Toon posts:

[malware] +/- 100 maal explorer bij opstarten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Probleem is als ik de computer opstart start gelijk ook explorer 100 maal op
Heb al 4 keer de computer opnieuw geinstalleerd helemaal leeg gehaald inclusief masterbootrecord maar het probleem blijft terug komen

Iemand een oplossing ??? _/-\o_

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Welk OS? Internet Explorer of Windows Explorer? Wat krijg je precies te zien?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
windows xp en euh internet explorer

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Pop-up stopper van Panicware :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit :)

Verwijderd

Topicstarter
zou het een popup zijn dan het gebeurt al voordat ik een verbinding heb met internet , zijn ook al gefilterd bij de provider om dat ze dachten dat we ddos attack aan het doen waren
er is gescand op virus trojans en spyware , maar kon niks vinden

• Han
  • Niet online

Han

[rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] <- dat al doorgelezen?

En wat wordt er allemaal opgestart? Doe eens; start, uitvoeren: msconfig

In het tabblad 'opstarten' staat precies wat er allemaal wordt opgestart, post daar eens een screenshot van :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
het is niet bij mij zelf helaas

die man kan nu helemaal het internet niet meer opkomen door dit grrr
dus kan daar ook niet veel bekijken

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 21:19:
zou het een popup zijn dan het gebeurt al voordat ik een verbinding heb met internet , zijn ook al gefilterd bij de provider om dat ze dachten dat we ddos attack aan het doen waren
er is gescand op virus trojans en spyware , maar kon niks vinden
Zogauw pop-up Stopper erin komt (bij opstarten), worden er geen nieuwe vensters van IE meer geopend (zolang er minimaal 1 open is).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is niet het aanpakken van de oorzaak.
Bij een claen installatie van windows xp mag je dit soort dingen toch niet verwachten of zou er een virus in het bios kunnen zitten

• Han
  • Niet online

Han

Vaak vergeet men dat wanneer men een PC opnieuw voorziet van een OS er meerdere zaken worden teruggezet vanuit een backup (emails, documenten, programmas) deze ook virussen of spyware kunnen bevatten... En dan heb je wederom het zelfde probleem :)

Maar nogmaals, wat wordt er allemaal opgestart in XP?

Verwijderd

Topicstarter
Nee er is geen backup terug gezet expres niet gedaan , alleen windows xp .
Wat er allemaal opgestart wordt kan ik je morgen pas antwoord op geven.

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 21:32:
Maar dat is niet het aanpakken van de oorzaak.
Klopt, maar zo kan je wel de symptomen voldoende bestrijden om de werkelijke oorzaak te achterhalen en corrigeren.
Bij een claen installatie van windows xp mag je dit soort dingen toch niet verwachten of zou er een virus in het bios kunnen zitten
Hoe clean is de installatie CD :?
BIOS virus zou kunnen, maar ik dacht dat die al een tijdje uitgestorven waren.
Niks op een andere computer in een LAN :?

Verwijderd

Topicstarter
heb verschillende cd's gebruikt , maar allemaal het zelfde resultaat op andere pc's heb ik dat probleem niet ,en de pc hangt niet in een netwerk

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 21:44:
heb verschillende cd's gebruikt , maar allemaal het zelfde resultaat op andere pc's heb ik dat probleem niet ,en de pc hangt niet in een netwerk
Hoeveel harde schijven en partities :? Iets in het MBR :?

Dit wordt interessant :P

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-12 22:19
MBR-virus?????
Gooi de hele partitie er eens uit.
Verder lijkt mij dit een vreemd probleem.

edit: Te laat

[ Voor 9% gewijzigd door FireWood op 03-05-2004 21:49 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Topicstarter
zitten 2 harde schijven waar ik er 1 expres van heb uitgeschakeld
mbr heb ik ook leeg gehaald iedereen vind dit echt heel vreemd
zelfs nu ik alleen xp erop heb gezet verder ook niks blijft ie naar het opstarten het probleem geven

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 21:21:
het is niet bij mij zelf helaas

die man kan nu helemaal het internet niet meer opkomen door dit grrr
dus kan daar ook niet veel bekijken
Het lijkt me een goed idee als je dan deze guide even uitprint en stap-voor-stap doorloopt met hem. Zet desnoods de verschillende applicaties op CDROM. Heb je dit probleem ook als je de PC (zonder deze aan het internet te hangen) opnieuw installeerd vanaf een schone installatie CD? En wat gebeurt er als je opstart in veilige modus?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het juist niet aan het internet gehangen omdat ik al dacht dat het een virus of zoiets zou kunnen zijn .
en heb verschillende programmas gedraaid om spyware en zo te kunnen opsporen maar helaas niks gevonden.
Maar in veilige modus heb ik het nog niet geprobeerd.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 21:54:
ik heb het juist niet aan het internet gehangen omdat ik al dacht dat het een virus of zoiets zou kunnen zijn .
en heb verschillende programmas gedraaid om spyware en zo te kunnen opsporen maar helaas niks gevonden.
Maar in veilige modus heb ik het nog niet geprobeerd.
Heeft de computer in het geheel nog niet aan het Internet gehangen? Dan is het vrij onwaarschijnlijk dat je met een schone installatie al aan Virus of Spy/Malware komt. Is die popup trouwens leeg, of staat er wat in? En wat dan? Kun je ons eens een schermafdruk verzorgen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Internet explorer start op met de pagina die er instaat als opstartpagina maar door het vele malen opstarten krijg je niks te zien je wil het alleen maar weg klikken kan soms een paar minuten duren voor dat je alles weer weg heb zo lang gaat dat door.

maar ik dacht als je wipembr gebruikt je hele schijf leeg was !!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 22:01:
[...]
maar ik dacht als je wipembr gebruikt je hele schijf leeg was !!
Die ken ik niet, maar ik denk dat het geen kwaad kan om die hele harde schijf eens opnieuw te partitioneren.

Verwijderd

Topicstarter
met formateren maak je toch 1 partitie van je harde schijf lijkt mij !!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 22:20:
Nee :) Een partitie formatteer je. Een schijf kan meerdere partities hebben. Eerst moet je een partitie aanmaken om deze te kunnen formatteren.

Je zegt dat je een schone installatie van Windows hebt gedaan. Kan je eens heel kort uitleggen hoe je dat gedaan hebt?

En het is me nu nog steeds niet duidelijk wanneer je de pc aan het internet hebt gehangen. Heb je eerst de pc opnieuw geinstelleerd, en daarna pas aan het internet gehangen, of zat ie er de hele tijd al aan?

Hoe is je internet geregeld? Inbel of breedband?

De Spyware opruimen HowTo die al meerdere malen aangehaald is, zou ik maar eens goed doorlopen. Vooral het HijackThis deel.

edit:
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 21:19:
zijn ook al gefilterd bij de provider om dat ze dachten dat we ddos attack aan het doen waren
Kan je dat eens beter uitleggen :?

[ Voor 13% gewijzigd door Mike Jarod op 03-05-2004 22:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 22:20:
Lijkt mij niet! (formatteren =! partitioneren)

<file systems for dummies>
Partitioneren = in stukken hakken van hdd
Formatteren = de afzonderlijke stukken klaar voor gebruik maken
</file systems for dummies>

edit: te laat!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb de opstart diskette erin gedaan heb een programma wibembr gebruikt dan start de pc helemaal niet op heb de netwerk kabel eruit gehaald
heb windows xp cd erin gedaan opnieuw opgestart met de window xp cd een partitie aangemaakt geformateerd en verder geinstalleerd dat lijkt mij schoonzat , maar ik zal het best mis hebben daarom jullie hulp.

• Mike Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 22:32:
nou ik heb de opstart diskette erin gedaan heb een programma wibembr gebruikt dan start de pc helemaal niet op heb de netwerk kabel eruit gehaald
heb windows xp cd erin gedaan opnieuw opgestart met de window xp cd een partitie aangemaakt geformateerd en verder geinstalleerd dat lijkt mij schoonzat , maar ik zal het best mis hebben daarom jullie hulp.
Klinkt alsof je het goed hebt gedaan. Vaag verhaal. Nou ja kijk even bij de kennis met het programma HijackThis (zie howto die al meerdere keren als tip gegeven is) wat er zoal gestart wordt bij het starten van Windows.

Had je het probleem trouwens direct na een schone installatie? Dus op het punt dat je nog niet eens drivers etc geinstalleerd had?

