problemen met het bewaren van mijn dv filmpje

Pagina: 1
Acties:

• plastic479
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05-2025
Hey,

ik heb net mijne digitale videocamera ( panasonic) en heb dit weekend zitten filmen op een familiefeestje.

Nu ik connecteer die aan mijne pc (p2,4ghz, 512mb ram, 80gb hd) met een DV kabel (firewire 6pin naar 4 pin), en hij haalt vlotjes de data binnen op de pc. Ik bewerk dit wat, stukken uitknippen e.d., nu wil ik die terug naar de camera sturen en dan begint het, het beeld komt schokkend op de camera, alsook het geluid dat op niks meer trekt.
Nu ik dacht dat dit aan de kabel kon liggen, ook al omdat die nie shielded is, maar dan snap ik niet dat hij de film goed kan afhalen op de pc. Of zou dit liggen aan de pc die nog te zwak is?

Ik heb ondertussen nog 256 mb ram in de pc gedaan maar resultaat blijft hetzelfde.

Heb het filmpje al via Vegas en Windows Movie Maker 2 proberen naar de tape te sturen maar beide geven dezelfde fout :s

Mijn camera is deze http://www.panasonic.be/s...enu/1048820_l6/index.html

• plastic479
niemand die me hier kan bij helpen? :?

• sjaak34
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik weet er ook niet zo veel vanaf, maar volgens mij moet je ook de goede compressie gebruiken. Ik denk dat het dv moet zijn.

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Is de videocamera wel geschikt voor DV-in?
En volgens mij kan MovieMaker geen video uit sturen.
Probeer eens Studio 9, daar kan het in ieder geval wel mee.

• plastic479
de camera is zeker geschikt voor dv in, en met windows movie maker 2 kan je ook perfect de film doorsturen, deze middag ga ik eens naar de media markt achter een nieuwe kabel, merci alvast

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Misschien je harddisk nog defraggen? En anders even kijken hoe je de instellingen hebt gezet in je edit programma. Ik had namelijk hetzelfde probleem met premiere en het bleek dat m'n camera geen hogere audioresolutie aan kon (weet even niet uit m'n hoofd)....dat veroorzaakte schokkerige beelden. Check ook of je FPS goed staat (dus niet bv. NTSC i.p.v. PAL)

• plastic479
Hey,

heb een nieuwe kabel geprobeerd, aansluitingen zijn verguld. Maar nog steeds hetzelfde probleem :'(

Instellingen heb ik niks veranderd, niet in vegas(4), niet in windows movie maker 2.

Staat ingesteld op PAL.

Pc defraggen zie ik niet direct het nut in, pc is 1 maand oud, staat praktisch niks op, was eigenlijk gekocht met oog op videobewerking. Van die audio ga ik straks eens nakijken.

Of zie ik nog iets anders over het hoofd?

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Ik heb een vergelijkbaar probleem, alleen gaat het bij mij bij het capturen al fout.

Mijn vermoeden is het grote aantal services dat op de achtergrond draait.
Vanavond ga ik daar 's even grof in snijden... of een dual-boot maken, die helemaal vrij is van onzinnige meuk.

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
De film die je terugstuurd is dat nog steeds in hetzelfde ongecomprimeerde AVI formaat (13GB per uur)?

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Probeer voor de zekerheid even zonder geluid op te slaan en terug te zetten dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt....dat was bij mij de boosdoener...en check in ieder geval dan de standaardinstellingen van de programma's....ik ken ze persoonlijk niet....
Pagina: 1