Toon posts:

merkloos moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo

dit is m'n eerste vraag hier, dus ik hoop dat het werkt,
ik ben bezig met een mobo waarvan ik het merk niet kan achterhalen, vrij klein bord, een combi AT/ATX aansluiting, socket 370, 1 AGP, 3 PCI, 2 ISA, 2 X SD-Ram, USB e.d. onboard, aansluitingen achterop het bord is alleen een 5 pool voor keyboard.
Het probleem zit hem in de audio, zodra er een audio kaart geinstalleerd word, krijg ik een conflict, omdat er volgens hem een multimedia PCI kaart reeds geinstalleerd is, echter er zit niks in.........zodoende zou ik graag een manual proberen te vinden om hier uit te komen.

b.v.d. 8)7

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zoek eerst eens op wat voor mobo het is.
Kun je makkelijk doen door even naar de biosstring te kijken bij het booten.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:52
Tja, op deze manier hebben we er weinig aan.

Je moet op zoek naar tekens/strings zodat je daarop kunt gaan zoeken.
Zoek dus wat cijfer/letter series op die je kunt vinden.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:37
Het probleem zit hem in de audio, zodra er een audio kaart geinstalleerd word, krijg ik een conflict, omdat er volgens hem een multimedia PCI kaart reeds geinstalleerd is.
Ook geen Onboard-sound ?

Meestal kan je moederborden opzoeken aan de hand van de verschillende serialnummers die op het moederbord staan.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Merkloos bestaat niet echt... met veel moeite (serienummers, FCC, ...) is er vast wel achter te komen.

Zoek eens op Google naar de PcChips Lottery, wellicht is het zo een bord (zou goed kunnen gezien de specs) en daarmee kun je het type zoeken.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga nu kijken naar de strings, is allemaal nieuw voor me......

ik ben zo terug

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:44

Richard

Kuru Kuru Kururin

SandeR schreef op 03 mei 2004 @ 21:35:
Tja, op deze manier hebben we er weinig aan.

Je moet op zoek naar tekens/strings zodat je daarop kunt gaan zoeken.
Zoek dus wat cijfer/letter series op die je kunt vinden.
Of nog beter, zoek de string van het BIOS tijdens het booten (onderaan het scherm) en vergelijk dit met Wim's BIOS

20*350ZO45°

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Welk moederbord/chipset zit er momenteel in mijn systeem?". Daarna kun je gewoon de drivers downloaden van de websites van het mobofabrikant en/of de chipsetfabrikant :)

Het is hier in GoT in ieder geval de bedoeling dat je vooronderzoek doet eer je een topic post. Daaronder valt dus o.a. het raadplegen van de subforum-FAQ. Een tip: een beknopte samenvatting van hetgeen je zou moeten kennen/doen voor het openen van een topic staat gewoon bovenaan [New Topic] B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.