Het zal wel een heel simpel iets zijn ofzo dat ik er niks over kan vinden op internet
en GoT maar ik wordt er nu een beetje simpel van...
Ik heb een Datagrid op m'n formulier staat die door een Ado control gekoppeld staat aan een database.. Is allemaal heel leuk en werkt ook gewoon alleen wordt het eerste record van de tabel zegmaar automatisch leeg gemaatk
terwijl dat dus niet de bedoeling is...

Op die lege plek links bovenaan hoort dus eigenlijk 200 te staan maar dit is weggehaald door de datagrid
En doordat hij mag updaten naar de database toe wordt dat dus ook in de database weggehaald 
Nu kan ik natuurlijk wel gewoon het vinkje bij Enabled weghalen maar dan kan ik geen gegevens meer veranderen in het grid...
Het is dus zegmaar de bedoeling dat als ik pas op een record klik het gelijk weg gaat en niet standaard het eerste record
Snapt iemand het nog ?? zo ja... please help want ik wordt hier een beetje gaar van...
Dit is trouwens de code om de database in te laden:
Die hele regel als connection string natuurlijk op 1 regel alleen vondt de lay-out dat niet zo leuk
Ik heb een Datagrid op m'n formulier staat die door een Ado control gekoppeld staat aan een database.. Is allemaal heel leuk en werkt ook gewoon alleen wordt het eerste record van de tabel zegmaar automatisch leeg gemaatk

Op die lege plek links bovenaan hoort dus eigenlijk 200 te staan maar dit is weggehaald door de datagrid
Nu kan ik natuurlijk wel gewoon het vinkje bij Enabled weghalen maar dan kan ik geen gegevens meer veranderen in het grid...
Het is dus zegmaar de bedoeling dat als ik pas op een record klik het gelijk weg gaat en niet standaard het eerste record
Snapt iemand het nog ?? zo ja... please help want ik wordt hier een beetje gaar van...
Dit is trouwens de code om de database in te laden:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| 'De connectie met de database maken Adodc1.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=c:\CaseWebtime\CaseWebtime.mdb;Persist Security Info=True;" & "Jet OLEDB: Database Password=" & strDBPass & "" Adodc1.RecordSource = "SELECT * FROM Klant" Adodc1.Refresh 'De records sorteren Adodc1.Recordset.Sort = "KlantNr ASC" 'Neerzetten hoeveel records we in totaal hebben Totaal.Caption = "totaal aantal klanten: " & Adodc1.Recordset.RecordCount |
Die hele regel als connection string natuurlijk op 1 regel alleen vondt de lay-out dat niet zo leuk
[ Voor 88% gewijzigd door Apen-nootjes op 03-05-2004 22:13 ]
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate