Connectie probleem pcsuite5.1 win98

Pagina: 1
Acties:

• Crash_Override007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-05 20:39
Ik wil graag een nokia 7250 via IR met de laptop verbinden om de foto's eruit te halen.

Tijdens het opstarten van de Nokia connection manager krijg ik de foutmelding: "Interface wordt niet onderstend"

Hardware:
Gateway 2000 Solo laptop (p166 32Mb 6Gb, IR poort, GEEN USB)

Aangezien de laptop geen USB heeft zal de nokia datakabel niet werken

Bij configuratiescherm -> netwerk staat de netwerkadapter "Infrarood PnP Seriele poort (*PNP0510)" zonder enige problemen werkzaam te zijn. Heb hem ook even getest en als ik een ir gsm er voor houd dan ziet hij hem.

Wat heb al geprobeerd:
- schone installatie win98
- PC Suite 5.1 opnieuw geinstalleerd (ik weet dat 6.0 al uit is maar niet voor win98)
- Ik heb in windows 98 rechtsonderin een IR icoontje staan, waar ook de infrarood communicatie staat ingeschakeld
- Ik heb de verbindingssnelheid beperkt tot 9600baud (het veranderen van deze instelling lost het probleem niet op)

Iemand enig waar het probleem kan liggen ? mijn dank is groot voor enige hulp :)

[ Voor 13% gewijzigd door Crash_Override007 op 03-05-2004 23:03 ]

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
is geen oplossing voor hebben ze me verteld bij de helpdesk van nokia ik had er een mailtje heen gestuurd en moest het maar op een andere computer proberen omdat het niet werkte

heb windows al 3/4 keer geinstalleerd en toen weer proberen altijd komt die weer met die zelfde fout...

wat je zou kunnen proberen is een virtual ir poort aan te maken

succes m8

• Crash_Override007
Virtuele IR poort aanmaken. moet ik even kijken hoe dat ook alweer ging. zoek ik wel op.

Geen id waarom hij het dan wel zou moeten doen, maar ik ga het nu zeker even proberen.

• Crash_Override007
Virtuele Poort Aanmaken lost niets op :(

Iemand nog enig idee ??

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:06
gebruik oxygen phonemanager, mischien dat die wel goed werkt? vind ik zobieso al een stuk fijner werken dan die nokia zooi :)

https://wren.co/join/Devian