Toon posts:

[firewall] MSN messenger en Zone Alarm*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet dat er al heel wat topics zijn over MSN messenger en Zone-alarm, maar mijn specifieke probleem kan ik tussen al die topics niet vinden.

Ik gebruik alweer een tijdje Zone-alarm en ben eigenlijk best tevreden. Ook in combinatie met MSN-messenger werkte hij prima. Sinds kort echter kan messenger na het opstarten van mijn computer geen verbinding maken met het internet. Ik geloof niet dat ik ergens instellingen heb veranderd of software heb geinstalleerd. Alle andere internet toepassingen werken wel prima. Ook heb ik alle instellingen in Zone-Alarm goed staan volgens mij. Het vreemde is dat als ik na het opstarten zone-alarm afsluit en gelijk weer opstart alles wel goed werkt. Messenger opnieuw installeren lost het probleem niet op. Zone-alarm opnieuw installeren ook niet. Wat me opvalt als ik Zone-Alarm deinstaleer en weer opnieuw installeer dat mijn licentie nog steeds bekend is. Blijkbaar wordt niet alles gedeinstalleerd. Ik heb dit probleem al een keer eerder gehad. Ik heb toen een tijdje later mijn hele harde schijf geformatteerd (er waren meer problemen) en heb toen alles opnieuw geinstalleerd. Toen was het probleem uiteraard verdwenen. Tot nu. :(
Ik heb geen idee hoe ik dit irritante probleempje moet oplossen.

Athlon 1400+ 256Mb
Windows XP Pro NL SP1
Zone Alarm Pro With webfiltering version 4.5.538.000
MSN Messenger 6.1.0211

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je ZoneAlarm deinstalleert - blijft er dan een directory over waar de installatie stond?

Staan er nog settings onder HKEY_LOCAL_MACHINE\Software die iets met ZoneAlarm te maken kunnen hebben? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Zone Alarm verwijderd zoals aangegeven op http://www.zonelabs.com/s...ort/znalmInstallXPFAQ.jsp
Verder heb ik zelf nog wat dingen verwijderd van mijn harde schijf en uit mijn registry waarvan ik dacht dat ze met Zone Alarm te meken hadden. Daarna heb ik het ding opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft bestaan. Ook was bij de herinstalatie nog steeds mijn licentie bekend. Ten eerste maken ze dus een slechte uninstaller, dan ben je nog een uur kwijt om een boel zaken met de hand te verwijderen en dan is nog steeds niet alles weg. :( :(
Daarbij hen ik waarschijnlijk ook nog iets te veel verwijderd want nu zijn er ook nog problemen met Mcafee. :(
Deze hele procedure ben ik de vorige keer ook al doorlopen.
Ik ben Zone Alarm dus eigenlijk redelijk zat. Als er hier dus niemand redelijk vlot met een oplossing komt gooi ik Zone Alarm de deur uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen goede oplossing meer gevonden helaas :'( .
Ik heb dus maar de botte bijl methode gebruikt. Ik heb een eerder gemaakte backup (van toen het systeem nog wel gewoon werkte) teruggezet. Dit was gelijk een mooie aanleiding om ook andere dingen te verbeteren.
Ik ben benieuwd hoe lang het nu goed gaat met Zone-alarm......
Anders moet ik maar eens voor een alternatief gaan zoeken.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

En als je nou Messenger uit ZoneAlarm haalt zodat je expliciet moet aangeven of ie toegang mag?

Heb je voor dit probleem iets geïnstalleerd/geupdate?

ZoneAlarm 4.5.594.000
Win XP Pro EN SP1
MSN Messenger 6.1.0211
Messenger Plus! 2.54.74

Nooit problemen gehad.

[ Voor 49% gewijzigd door PcDealer op 05-05-2004 14:53 ]

LinkedIn WoT Cash Converter