Installeren brander

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik ben van plan een HP rewriter te kopen, maar zonder boekje. Kan me iemand vertellen of het installeren lastig is enzo ja welke aansluitingen moet ik verrichten met de CD-Rom etc.?

Alvast bedankt voor het beantwoorden op deze misschien nogal vage vraag.

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

als ware tweakers moet dit echt geen probleem zijn. Ik gok erop dat je voor een ide gaat. Dan is het gewoon een kweste van de grijzen platte ide kabel aansluiten en een stroomstekkertje.
Als je je cd-rom speler en je writer op 1 ide kanaal zet, dan je cd-rom speler als master instellen en je cd-writer als slave. (kan je doen door jumpers achterop je apparaten in te stellen. staat achterop wel hoe je dat doen moet)
suc6!

oh ja..als je scsi hebt is het ongeveer vergelijkbaar, maar dan moet je even de scsi ID instellen. Ook niet moeilijk. Gewoon elk scsi apparaat een andere ID en hij moet werken

Verwijderd

8210i installeren is inderdaad erg simpel.
Heb je wel de installatiesoftware erbij? Die zegt namelijk precies wat je moet instellen.
m.a.w. elke idioot kan het dan.

Als je er echt niks bij hebt en je komt er niet uit: gil even..

Ik heb nl. ook zo'n 8210i

Verwijderd

Ik neem aan dat het om de 8210i gaat aangezien je die in een andere topic noemde als aan te schaffen apparaat.

• Sheik
  • Laatst online: 21-11-2024
Bedankt voor jullie hulp. Dit stel ik zeer op prijs. Ik laat het nog wel horen als ik hem heb.

Robin