Rmvb film omzetten in AVI of MPEG

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 12:51

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb hier twee tal filmpjes die ik graag via m'n KISS player wil draaien.
Nou is het zo dat die geen .RMVB bestanden ondersteunt.

Ben gisteravond al bezig geweest om iets te vinden om deze om te zetten naar AVI of MPEG. Maar het enigste wat ik gevonden heb is AVone (wel ff 30 dollar ).

Weet iemand een ander programma dit deze handeling ook aankan (het liefst freeware :) )

iRacing Profile Flickr

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Als je de bestanden met real-alternative kan afspelen in een windows media player (en dus niet alleen in realplayer) kun je gebruik maken van avisynth. nadat je avisynth hebt geinstalleerd kun je een script maken dat je in o.a. virtualdubmod kan openen en daarna encoden naar divx. Het avisynth script moet je zelf even schrijven en ziet er als volgt uit:
code:
1
DirectShowSource("C:\temp\de file.RMVB", 15)

Ik merkte dat ik bij .rm bestanden de framerate mee moest geven, en die was bij mij 15, vandaar dus dat er nog ', 15' staat. Het bestand moet dan de extensie .avs krijgen, b.v. test.avs. Als je het dus kan aspelen met real-alternative dan moet het zo wel lukken :)

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 12:51

seninha

god's right foot

Topicstarter
Nou, zal het vanavond maar gelijk proberen.

Waar moet ik trouwens die script schrijven en uiteindelijkopslaan om dit aan het werk te krijgen :?

iRacing Profile Flickr

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Als je de path van het .RMVB bestand volledig opneemt in je script (b.v. 'D:\mijn files\de videofile.rmvb') dan maakt het niet uit waar het script staat. Als je het script en de file in dezelfde map zet dan hoef je de volledige path niet in je script te zetten en is ''de videofile.rmvb' genoeg.

Als ik zo'n script maak, dan maak ik eerst een nieuw textdocument en schrijf ik daar het script in en hernoem daarna de extensie .txt naar .avs. Let bij het hernoemen dat je er geen .avs.txt van maakt, want dat werkt niet.

[ Voor 10% gewijzigd door cool_zero op 05-05-2004 14:52 ]