[2k] administrator account disabled ?

Pagina: 1
Acties:

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-01 22:04
Ik heb een netwerk staan met 3 pc's met daarop Win2K met SP2 vanaf cd geinstalleerd. Eentje fungeert als server. Hierop staat een DATA disk, waar de drie pc's allemaal op werken.

Nu had ik de twijfelachtige eer bezocht te worden met een of ander raar fenomeen, waardoor de server aan en uit bleef gaan. Nix meer mee te beginnen en de pc staat in een kantoor situatie. Hij moet het dus onmiddellijk weer doen. Dit was allemaal al ruim 10 dagen geleden, maar toch doet het me denken aan de Sasser worm ;).

Anyway, PC opnieuw geinstalled, rechten uitgedeeld, netwerkdrives aangemaakt en toen maar eens de updates ophalen. Daar problemen bij gehad en een vastloper gehad.

Ik heb alle topics hier gehad en het lijkt er wel een beetje op, maar mijn administrator ccount, door Win2K ingebouwd, heeft geen admin rechten meer! Ook mijn werkaccount, die ik ook adminrechten gaf, heeft geen admin rechten meer. Dit houdt in dat ik geen installaties meer kan doen, geen hardware toevoegen, je kent het wel.

Hoe krijg ik weer een 'god-modus'? Ik moet toch nog wel hardware kunnen installeren? Ik wil liever niet opnieuw installeren, omdat er een speciaal programma op staat waarvan de makers alleen zelf de installatie willen doen. Dat tegen hoog tarief natuurlijk 8)7 . Ben er al een poosje mee bezig, het draait nou wel, maar het is niet af. Anybody?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zit je nog wel in de administrators group?

Heb je als je als admin aanlogt op een andere PC, en je vervolgens over het netwerk de 'server' benadert wel administrator rechten? :)

Verwijderd

koop het programma Passware 5.5 daar zit een tool in waarmee je het admin account kan resetten.

ik heb het vanmorgen nog gebruikt en werkt super. Je maakt een speciale disk aan. Daarna start je de win2k setup druk je gelijk op F6 om een zogenaamde scsi driver te installeren als deze om een disk vraag doe je de passware disk erin en de rest wijst zich vanzelf.

ik hoop dat je hier wat aan hebt. Het scheelde mij een herinstall van een server.. dus succes ermee.

• Japius
@ elevator:
ik zit in de admin-groep. Alle groepen al toegevoegd aan de admin account en ook aan mijn eigen installatieaccount-met-admin-rechten. De standaard admin account lijkt gewoon verpest, amar ik snap niet hoe?

@ Arne:
tis zomaar gebeurd, tis ook zomaar te verhelpen toch? Maar wel de moeite waard lijkt me. Gaat dat alleen om het wachtwoord of is het een full-reset? Want ik kan wel gewoon inloggen, hij lijkt alleen gedegradeerd te zijn...

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 09:46
heel simpel google eens naar :

nordahl offline nt password recovery

[EDIT] AI niet goed gelezen van mij zal ff verder kijken voor je [EDIT]

[ Voor 113% gewijzigd door punisher007 op 04-05-2004 00:20 ]

http://blog.bjornhouben.com

• elevator
  • Niet online

elevator

Heb je ook via het netwwerk gekeken of je dan wel administrative rechten hebt? (misschien een corrupt profiel bv?) :)

• Japius
Punisher007 schreef op 04 mei 2004 @ 00:05:
heel simpel google eens naar :

nordahl offline nt password recovery

[EDIT] AI niet goed gelezen van mij zal ff verder kijken voor je [EDIT]
PRECIES op tijd ;)

toen ik in plaats van reageren ging quoten kwam je EDIT erbij. Maar het inloggen lukt dus, alleen heb ik geen rechten meer. Ik had de site er trouwens al bij gehad, eerst gegoogled, toen ge-GoT. Hij wordt hier inderdaad vrij veel bij genoemd.

Maar ik ben dus vrij huiverig voor foutjes, aangezien die gasten dan langs gaan moeten komen en mij dat veel centjes gaat kosten. Thanx anyway!

• Japius
elevator schreef op 04 mei 2004 @ 00:06:
Heb je ook via het netwwerk gekeken of je dan wel administrative rechten hebt? (misschien een corrupt profiel bv?) :)
Hoe kan een ingebouwde account dan corrupted raken? Ik heb nog niet via het netwerk onder de install-account ingelogd, wel als admin. Lijkt geen probleem te zijn.

