[Vraag] PC voor grafische programma's

Pagina: 1
Acties:

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hejlow,
Ik mag als ik slaag een nieuwe computer kopen (w00h00! :P ) en ik heb al wat leuke dingen op het oog. Ik heb dr redelijk wat verstand van (heb ook bij computerwinkel gewerkt als zaterdagbaantje) maar ik vroeg me toch nog ff wat af.

Voor mijn volgende opleiding heb ik veel mijn computer nodig voor grafische programma's zoals Photoshop, Illustrator en misschien ook 3D studio Max (laatste weet ik niet helemaal zeker, maar van die eerste twee wel) dus ik wil daarvoor een systeempje wat daar lekker mee kan werken, maar daarbuiten wil ik er ook nog goed mee kunnen gamen en wil ik hem ook nog kunnen overklokken.

Ik heb al heel wat reviews over de verschillende onderdelen (die ik zo zal noemen) gelezen, maar ik weet nou niet precies waarbij ik Photoshop en Illustrator moet plaatsen bij de benchmarks...

Het volgende had ik in gedachte (noem alleen ff de dingen die hier essentieel voor zijn):

Processor: AMD S754 Athlon64 3200 BOX 1Mb cache
Geheugen: GEIL 2x512MB PC400 Kit Ultra Series (dus 1024mb geheugen)
Mobo: Chaintech 7ZNF3 -250 AMD
Grafische kaart: Club3D ATI Radeon 9600Pro 128BGA DVI TV (of 9800Pro, ben ik nog niet helemaal uit)

Ehm, ja dit was het wel wat hier belangrijk voor is...

Ik weet niet zeker of ik dit in het goeie forumgedeelte doe en of het wordt toegelaten (heb wel de FAQ gelezen) maar ik hoop van wel :)
Ik heb dus ook veel reviews enzo hier over gelezen maar ik kan er dus niet echt wijs uit worden waar dit soort programma's nou onder vallen...

Ps. Een Apple is geen optie want ik wil er ook nog normaal mee kunnen gamen enzo ;)

Verwijderd

sOidivUs schreef op 03 mei 2004 @ 23:43:
[..] nodig voor grafische programma's zoals Photoshop, Illustrator en misschien ook 3D studio Max [..] gamen [..] overklokken.
conclusie: snel, veel geheugen, rappe VGA.

Je vergeet een heel belangrijk punt: budget. Als dat geen probleem is, zou ik zeker een mobo met SATA nemen, en daar de bekende 10kRPM schijven aan hangen. Eventueel nog meer geheugen, en zeker die 9800Pro..

Ik mis een beetje een gerichte vraag?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 23:49 ]

Verwijderd

Een PC, waarom geen Macintosh voor dit? Perfect voor adobe software.

Verwijderd

Een Apple is geen optie want ik wil er ook nog normaal mee kunnen gamen enzo
Daarom dus niet. De TS wil geen apple.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 23:52 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:11
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 23:51:
Een PC, waarom geen Macintosh voor dit? Perfect voor adobe software.
Ps. Een Apple is geen optie want ik wil er ook nog normaal mee kunnen gamen enzo ;)
Daarom niet dus :)

Maar er lijkt me niks mis met dit systeem, het zal in ieder geval genoeg zijn om Photoshop te draaien :P

The devil is in the details.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 23:52:
[...]

Daarom dus niet. De TS wil geen apple.
Ik vergat de laatste zin te lezen.

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 23:49:
[...]

conclusie: snel, veel geheugen, rappe VGA.

Je vergeet een heel belangrijk punt: budget. Als dat geen probleem is, zou ik zeker een mobo met SATA nemen, en daar de bekende 10kRPM schijven aan hangen. Eventueel nog meer geheugen, en zeker die 9800Pro..

Ik mis een beetje een gerichte vraag?
Bedankt voor je snelle reactie iig :)

En ja, ik hang er een S-ATA schijf van 120gb bij (de WesternDigital) en ook nog een IDE schijf van 120gb (dat is mn huidige) en ik wil er op ten duur dan nog eigenlijk een 10k schijf in gooien, voor OS etc (maarja, zo'n 36gb harddiskje kost klauwen vol geld ;)) Dit mobo heeft dus ook S-ATA (zit al ingebakken in de nForce3 250chip, maar Chaintech had het zelf ook al toegevoegd in de 150 :)). Sorry dat ik dat er net niet bij heb gemeld btw...

Maar mijn vraag is dus; kan ik hier écht snel mee Fotosoepen en Illustreren? En dan heb ik het dus ook over a4 formaten waar ik dan filters overheen moet gooien enzo of zelfs a3 formaten...

En nog ff over dat geheugen; nog een gig erbij valt atm buiten mijn budget ;)

edit:
w000t wat zijn er veel reacties terwijl ik deze heb getypt hehehehe :P

[ Voor 5% gewijzigd door sOid op 03-05-2004 23:56 ]

Verwijderd

sOidivUs schreef op 03 mei 2004 @ 23:55:
Maar mijn vraag is dus; kan ik hier écht snel mee Fotosoepen en Illustreren? En dan heb ik het dus ook over a4 formaten waar ik dan filters overheen moet gooien enzo of zelfs a3 formaten...
Ja, dat kan. Dat kan ook met een veel minder systeem hoor. Wil je dat het snel gaat, moet je voornamelijk meer geheugen kopen. En tsja:
En nog ff over dat geheugen; nog een gig erbij valt atm buiten mijn budget ;)
Dan heeft het verder weinig zin daarover te praten :)

• sOid
  • Niet online
Oke! :)
Ik Photoshop hier nu nmlk op een Celeron 566@638 ofzo :P Gaat niet echt snel met filters op a4 formaat :(

Maarja, je kan niet alles hebben ;)

Bedankt iig :)
Pagina: 1