Toon posts:

Zyxel NAT probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist (na het vervangen van mijn Speedtouch) mijn Zyxel 650H-31 modem eraan gehangen. Aangezien ik 3 servers heb lopen, heb ik NAT nodig om bepaalde poorten te forwarden. Dus ik vrolijk aan de gang en alles werkt.

Totdat....... ik niet meer verder kan dan 12 regels in mijn NAT settings :/ Ik dacht dat als ik regel 12 volmaakte dat er dan automatisch een regel 13 kwam, maar hij houdt gewoonweg op bij regel 12 :( en ik heb er toch echt meer nodig om mijn servers naar buiten te laten luisteren.

Ik kan me haast niet indenken dat het ophoudt bij 12 regels, maar ik heb me suf gezocht, maar ik kan nergens een regel bijplaatsen :(

Is er iemand die dit probleem kent?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 18:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik ken het probleem en weet ook geen oplossing... Tis maar een bout routertje... Ik vind het echt Intertoys kwaliteit

Verwijderd

Alles naarr 1 server en die verder laten routeren in je netwerk.

• Corona Extra
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 16:36
Dit kan alleen via de console (telnet sessie). Is een beperking van de web interface...

edit: Menu 15.2 op mijn zyxel 650R-31

[ Voor 20% gewijzigd door Corona Extra op 03-05-2004 21:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Corona Extra schreef op 03 mei 2004 @ 21:39:
Dit kan alleen via de console (telnet sessie). Is een beperking van de web interface...
Wat zijn de commando's om er een regel er aan toe te voegen?

Edit: Ok simpel hoe ik erop kom, maar weet men ook hoe ik er een regel aan toevoeg? Ik zit nu in menu 15.2, maar Server Set 1 kan ik geen extra regel aan toevoegen. Kan wel naar Server Set 2 gaan, maar er staat toch echt dat Server set 1 alleen voor SUA Only is :(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 21:45 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

klopt het kan gewoon niet

• Corona Extra
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 16:36
ok, my mistake... ik dacht dat je gewoon bij server set 2 verder kon gaan... niet dus?

Verwijderd

Topicstarter
Corona Extra schreef op 03 mei 2004 @ 21:39:

edit: Menu 15.2 op mijn zyxel 650R-31
Daar ben ik ook op, maar zie geen optie om er een regel aan toe te voegen (Server set 1)

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op 03 mei 2004 @ 21:47:
klopt het kan gewoon niet
Jemig, lekker belachelijk dan :( Wat heb ik er dan aan :(

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Fatsoenlijke router kopen ;) (overigens heb ik ook dit gare routertje)

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op 03 mei 2004 @ 21:50:
Fatsoenlijke router kopen ;) (overigens heb ik ook dit gare routertje)
Krijg dat budapparaat van mijn provider, omdat ze geen andere meer hadden. Bah...dit is letterlijk een rip-off zeg. Mijn speedtouch kon dat wel, maar die disconnect de hele tijd. Maar wat zijn die Server set 1,2,3 enz dan?

Verwijderd

M'n zyxel prestige 310 (puur router) voldeed voor ook niet meer, ben nu bezig met monowall ( http://m0n0.ch/wall/ ) draait perfect op een p1, 64mb ram, 2 nics en een 25 mb opslagmedium.
Deze softrouter kan alles dat m'n zyxel kon en meer: oa traffic shapen (geen servers/huisgenoten meer die de boel dicht kunnen trekken) en heeft een fantastische webinterface waarmee alles handig ingesteld kan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 22:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 22:01:
M'n zyxel prestige 310 (puur router) voldeed voor ook niet meer, ben nu bezig met monowall ( http://m0n0.ch/wall/ ) draait perfect op een p1, 64mb ram, 2 nics en een 25 mb opslagmedium.
Deze softrouter kan alles dat m'n zyxel kon en meer: oa traffic shapen (geen servers/huisgenoten meer die de boel dicht kunnen trekken) en heeft een fantastische webinterface waarmee alles handig ingesteld kan worden.
Maar hoervoor heb je toch zo'n stukje hardware nodig die je op die site ziet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 22:44:
[...]

Maar hoervoor heb je toch zo'n stukje hardware nodig die je op die site ziet?
neehoor, dat is een minimobotje dat je ook kan gebruiken voor monowall, maar de software draait prima op een standaard pc, kijk maar bij downloads. :)
Je kan vanaf cdrom draaien en de configuratie opslaan op diskette of gewoon net als ik een oud harddiskje gebruiken. (ik had nog een 210mb schijfje liggen)
Pagina: 1