Omdat mijn oude kaartje aan een update toe was (Geforce 2mx 400), heb ik eerst een 3d mark 2003 test uitgevoerd. Ik weet niet hoe het komt, misschien is mijn systeempje niet optimaal afgesteld op het moment, maar het gaat om de vergelijking met de andere kaarten. Ik behaalde dus de score van 172. Enfin, ik een nieuwe kaart gekocht ATI Radeon 9600SE, lekker low budget, maar toch een hele verbetering en een 3dmark score van 1760!! Dus 10 keer zoveel. Ik kreeg alleen met geen mogelijkheid de tv-out in kleur. Alle instellingen geprobeert, maar het lukte niet. Totdat ik er achter kwam dat ik bij die Geforce een kabel met 4 pinnetjes had en nu bij deze Radeon ineens 7pinnetjes. Ik neem dus aan dat het hierdoor komt dat er geen kleur is op de tv.
Aangezien ik aardig vaak een divX-je kijk op de tv, ben ik hem vandaag gaan ruilen voor een Geforce FX 5200 (even duur), omdat die ook 4-pins had. Hier draai ik alleen met 3dmark (na verschillende tests) slechts een score van 820.... Hier ben ik dus niet zo tevreden mee.
Nu heb ik een aantal vragen (waar ik na googlen en faq niet uitkwam):
- is het misschien toch mogelijk om met die Radeon (Asus) met 7 pins, kleur te krijgen via S-Video op mijn tv? Dus heb ik misschien wat verkeerd gedaan?
- Bestaat er eventueel een convertertje om van 7-pins naar 4-pins te gaan (aangezien ik al 2 aardig prijzige 4-pins kabels heb liggen)
-Is er misschien een betere keus ipv mijn ASUS Geforce FX 5200?
andere specs: AMD Athlon 1800+, 512mb intern
Aangezien ik aardig vaak een divX-je kijk op de tv, ben ik hem vandaag gaan ruilen voor een Geforce FX 5200 (even duur), omdat die ook 4-pins had. Hier draai ik alleen met 3dmark (na verschillende tests) slechts een score van 820.... Hier ben ik dus niet zo tevreden mee.
Nu heb ik een aantal vragen (waar ik na googlen en faq niet uitkwam):
- is het misschien toch mogelijk om met die Radeon (Asus) met 7 pins, kleur te krijgen via S-Video op mijn tv? Dus heb ik misschien wat verkeerd gedaan?
- Bestaat er eventueel een convertertje om van 7-pins naar 4-pins te gaan (aangezien ik al 2 aardig prijzige 4-pins kabels heb liggen)
-Is er misschien een betere keus ipv mijn ASUS Geforce FX 5200?
andere specs: AMD Athlon 1800+, 512mb intern