Toon posts:

[WinXP] TV kaart werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik zit met een naar probleem, het zit alsvolgt:

Ik heb een Medion 5044 TV kaart, daar zit een phillips chipset op. De drivers zijn bijgeleverd op CD en het programma waarmee je alles afspeelt is Cyberlink PowerVCR II 3.0 Standard Edition... Dit zit er allemaal standard bij. Wanneer ik dit onder Win ME installeer gaat alles perfecT!

Echter nu heb ik op mijn kamer een nieuwe pc, met Win XP erop, hier werkt het programma niet... Ik heb alle drivers geinstalleerd, (geen foutmeldingen ofzo, alles verloopt goed...) Na de drivers installeer ik het programma PowerVCR, na het afronden van deze installatie start ik PowerVCR op... Echter ik krijg meteen de foutmelding van "Er is een fout opgetreden".... (het bekende WinXP foutmelding met rapport wel of niet verzenden)

Nou, dit hoort natuurlijk niet, dus ik ga van de officiele site van Cyberlink de updates van PowerVCR II 3.0 Standard halen, deze installeer ik en het programma start nu goed op.... en nu moet ik mijn zenders automatisch laten detecteren, echter wanneer ik op "Auto Scan" klik om de kanalen te laten detecteren krijg ik weer de foutmelding van XP, "Er is een fout opgetreden".. Duzz zo kan ik de kanalen niet laten zoeken, ik weet dus nu niet hoe ik verder moet, want het leek me zo fijn om tv te kijken op me eigen kamer :) ... Heeft iemand enig idee hoe ik dit lastige probleem kan oplossen? (zodat ik TV kan kijken op me pc)

Info:

TV Kaart: Medion 5044, Phillips chipset 7134
Pc: Pentium 4, 3 GHZ, 256 MB Gerforce kaartje, 120 GB, VIA 5.1 geluidskaartje (onboard)

Ruud

Inmiddels heb ik ook de Non-NTSC TV Tuner Hotfix for DirectX 9.0b (KB825116) uitgevoerd.... schijnt te helpen volgens velen, maar bij mij helaas niet

Heeft niemand een idee??

[ Voor 13% gewijzigd door elevator op 04-05-2004 00:07 ]

• subrosa
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-04 10:42
hi,

probeer het eens op

www.gsc.be

dit is het forum voor medion producten.

ik had dit probleem eerst ook, maar na wat searches op dat forum kwam iemand met het programma FLY 2000 TV . na de install van dit progje ( een tuner btw) bekijk ik weer met alle plezier TV op mijn PC

succes

Daan

<edit>
In dit programma is het mogelijk om alle zenders handmatig in te vullen, iets wat powerVCR niet kan. De gegevens over de zender tabel van je woonplaats kan je waarschijnlijk op de gemeente site vinden. of zoals ik op www.upc.nl ( dat is onze kabelexploitant) ... copy-paste de gegevens per zender in het programma en het moet bijna wel lukken
</edit>

[ Voor 41% gewijzigd door subrosa op 04-05-2004 11:03 ]