Just curious, dat WIPEMBR, dat is een aparte applicatie? Of is dat een optie bij FDISK? Google geeft namelijk extreem weinig hits als ik er op zoek. De Microsoft site snapt er ook niet veel van.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het in ieder geval proberen met dat proggie , maar het probleem daar is ze hebben internet gefilterd dus kan alleen maar mail ophalen dus verder niks updaten zodra het probleem is opgelost willen ze filter er pas afhalen bij XS4ALL

• Mike Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 22:51:
ik ga het in ieder geval proberen met dat proggie , maar het probleem daar is ze hebben internet gefilterd dus kan alleen maar mail ophalen dus verder niks updaten zodra het probleem is opgelost willen ze filter er pas afhalen bij XS4ALL
D'r zijn nog een paar onbeantwoorde vragen :)

Hoe kom je aan dat "filter"? Blokkade ivm virus?

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
ik heb dit 1x eerder gehad, heb spybot en ad-aware hun werk laten doen nadat ik eerst in het register alles verwijderd had met opstarten en msconfig zo leeg mogenlijk had gemaakt.
als ik het mij goed herrinner zat er zo'n etter in het register bij hklm/software/microsoft/windows/current version/run
daarna ad-aware (hele PC en alles, niet ff oppervlakkig en alleen C)
dan moet het wel over zijn (was bij mij wel teminste)

Verwijderd

Topicstarter
door het probleem dat internet explorer zoveel achter elkaar opstarte kregen we een mail van xs4all dat er een virus of spyware in de pc zou zitten ,dus vroeg zo vaak een pagina op dat ze daar ook gek van werden en zijn gaan klagen voor de rest weet ik er weinig vanaf heb de mail zelf niet gelezen

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 22:57:
door het probleem dat internet explorer zoveel achter elkaar opstarte kregen we een mail van xs4all dat er een virus of spyware in de pc zou zitten ,dus vroeg zo vaak een pagina op dat ze daar ook gek van werden en zijn gaan klagen voor de rest weet ik er weinig vanaf heb de mail zelf niet gelezen
En dus is die PC niet geheel schoon gemaakt voordat je XP opnieuw hebt geinstalleerd... anders kan het gewoon niet. Start gewoon de installatie van XP opnieuw op, kies voor de optie om de partitie's te verwijderen (allemaal) en begin met een schone lei... dan kan het niet mis gaan en heb je weer een schone PC zonder dat probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik juist wel gedaan , maar ik ga dat proggie om de spy ware eens gebruiken misschien kom ik er dan wel uit
tnx anyway

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit begint steeds meer een BV topic te worden. Veel succes dan daarzo ;)

WOS > BV

---

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Vermoed toch dat er of in een e-mail of in een bestand wat terug gezet wordt een virus zit.

Voor zover ik weet start Internet Explorer gelijk na installatie van XP op met de wizard verbinding maken. Om deze weg te krijgen moet je hem of doorlopen of iets anders stelt hem in.

Gewoon helemaal schoon halen. Dan kijken of het zonder drivers en andere proggies nog steeds voorkomt. En dan een voor een rustig de drivers en programma's terug zetten.

Dus ook geen drivers van cd's / floppy's pakken. Gewoon standaard windows drivers of geen driver in 1e instantie.

Verwijderd

Hou ff shift ingedrukt bij het opstarten, na het inloggen.. [WELKOM] +> shift ingedrukt houden...

zorgt ervoor dat er niets van de legacy run list wordt gestart, zie register...
scheelt je ff wachten op die 100 iE schermen

ik volg het zwikje nog wel ff.. ben benieuwd waar het aan ligt

Verwijderd

Topicstarter
We zijn er eindelijk achter wat het is :-(

Een defect in het toetsenbord knopje van het internet bleef hangen.
Dit is wel het laatste of juist niet waar ik aan zou denken.
Maar in ieder geval bedankt voor alle reacties .

Vriendelijk groet Steegie

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

|:(

waren alle PC problemen maar zo makkelijk :P

leoaq.fm // Jeune Loop

• Freee!!

Freee!!

Blij dat het is opgelost.

Een mechanische defect aan het toetsenbord 7(8)7 |:( _o_ _o_ _o_

Pagina: 1