Toon posts:

geheugen bla bla....

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had vorige week 128Mb besteld bij ifm http://www1.tip.nl/~t554724 / toen ik het binnen kreeg kreeg ik gelijk een wrang gevoel omdat mij werd verteld dat het 'brand on brand' geheugen zou zijn, wat dat ook moet voorstellen, daarom zou de prijs hoger zijn. Maar ik had begin dit jaar ergens anders geheugen besteld wat dus precies hetzelfde is voor bijna de helft van de prijs die ik nu (afgelopen week) betaalde :(
Ik had verwacht dat ik een merk geheugen zou krijgen maar dit is zo'n waazig ld geval....
Is dat 'brand on brand' nou gewoon een verkoopverzinsel of wat??

ik voel me iedergeval genomen :(

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Ja, ik wil ook wel wat meer over kwaliteit van geheugen weten.
Maakt het nu wat uit of je a-merk of b-merk hebt? Of is dit gewoon verschil in snelheid?

Als je gewoon PC100 op 100mhz wilt draaien maakt het toch niet uit, als het maar werkt is het toch goed?
Ik hoorde ook iets over dat slechte kwaliteit geheugen fouten kon veroorzaken. Had ik ergens gelezeen op tweakers. Is dat zo?
En CAS2 of CAS3 maakt dat veel uit?

Nog iets, weet iemand wat de default cache 2 latency is van een celeron 400?
BVD
Wimpy

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
....en het verschil tussen 8 of 16 chips met hetzelfde totaal aantal Mb's, op de site van simmcity staat dat er kwaliteitsverschil tussen zit maar welke beter is stond er niet...

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
Wat ik wel weet is dat dat 'brand-on-brand' gewoon verkooppraatjes zijn.
Waarom zou je dezelfde merk chip als PCB willen hebben? Behalve als het goedkoper is dan.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

verschil tussen 8 en 16 chips is er wel. 8 is veel beter. Bij 16 chips kan je problemen krijgen met de synchronisatie enzo, timing of hoe je het noemen wil. Ik weet verder ook niet of dat brand on brand is...geen idee wat dat is. maar als het verschil tussen 8 en 16 dingen is dan moet je die van 8 hebben

• Wimpy006
  • Laatst online: 27-08 00:46
ff nog wat meer info graag. DOES QUALITY REALLY MATTER THAT MUCH??

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

ja, blijkbaar toch wel, groot stuk betrouwbaarheid, en toch ook zeker een stuk compabiliteits problemen

• Mastermind
  • Laatst online: 02-08 20:09
brand on brand geheugen is geheugen wat alleen bij hetzelfde merk geheugen geplaatst kan worden. hierdoor wordt het duurder.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg een of ander wazig merk Ld en die kan ik gewoon overal bij prikken en dat zou 'brand on brand' moeten zijn...
Pagina: 1