9600(se) naar wat?

Pagina: 1
Acties:

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10-2025
Ik heb hier nog een gigabyte 9600 met volgens rage 3d een core van 324mhz en een memory van 189mhz. Steeds als ik deze iets hoger zet zet hij ze weer terug op default :S. Helaas t forum afgezocht naar wat je deze eventueel kan flashe en niks gevonden wie heeft er ook nog 1 liggen die overgeklockt is en wie kan me even vertellen wat er te halen valt en hoe?? alvast bedankt.

Verwijderd

http://softmod.ocfaq.com/bios.php

Kijk hier eens, ff bios met nieuwe clockspeeds erin flashen :D

• Techlek
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

Flashen hoeft niet altijd, is toch risicovol. Ik weet niet welke software je gebruikt maar ik heb zelf goede ervaringen met Powerstrip en de Rage3D tweak op een Radeon 8500 en 9700Pro.

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

• Thrillseekah
Ik heb radlinker der op gezet en het lijkt te werken tnx for het helpen. iemand een idee tot wat die te pushe is. Even weten wat ongeveer gehaald is.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Thrillseekah schreef op 04 mei 2004 @ 01:54:
Ik heb radlinker der op gezet en het lijkt te werken tnx for het helpen. iemand een idee tot wat die te pushe is. Even weten wat ongeveer gehaald is.
Hangt van het geheugen af.. maar ook van hoe effectief de koeling is...elke overclock situatie is weer anders....

Als je erachter kan komen hoeveel nanoseconde het geheugen is, dan kun je met een simpele berekening erachter komen tot hoever het geheugen meegaat zonder mogelijk problemen..maar... let op...slechte koeling kan je tegenhouden

Let op voor videogeheugen geld ( 1000 / [Gerate Nanosecondes van het geheugen] ) = Base Geheugen frequentie dat het geheugen aan moet kunnen * 2 = Als het om DDR geheugen gaat!

:-)

Dus bijvoorbeeld 1000 / 3,3 = 303Mhz ( plusminus 300Mhz ) * 2 = 606Mhz effectief

Hoe kom je de timings te weten..door de string op de geheugen modules in google te zetten die geeft je dan een directe link naar de fabrikant van de GBA modules ( grafisch geheugen ) en het preciese type op je kaart.

Let op, je kan over deze waardes heen overclocken als je wilt.... tot de gerate snelheid is het geheugen gegarandeerd stabiel als het goed gekoeld is...maar vele overclockers gaan natuurlijk verder... op totaal eigen risico.

Overclocken is een sport uiteindelijk :-)

[ Voor 64% gewijzigd door swampy op 04-05-2004 02:04 ]

There is no place like ::1

• Thrillseekah
heb een gigabyte met infeneon geheugen. Maar zoals je zegt elke keer is het weer anders ik ga even wat heatsinkjes bestellen en nog maar een wc blokje en ga is kijken wat ik kan halen. Een peltier der op is dat een leuk iets of not done? alvast bedankt

* tja ben een klokker in spe kaartje over dus kijken wattie kan :D })
tis alleen jammer dat het kaartje zonder iets is dus wist nie eens of het een se of normale ofzo was

[ Voor 27% gewijzigd door Thrillseekah op 04-05-2004 02:07 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Thrillseekah schreef op 04 mei 2004 @ 02:02:
heb een gigabyte met infeneon geheugen. Maar zoals je zegt elke keer is het weer anders ik ga even wat heatsinkjes bestellen en nog maar een wc blokje en ga is kijken wat ik kan halen. Een peltier der op is dat een leuk iets of not done? alvast bedankt

* tja ben een klokker in spe kaartje over dus kijken wattie kan :D })
Peltier? ... kan de voeding dat geintje wel aan..mmm... ik zou het gewoon bij een goede VGA koeling houden... Natuurlijk je kan wel de eerste tweakerioot worden die een peltier op zijn vga kaart zet... maar mij lijkt het ietsje..riskant....

There is no place like ::1

• Thrillseekah
Oh heb nog wel een voedingkje of wat rondslingeren.. Dus ga is even kijken. Ik ga binnekoort ook een zelf gemaakte pfhase changer maken (proberen) dus misschien dak een zalman koelblok er omheen maak en die afkoel doormiddel van een van deze twee }) ideeen genoeg en nog wel even vakantie

Verwijderd

Voordat je ook maar denkt aan het maken van een phase change kun je jezelf beter eerst een paar dagen gaan verdiepen in de boeken. Het is lastige materie.

Als je een koelkast/vriezer ombouwt zonder met koelgas of wat dan ook aan de gang te gaan is het geen probleem, maar op het moment dat je zelf daadwerkelijk iets gaat bouwen wordt het andere koek. Ik heb een kleine Phase Change machine gebouwt en dat was leuk. Maar alle natuurkunde die eraan vooraf ging was hard werken.

TS: succes met je 9600, en een peltier helpt eigenlijk alleen als je ook voltmods doet naar GPU en/of geheugen. En zelfs dan denk ik eigenlijk niet dat het een groot verschil zal geven. maar proberen mag altijd...
Pagina: 1