m.m schreef op 06 mei 2004 @ 21:31:
[...]
Ik durf hier wel een weddenschapje op te leggen, ik neem een setje met luidsprekers van 1000 euro en een cdspeler van 100 euro mee, jij een cdspeler van 1000 euro en speakers van 100 euro. Als ik win krijg ik je cdspeler, win jij dan krijg je mijn speakers
dit is natuurlijk ff ongein maar ik denk dat ik het idee zo wel duidelijk maak
Je maakt niets duidelijk, maar je geeft alleen met een fikse omweg aan dat je het onzin vindt

. Je hebt wel gelijk hoor, maar veel mensen beseffen niet dat de meeste luidsprekers wel veel rek hebben, mits de basis van de luidsprekers oké is. 'Goedkope' luidsprekers kunnen vaak goed met dure elektrinica. Ze hebben veel rek tot ze op hun zogenaamde top zitten (lastige stelling, je weet namelijk niet wanneer ze daar zitten

). Dure luidsprekers met goedkope elektrnica gaat storen. JE gaat de beperkingen van de elektronica horen en da's ook niet alles. Tot op zekere hoogt moet er een balans zijn in je systeem. Daarna krijg je al redelijk snel een stadium waar de luidsprekers dusdanig veel rek vertonen dat je er echt hele dure elektronica achter kunt hangen en toch een goede verbetering kunt krijgen

.
Wat betreft de combi die je nu hebt: Geef het nog even. Vaak is het minderen van bas ook een combinatie van een strakkere bas. Dat wordt vaak als slecht gezien, omdat ie niet meer echt hard is. Hij is wel degelijk aanwezig nog, maar je kunt de baslijnen veel beter volgen. Ga een keer goed geconcentreerd luisteren. Dan merk je vanzelf of dit het euvel is

.
Een sub is een oplossing inderdaad, maar dan zeker actief. De One is niet al te krachtig naar mijn weten, dus een actieve sub zal zeker een grote stap voorwaarts zijn in dat opzicht. Die Pana is, zoals gezegd, te min voor de set. Zelfbouw is een goede optie, hoewel €150,- ook niet veel is voor een Quake.
Bi-ampen is denk ik de moeite niet. Ik weet echter niet of het ook wel mogelijk is (simpel na te kijken door te zoeken of je Cyrus een pre-out heeft, en, belangrijker, of je Missions 4 terminals per luidspreker hebben). Dezelfde eindversterkers is wel mooier voor het totaalbeeld, het is een pré, geen must. Dezelfde gain is wel een must. Als de ene versterker harder gaat dan de andere is het een stom gehoor

. Zou overigens goed kunnen dat Cyrus een paar eindbakken had, die hebben ze nu nog wel. Bij e One zou het goed mogelijk zijn dat ze ook een losse hadden. Google er even op zou ik zeggen, of mail de importeur

.
@Walter.PPK:
Actief filteren lijkt me vreemd gezien het feit dat je dan ook een actieve croosver moet hebben. Als die aangesloten kan worden geen probleem. Zoniet, is het al snel over. Die Cyrus is geïntegreerd, dus de voorversterker zit direct op je eindtrap. Enige manier van omzeilen is dus via de pre-outs. Nogmaals even kijken of hij ze heeft. Ook moeten de luidsprekers dan even actief gemaakt worden. Filter moet worden omzeild, anders filter je dubbel. Zinloos dus. Hier moet je even voor hobby'en. Is ook maar de vraag of je dat wilt

. Het is mogelijk, maar een beetje een slag in de rondte denk ik. Je geeft zelf al aan dat er maar twee terminals opzitten. Wordt heel flink hobby'en dus

. De tweede optie die je geeft is eigenlijk meer met monoblokken. Kan ook met twee stereobakken, maar dan heb je eigenlijk twee loze kanalen. Beetje zonde

.