Toon posts:

Linksys 11S4 V3 na FW upgrade geen upload meer *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Indien de router tussen de pc en het adsl modem geplaatst wordt doen een aantal zaken het niet meer:

Uitgaande mail via Outlook Express (time out error)
Benaderen Hotmail account (pagina foutmelding maar lijkt ook op time out)
Webmail via provider
Windows update (blijft hangen op 0%)

Router eruit, alles werkt weer.

Zit hem niet in de firewall (zelfs helemaal verwijderd, probleem blijft), de mtu, de vermelding van de juiste smpt server etc etc

Probleem zit hem volgens mij in de firmware upgrade naar 1.45.1. Wil nu dus terug naar de originele firmware. Op de ftp site van Linksys staat allerlei firmware behalve de originele voor versie 3 van de router. Mailtjes naar Linksys gezonden maar die zijn niet zo vlot en behulpzaam.

Wie heeft de originele firmware voor de BEFW11S4 versie 3?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Exact hetzelfde type... en exact hetzelfde probleem. Zoek op internet en je komt erg veel tegen dat je met de nieuwe firmware niet meer kunt uploaden. Doe maar es een speedtest bijv. ;).

Als het goed is heb ik nog een aantal mailtjes van linksys in mijn mailbox staan... ik zoek ze ff op.

Mijn emailtjes heb ik gevonden, helaas werkte de link die ik kreeg niet meer, stuur voor de gein eens een mailtje naar europe-support @ linksys.com, en leg het uit. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Icey op 03-05-2004 21:08 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit

Tijd voor een nieuwe sig..

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:26

Nakebod

Nope.

Volgens mij kon je voor de BEFW11S4 v3 ook de firmware gebruiken van v2 en v4, was iig een firmware die voor meerdere versies was.
Maar ik draai al een paar weken/maanden ondertussen met 1.45.1, en heb nergens last van, alles werkt hier zonder problemen.

En lukt een iets oudere firmware bijvoorbeeld wel?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Icey
1.45 = NOTE This firmware works with the BEFW11S4 Version2/3/3.2 also.

Voor de V2 staat de firmware 1.44.3 hiero:

ftp://ftp.linksys.com/int...efw11s4_eu_v2_fw_1443.zip

Op eigen risico, maar beter kan je ze ff mailen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Al een paar keer naar Linksys een mailtje gestuurd. Eerst met de uitleg van het probleem van de upload. Slechts niets zeggende reactie of geen reactie. Gisteren mail gestuurd waarin aangegeven de eerdere teleurstelling en het vermoeden waar het aan ligt. Nog geen reactie (dat is natuurlijk niet zo vreemd na 1 dag). Ben benieuwd wanneer. Nogmaals, het is volgens mij duidelijk een firmware probleem. Voorheen werkte alles dus lijkt mij niets simpeler dan de eerste firmware beschikbaar te stellen om het weer werkbaar te krijgen of zo niet om dan daarmee aan te tonen dat het niet aan hen ligt.

Gebruiken van firmware voor andere versies van de router lijkt mij niet verstandig. Ze geven duidelijk aan dat elke versie zijn eigen firmware heeft.

Nakebod heb jij ook een versie 3, wat zit er bij jou voor modem achter en wat voor besturingssysteem draai je?

Verwijderd

Topicstarter
Icey ik zie in een andere topic dat jij hetzelfde probleem hebt gehad maar dat downgraden van de firmware niet gelukt is. Hoe heeft Linksys dat opgelost (of heb je dat ding inmiddels uit het raam ge..)

• Icey
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 22:16:
Icey ik zie in een andere topic dat jij hetzelfde probleem hebt gehad maar dat downgraden van de firmware niet gelukt is. Hoe heeft Linksys dat opgelost (of heb je dat ding inmiddels uit het raam ge..)
Rma... Ze erkende schuld...

Overigens moet je goed opletten bij linksys, de eerste keer kreeg ik de firmware van een wap11 ofzo, als ik dat geflashed had had ik weer kunnen rmaen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag gebeld met Linksys. Kenden het probleem niet. Aangegeven dat alle andere mogelijkheden voor het probleem geëlimineerd waren en dat ik wilde downgraden omdat dat volgens mij het probleem zou oplossen. Ze konden geen oude firmware voor versie 3 vinden en gaven aan dat downgraden misschien problemen oplevert. Na intern overleg toch een oplossing. De op de site aangegeven firmware voor versie 2 werkt volgens hen ook voor versie 3. Na downloaden blijkt dit ook uit de release notes. Router geflasht en alles opnieuw ingesteld. :) Het werkt !!

Zat hem dus toch in de firmware.

Downloaden: ftp://ftp.linksys.com/international
File: befw11s4_eu_v2_fw_1443

Eerst de router resetten voor te flashen en vergeet niet de instellingen eerst over te nemen.

Before doing the hard reset, disconnect all the devices that are connected to your router except for one computer (preferably, your best computer). And have a copy of the settings that you have applied in your router.

1.Press and hold the reset button.

2.Wait for about 30 seconds and then unplug the power adapter.

3.Wait for another 5 seconds and then replug the adapter.

4.Wait for the DIAG light to turn on and then off before releasing the button.

5.Put your network back together and then test it if it will work.

The router should now be restored to factory default settings and you should be able to enter the setup page using the default password admin. You may now reconfigure your router to the settings that it had previously.
Pagina: 1