Ik wil graag een nokia 7250 via IR met de laptop verbinden om de foto's eruit te halen.
Tijdens het opstarten van de Nokia connection manager krijg ik de foutmelding: "Interface wordt niet onderstend"
Hardware:
Gateway 2000 Solo laptop (p166 32Mb 6Gb, IR poort, GEEN USB)
Aangezien de laptop geen USB heeft zal de nokia datakabel niet werken
Bij configuratiescherm -> netwerk staat de netwerkadapter "Infrarood PnP Seriele poort (*PNP0510)" zonder enige problemen werkzaam te zijn. Heb hem ook even getest en als ik een ir gsm er voor houd dan ziet hij hem.
Wat heb al geprobeerd:
- schone installatie win98
- PC Suite 5.1 opnieuw geinstalleerd (ik weet dat 6.0 al uit is maar niet voor win98)
- Ik heb in windows 98 rechtsonderin een IR icoontje staan, waar ook de infrarood communicatie staat ingeschakeld
- Ik heb de verbindingssnelheid beperkt tot 9600baud (het veranderen van deze instelling lost het probleem niet op)
Iemand enig waar het probleem kan liggen ? mijn dank is groot voor enige hulp
Tijdens het opstarten van de Nokia connection manager krijg ik de foutmelding: "Interface wordt niet onderstend"
Hardware:
Gateway 2000 Solo laptop (p166 32Mb 6Gb, IR poort, GEEN USB)
Aangezien de laptop geen USB heeft zal de nokia datakabel niet werken
Bij configuratiescherm -> netwerk staat de netwerkadapter "Infrarood PnP Seriele poort (*PNP0510)" zonder enige problemen werkzaam te zijn. Heb hem ook even getest en als ik een ir gsm er voor houd dan ziet hij hem.
Wat heb al geprobeerd:
- schone installatie win98
- PC Suite 5.1 opnieuw geinstalleerd (ik weet dat 6.0 al uit is maar niet voor win98)
- Ik heb in windows 98 rechtsonderin een IR icoontje staan, waar ook de infrarood communicatie staat ingeschakeld
- Ik heb de verbindingssnelheid beperkt tot 9600baud (het veranderen van deze instelling lost het probleem niet op)
Iemand enig waar het probleem kan liggen ? mijn dank is groot voor enige hulp
[ Voor 13% gewijzigd door Crash_Override007 op 03-05-2004 23:03 ]