FF [semi-offtopic]: vet relaxed dat er zo snel en veel gereageerd wordt. [semi /]

• punisher007
Is het niet mogelijk om WindowsPE (Preinstalled Environment) te booten van cd en dan de admin rechten te veranderen. Ben niet zeker hierover, maar het is te proberen

• Japius
Punisher007 schreef op 04 mei 2004 @ 00:20:
Is het niet mogelijk om WindowsPE (Preinstalled Environment) te booten van cd en dan de admin rechten te veranderen. Ben niet zeker hierover, maar het is te proberen
Kan je hiermee rechten veranderen? Ik heb een mini-beetje ervaring met Linux-LiveCd's, die schrijven in principe niks weg naar je HD. En anders moet je als ROOT inloggen, wat misschien weer hetzelfde oplevert?

De admin rechten staan goed, alleen Win2K herkent ze niet. Of hij doet er nix mee.

• punisher007
Het valt te proberen in ieder geval ... het zijn slechts suggesties aangezien ik zoiets zelf nog nooit heb meegemaakt.

• elevator
  • Niet online

elevator

Japius schreef op 04 mei 2004 @ 00:13:
Ik heb nog niet via het netwerk onder de install-account ingelogd, wel als admin. Lijkt geen probleem te zijn.
Hm - nu ik het zo terug lees begin ik te twijfelen - maar heb je nu een domain setup of niet? :)

• punisher007
Ja idd, met een netwerk admin account kun je dan toch gewoon nieuwe local admin account maken ....

[ Voor 4% gewijzigd door punisher007 op 04-05-2004 10:25 ]

• Japius
elevator schreef op 04 mei 2004 @ 07:19:
[...]

Hm - nu ik het zo terug lees begin ik te twijfelen - maar heb je nu een domain setup of niet? :)
Nope, ik heb geen domain setup. Geen gedonder, niet moeilijker maken dan het is. Of zou ik dat juist wel moeten doen?
Punisher007 schreef op 04 mei 2004 @ 10:25:
Ja idd, met een netwerk admin account kun je dan toch gewoon nieuwe local admin account maken ....
Ook als ik lokaal als admin inlog, kan ik nieuwe accounts aanmaken, rechten veranderen, noem maar op. Ik kan echter géén hardware toevoegen of progs (de-)installeren.

Kan ik dat wel via het netwerk doen? Dat soort dingen moet toch sowieso lokaal?

[ Voor 27% gewijzigd door Japius op 06-05-2004 09:51 ]

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 14:17
Kun je dan geen nieuwe account aanmaken en deze administrator rechten geven ? Of heeft deze dan ook gewoon de rechten niet ?
Als dat laatste het geval is zou ik eens even in je lokale beleid gaan spitten en kijken of je rechten wel goed staan ( o.a. bij drivers toevoegen/verwijderen ).

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Japius
Delta2 schreef op 06 mei 2004 @ 10:23:
Kun je dan geen nieuwe account aanmaken en deze administrator rechten geven ? Of heeft deze dan ook gewoon de rechten niet ?
Als dat laatste het geval is zou ik eens even in je lokale beleid gaan spitten en kijken of je rechten wel goed staan ( o.a. bij drivers toevoegen/verwijderen ).
Sorry, tijdje terug, druk met werken en vrouwen. Ook als ik nieuwe accounts aanmaak met admin rechten krijg ik hetzelfde resultaat. En wat bedoel je met kijken of de rechten wel goed staan? De rechten van de ingebouwde admin-account kan ik toch niet wijzigen? Ok, ik kan de account ook aan andere groepen toevoegen, maar de admin rechten kan ie toch niet verliezen dacht ik.

Drivers toevoegen en verwijderen mag dus niet. Das ook de hoofdkern van het probleem. Er zit een ISDN kaartje in, maar dat kan ik niet installen omdat ik daar 'geen rechten' voor heb. Ik moet inloggen als admin om dat te doen, zegt ie. Terwijl ik admin ben!

• Japius
Hallo allemaal,

eindelijk zijn we er achter. Er bleek nog steeds een virus aanwezig te zijn, diep geworteld. Alle moeite ten spijt heb ik dus toch meoten doen wat ik niet wilde doen: snoeiharde nieuwe install.

Hartelijk dank voor jullie denkwerk, het minste wat ik kon doen was de oplossing posten.
Pagina: 1