Toon posts:

Pentium 4 2.8 EE HT @ 3.6Ghz

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~d.vanleeuwen/IMG_0190.jpg

Hallo en welkom.
Ik ben een eigenaar van een Pentium 4 chipset met de sSpec code SL6Z5. Dit is een voormalige Pentium Extreme Edition. Of te wel een chip waar de L3 Cache van 2MB niet actief is. Nog wel aanwezig:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~d.vanleeuwen/IMG_0189.jpg

Ik wilde van anderen weten, die ook deze chip hebben, of zij ook moeite hebben om hun chip naar de 3.6Ghz te brengen? En deze op die snelheid stabiel te laten lopen.

Ik overclock trouwens met waterkoeling.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~d.vanleeuwen/DSCF0064.jpg

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:10

Exigence

dnkroz

Daar hebben we toch algemen topics voor? En het is per cpu verschillend, dus dit is wel erg generaliserend.

Verwijderd

Topicstarter
Exigence schreef op 03 mei 2004 @ 23:10:
Daar hebben we toch algemen topics voor? En het is per cpu verschillend, dus dit is wel erg generaliserend.
Dit is toch die-hard overclocking?

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 23:14:
[...]

Dit is toch die-hard overclocking?
DOC is een sub-forum, geen topic...

Het topic wat Exigence bedoelde is dit [Ervaringen] Prescott overclockresultaten
daar is gepast je post te plaatsen i.p.v. een heel nieuw topic te openen :)
anders kan je voor elke processor snelheid wel een nieuw topic openen en dan blijf je bezig...

[ Voor 48% gewijzigd door Jack op 03-05-2004 23:18 ]

[Specs]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Dit is zogenaamde m0 stepping (Toch Thorry enzo?).. Is op Xtremesystems veel over gepraat. De 3.0 variant van deze cpu komt vaak wel tot 4.5 ghz met goede koeling

kijk hier es op Het Xtremesystems OC forum and eat your heart out

Hoe krijg je dat ding zo zwart? Retail koeler gebruikt ofzo ?

[ Voor 16% gewijzigd door 418O2 op 04-05-2004 00:45 ]

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:36

Wimo.

Shake and Bake!

Paas die Ex EE aan mij ... 3.6 ghz haal ik met deze brakke cpu ook nog wel :X Ik neem aan dat je toch wel hoger komt?

Verwijderd

Geen wonder dat je niet verder komt. Denk niet dat je waterkoeling tot zijn max gaat met zo gare core contact van je stockkoeler prut wat er nog op zit (dat zwarte) Haal dat er ff af met wat alcohol met een wattenschijfje/kartoenendoek ofzo. Dan wat goede koelpasta (zoals Artic Silver 3 of 5) er tussen. waterblokje evt wat strak draaien. Dan moet je nog ff de voltage voorzichtig om hoog gooien in je bios van je cpu.
Maare dit is een beetje de BASIC wat in de DOC staat hey... dus lees dat nou eerst ff :P.

Verder succes!

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op 04 mei 2004 @ 00:41:
Dit is zogenaamde m0 stepping (Toch Thorry enzo?).. Is op Xtremesystems veel over gepraat. De 3.0 variant van deze cpu komt vaak wel tot 4.5 ghz met goede koeling

kijk hier es op Het Xtremesystems OC forum and eat your heart out

Hoe krijg je dat ding zo zwart? Retail koeler gebruikt ofzo ?
Ja! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Wimo. schreef op 04 mei 2004 @ 00:57:
Paas die Ex EE aan mij ... 3.6 ghz haal ik met deze brakke cpu ook nog wel :X Ik neem aan dat je toch wel hoger komt?
Nee, ik kom niet verder als 3.4Ghz

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens de overclocking basics door die je in de FAQ van dit subforum kunt vinden :)

Trouwens:
Ik ben een eigenaar van een Pentium 4 chipset
Je toont hier plaatjes van een CPU en niet van een chipset 8)7
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.