC | Tabledefault/Disable
System Bios Cacheble | Enable/Disable

Kan ik hier wat mee of niet. Dit is het enigste wat ik kon vinden. Ik heb een MSI K7 Pro 6195.

• Frank Timmer
Dan moet je het proberen met je GFD of met een programma onder windows!

Verwijderd

Topicstarter
Met die GFD kan het iniedergeval niet. Alleen maar multiplier en voltage. Dus het wordt dat software proggie..

Bedankt nogmaals.

(enig idee waar ik dat proggie vandaan haal?) :9

Verwijderd

Topicstarter
Dank U!
Pagina: 1